Hallo daar tweakers ik heb mijn pc op zolder staan waar ik een ethernet kabel in heb zitten, ik vroeg me af of er iets is waarmee ik mijn pc als wifi repeater kan gebruiken.
Vraag
Alle reacties
Wat heb je zelf al gevonden hier over? En hoe denk je dat we je kunnen helpen zonder dat we weten wat voor PC je hebt? Een beetje eigen inzet wordt er hier wel van je verwacht.
Steam/Discord: Flimovic
Waarom:
- Zou je een WiFi repreater willen gebruiken
- Wil je een PC daar voor in zetten
- Zou je een WiFi repreater willen gebruiken
- Wil je een PC daar voor in zetten
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ethernet verbinding delen met de draadloze kaart, op de draadloze kaart een adhoc ssid instellen. De details moet je even googlen maar dat moet werken.
Doe geen moeite en koop voor 3 tientjes een simpel wireless routertje bij de mediamarkt, prik je lan kabel in 1 van de 4 LAN poorten en hoppa, Wifi.
Ik heb dat wel eens geprobeerd als arme scholier
en volgens mij is het me toen met allerlei vage software wel gelukt.
Verder was het totaal onstabiel en heel vervelend allemaal. Ik adviseer je om een simpele router of wifi repeater te kopen; repeaters zijn vaak enorm goedkoop (en net iets minder crappy) en zelfs een router hoeft niet duur te zijn. Het zal bovendien een stuk energiezuiniger zijn.
Verder was het totaal onstabiel en heel vervelend allemaal. Ik adviseer je om een simpele router of wifi repeater te kopen; repeaters zijn vaak enorm goedkoop (en net iets minder crappy) en zelfs een router hoeft niet duur te zijn. Het zal bovendien een stuk energiezuiniger zijn.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Anoniem: 203842
Je hebt geen repeater nodig, maar een ACCESS POINT!
Dis is een apparaat wat van een bedrade netwerk, een draadloze maakt. En dát is wat de TS wilt. Hij heeft ook een UTP al daar liggen. Dus een AP is de meest geschikte oplossing.
Sommige wifi repeaters kunnen óók als AP werken, maar dat is lastiger met instellen etc...
Zoek maar naar een access point, en klaar.
Dis is een apparaat wat van een bedrade netwerk, een draadloze maakt. En dát is wat de TS wilt. Hij heeft ook een UTP al daar liggen. Dus een AP is de meest geschikte oplossing.
Sommige wifi repeaters kunnen óók als AP werken, maar dat is lastiger met instellen etc...
Zoek maar naar een access point, en klaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 29-11-2017 11:48 ]
Hoe weet je nou wat hij/zij nodig heeft?Anoniem: 203842 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:47:
Je hebt geen repeater nodig, maar een ACCESS POINT!
@joanstigter , als je snel en eenvoudig aan de slag wilt is het gemakkelijker om een access point of repeater aan te schaffen. Als hobby/leerproject kan het wel de moeite waard zijn.
Als je een access point wilt maken kun je je inlezen op HostApd. En voor een repeater bijna hetzelfde, met dat verschil dat in dat geval de bedrade aansluiting vervangen wordt door (ook) een draadloze.
Er is ethernet en kennelijk zwakke wifi.MSteverink schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:51:
[...]
Hoe weet je nou wat hij/zij nodig heeft?
@joanstigter , als je snel en eenvoudig aan de slag wilt is het gemakkelijker om een access point of repeater aan te schaffen. Als hobby/leerproject kan het wel de moeite waard zijn.
Repeaters herhalen. Ze verbinden via wifi en sturen naar clients via wifi. Access points zetten ethernet om in wifi. Dat staat in jouw post ook. In dit geval is een access point met 2 of meer lan porten dus wenselijk, want er is ethernet en zwakke wifi. Een repeater heeft hij zeker niet nodig in dit geval, want die gaat dus aan die zwakke wifi hangen.
Tuurlijk kan een PC access point spelen als er een netwerk kaart en draadloze netwerkkaart inzit, maar of dat goed en stabiel werkt is zeker de vraag. Dat is zeer afhankelijk van zijn draadloze netwerkkaart! Daarnaast is een access point meestal energiezuiniger dan een PC.
Anoniem: 203842
Als je goed leest, (en tussen de regels begrijpt) wil de TS een bedrade internet omzetten in WiFi. En welk apparaat doet dat goed?MSteverink schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:51:
[...]
Hoe weet je nou wat hij/zij nodig heeft?
Precies, je geeft zelf antwoord, die precies hetzelfde is als die van mij, alleen dat er geen repeater in voorkomt....
Pagina: 1