Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Settings huawei hg659 / nighthawk r7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Allereerst excuses als ik het in de verkeerde sectie post.
Afgelopen week heb ik een netgear r7000 aangeschaft, voornamelijk om mijn verbinding op de gameconsole(ps4) te optimaliseren.
Op dit moment heb ik een modem/router van mijn internet provider, de huawei hg659, en helaas kan deze niet in bridge mode gezet worden wat belangrijk is voor zover ik begrijp, als ik er nog een router achter wil zetten.
Veel verstand heb ik er niet van, zoals ik op internet een beetje opgezocht heb kan ik in zo'n situatie met dubbele nat types e.d. te maken hebben wat weer ten nadele zal zijn voor het gamen, aub don't flame me, ik weet dat ik er geen ervaringen mee heb, en de technische know how. Voordat ik de r7000 heb gekocht heb ik contact gehad met netgear, en gevraagd over de dubbele nat type, en dit kon geregeld worden via de netgear als ik het goed begrepen heb.
Paar dagen terug de router installatie doorgelopen met netgear support, uiteindelijk bleek dat het niet kon.
Kan iemand mij helpen, met de juiste instellingen, dat al het verkeer via de netgear gaat.
Als bridge mode niet mogelijk is heb ik volgens mij gelezen, de netgear in dmz te zetten in de huawei instellingen, eergisteren heb ik dat gedaan, en mijn gaming was gewoon perfect, speel voornamelijk schietspellen en het leek wel of al mijn kogels die ik schoot ook echt aankwamen bij de tegenstander, ik was heel blij dat het in dmz zetten geholpen had, gister avond bleek weer van niet :(
Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

Groet

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:?

Je zet een R7000 in de DMZ? En dan? Staat dat ding alsnog DHCP te spelen? Wat zit er op de R7000 aangesloten; je PS4? Je had ook je PS4 in de DMZ van de HG659 kunnen zetten en die hele R7000 niet hoeven aanschaffen.

Anyhow, wil je uitleggen waarom jij (of de verkoper of NetGear) denkt dat DMZ wel/niet werkt in de huidige opstelling. Sterker nog; wil je uitleggen waarom de PS4 niet goed werkt direct op de HG659.

/edit: https://portforward.com/huawei/hg659/ laat zien hoe je portforwards maakt op de HG659 voor een Xbox; als je de poorten even anders intikt voor PS4, ben je er toch ook?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 29-11-2017 09:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je gedoe had met de Huawei, waarom zou het plaatsen van een extra apparaat (waarmee het alsnog door die Huawei moet) dan enig positief effect hebben ;)
Dat is dus geen oplossing.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Ps4 heb ik ook in dmz gezet op de huawei, maar op de een of ander manier lijkt het of mijn shots gewoon niet registreren, terwijl het bijvoorbeeld bij de tegenpartij weer makkelijk gaat. Misschien beter om dhcp uit te zetten op de huawei?
@RGAT aan de ene kant is dat natuurlijk ook waar, maar ik probeer te vinden waarom dit zo gaat in game.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:59:
Ps4 heb ik ook in dmz gezet op de huawei, maar op de een of ander manier lijkt het of mijn shots gewoon niet registreren, terwijl het bijvoorbeeld bij de tegenpartij weer makkelijk gaat. Misschien beter om dhcp uit te zetten op de huawei?
Wat is nu het probleem? Ik lees alleen maar dat je oplossingen bedenkt voor iets maar niet dat er een probleem is.

Ja, je schiet slecht op internet. Maar dat is het probleem niet. Iets (in jouw netwerk of in jouw beleving) is niet goed aan het netwerk. Vervelend. Maar random nieuwe spullen in je netwerk prikken zonder precies te weten hoe & wat, gaat het probleem waarschijnlijk alleen maar verergeren.

Laten we voorop stellen: als je je R7000 houdt en de Huawei kan niet in bridge, dat je waaaarschijnlijk meer issues blijft houden dan op te lossen valt.

Dus, vul je startpost eens aan:
- welke ISP?
- welke issues?
- welke oude instellingen van je netwerk voordat je de R7000 kocht?
- welke nieuwe instellingen van je netwerk nadat je de R7000 kocht?
- desnoods even een schets/tekening van wat er op je netwerk allemaal is aangesloten?

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:59:
@RGAT aan de ene kant is dat natuurlijk ook waar, maar ik probeer te vinden waarom dit zo gaat in game.
DHCP is een protocol om netwerkconfiguratie automatisch te laten instellen, dat doet je pc 1 keer in bijv. 8 uur en heeft geen invloed op je netwerkprestaties, again een oplossing voor een ander probleem net zoals de extra router ;)
Begin dus inderdaad eerst het probleem vast te stellen, dan pas kan je de oplossing vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Isp: T-mobile 40 up 30 down, het rare is als ik op de ps4 verbinding test doe dat ik heel vaak rond de 10 mb upload zit, een enkele keer rond de 20, maar misschien is dit een momentopname.

Issues: Voornamelijk dat mijn hits niet registreren, maar andersom juist wel, misschien packet loss o.i.d.?

Oude instellingen: via huawei ethernet kabel naar ps4, ps4 in dmz.

Nieuwe instellingen: huawei wifi optie uitgezet, via ethernet verbonden aan de r7000 en via r7000 ethernet naar ps4.

Voor de rest niets verandert in de instellingen van de huawei, alleen 1 keer de r7000 in dmz gezet, en qos ingesteld op de r7000 voor de ps4 lijkt ook niet echt te helpen.

• RGAT
  • Niet online
Bandbreedte maakt vrijwel niks uit (zolang het maar niet belachelijk laag is, met 20Mb/s is het zat voor gaming en nog wat meer), het is juist die ping: hoe lang duurt het voor data van de server om jou te bereiken.
Als die ping te hoog is zegt jouw beeld dat je de tegenstander beschiet maar tegen de tijd dat de server dit hoort is die speler al een stuk verder gelopen en mis je dus.
DMZ doet niks aan ping, hooguit aan NAT problemen, waar hier ook geen sprake van is (niet voor dit probleem), deels omdat consumenten DMZ helemaal niet is wat DMZ hoort te zijn maar vooral omdat het de firewall weg haalt en alles open gooit, is de luie manier om het niet goed in te hoeven stellen :)

[ Voor 28% gewijzigd door RGAT op 29-11-2017 10:42 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:37:
Isp: T-mobile 40 up 30 down, het rare is als ik op de ps4 verbinding test doe dat ik heel vaak rond de 10 mb upload zit, een enkele keer rond de 20, maar misschien is dit een momentopname.
Volgens mij is het een bekend issue dat speedtest tegen PSN niet de maximale snelheid van je ISP weergeven. Dit geldt in mindere mate ook voor de Xbox; op mijn 500/500 verbinding, zegt mijn nieuwe console dat ik rond de 380Mbit zit.
Issues: Voornamelijk dat mijn hits niet registreren, maar andersom juist wel, misschien packet loss o.i.d.?
Geen idee, gaan andere spellen online wel goed? Heb je in een race-spel niet dat je andere auto's met schokken ziet bewegen?
Nieuwe instellingen: huawei wifi optie uitgezet, via ethernet verbonden aan de r7000 en via r7000 ethernet naar ps4.
En wat heeft WiFi ermee te maken? Bridge mode staat niet uit. Hoe staan je DHCP-settings van de Huawei & R7000? Heb je om, dubbel NAT, ietwat te omzeilen, waar welke portforwards / firewalls aan/uit?

Verwijderd

Topicstarter
@RGAT ping kan ik denk ik niet testen op een cod server. Als ik bijvoorbeeld via de ps4 naar speedtest.net ga heb ik een ping van 12 ms down is goed rond de 40 de upload wordt niet gemeten, weet niet waarom.

@MAX3400 wifi functie heb ik uitgezet, misschien dat het kon helpen qua prestaties.
Dhcp instellingen van beide heb ik niet aangezeten, op de huawei stond ie aan, de r7000 heb ik op dit moment ertussenuit gehaald, denk dat die standaard ook wel enabled staat, en de firewall op de huawei staat op laag.

Kan de r7000 aansluiten en even de instellingen posten.

Als ik de huawei reset naar fabrieksinstellingen, en ik inlog op de router krijg ik wel een optie bridge mode, zodra ik dat doe heb ik geen internet(led lamp op de router) brand niet.

Router gebruiken als dhcp setup staat ook enabled op de r7000

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 11:54 ]

• kasper1221
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:59:
@RGAT ping kan ik denk ik niet testen op een cod server. Als ik bijvoorbeeld via de ps4 naar speedtest.net ga heb ik een ping van 12 ms down is goed rond de 40 de upload wordt niet gemeten, weet niet waarom.

@MAX3400 wifi functie heb ik uitgezet, misschien dat het kon helpen qua prestaties.
Dhcp instellingen van beide heb ik niet aangezeten, op de huawei stond ie aan, de r7000 heb ik op dit moment ertussenuit gehaald, denk dat die standaard ook wel enabled staat, en de firewall op de huawei staat op laag.

Kan de r7000 aansluiten en even de instellingen posten.

Als ik de huawei reset naar fabrieksinstellingen, en ik inlog op de router krijg ik wel een optie bridge mode, zodra ik dat doe heb ik geen internet(led lamp op de router) brand niet.

Router gebruiken als dhcp setup staat ook enabled op de r7000
De bridge mode is alleen maar om de Huawei te gebruiken als Wifi router, en niet als bridge tussen *internet* en een andere router.

• MAX3400

MAX3400

kasper1221 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:33:
[...]

De bridge mode is alleen maar om de Huawei te gebruiken als Wifi router, en niet als bridge tussen *internet* en een andere router.
https://online.gebruikers...thread.php?thread_id=5545 ?

Ik ken verder de HG659 niet persoonlijk maar op het moment dat je je eerste "internetpunt" dusdanig omzet dat het volgende punt (eigen router) als primair wordt gezien en je daardoor het gros van al je zaken kan regelen op het netwerk van/naar internet, zie ik dat als een bridge. Zoals je in bovenstaande URL kan zien (alhoewel ik niet 100% zeker weet dat dat op dit moment nog actueel is), krijgt de router van die topicstarter dus de "functie" van "internet" doorgespeeld van de HG659.

Anyhow, bedankt voor je bijdrage ondanks dat topicstarter zich al anderhalve maand niet meer laat zien om openstaande vragen opgelost te krijgen ;)

Pagina: 1