- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
Is normaal, ik heb het ook, vooral het level met die wereldbol.
Q3 detecteert "automatisch" of de driver/videokaart s3tc aankan, zo ja dan worden de tex gecomprimeerd geladen, dit kun je in het q3-menu niet zien, dit gaat ook zo met de niet s3tc-levels.
Deze drivers zijn nog erg beta of zelfs alfa, ik heb het ook op verschillende websites gelezen.
De meeste s3tc-levels doen het redelijk maar de performance loopt nog ver achter tov de Savage 2000.
FF wachten op betere drivers dus.
In UT draait d3d goed met deze drivers, alleen kunnen de s3tc levels op de 2e cd voorlopig alleen met metal voor de savage gedraaid worden, hopen dat dit nog eens veranderd want deze levels laten pas echt zien wat er met s3tc bereikt kan worden, de q3 s3tc levels zijn er niks bij.
Q3 detecteert "automatisch" of de driver/videokaart s3tc aankan, zo ja dan worden de tex gecomprimeerd geladen, dit kun je in het q3-menu niet zien, dit gaat ook zo met de niet s3tc-levels.
Deze drivers zijn nog erg beta of zelfs alfa, ik heb het ook op verschillende websites gelezen.
De meeste s3tc-levels doen het redelijk maar de performance loopt nog ver achter tov de Savage 2000.
FF wachten op betere drivers dus.
In UT draait d3d goed met deze drivers, alleen kunnen de s3tc levels op de 2e cd voorlopig alleen met metal voor de savage gedraaid worden, hopen dat dit nog eens veranderd want deze levels laten pas echt zien wat er met s3tc bereikt kan worden, de q3 s3tc levels zijn er niks bij.
Dat level is nu juist degene die ik speel. Maar je zegt dus dat ik die witte wereldbol en al die witte wanden voor lief moet nemen?
Damn!
Damn!
Trouwens, ik meen me te herinneren dat ik eerst wel 'compressed' kon instellen. Of was dat in de tests?
Verwijderd
Klopt, in de test versies kon je dat wel doen, maar dat van die witte vlakken zal met nieuwe drivers heus wel verdwijnen nVidia kennende, die gasten kunnen een aardig potje programmeren.(en er gaat bijna geen week voorbij zonder nieuwe drivers dus wie wel binnenkort
)
Je zou trouwens de aarde in het UT level (CTF) eens in S3TC moeten zien met de Savage, lijkt zo een realtime opname vanuit de Shutlle [IMG]
Je zou trouwens de aarde in het UT level (CTF) eens in S3TC moeten zien met de Savage, lijkt zo een realtime opname vanuit de Shutlle [IMG]
Verwijderd
Hehe, ik wed dat jullie Vertex Lighting gebruiken
. Niet doen dus, tenzij je van witte bolletjes houdt.
Gebruik je dmmQ3.exe ? anders ziet het er erg weird uit
BTW, compressed als instelling heet nu Default in de Retail versie.
Gebruik je dmmQ3.exe ? anders ziet het er erg weird uit
BTW, compressed als instelling heet nu Default in de Retail versie.
Die witte dingen heb ik ook gezien maar dan wel toen ik zo'n level eens probeerde te spelen met de gewone q3 exe en niet de speciale versie.
Lees ik daar bij de eerste post iets van ik heb de speciale levels gedownload? hebbie dan wel de speciale exe gedownload?
Lees ik daar bij de eerste post iets van ik heb de speciale levels gedownload? hebbie dan wel de speciale exe gedownload?
Natuurlijk heb ik de dmm3q.exe gebruikt. Ik gebruik geen vertex lighting, maar dit heeft IMHO geen effect op het gebruik van textures in een level (andere textures dan op de wereldbol en de wanden doen het wel). Alleen de belichting wordt lelijker.
Re unreal: Tja, de MeTaL api zal nog wel een tijdje duren, voordat deze op nVidia boards komt, he?
BTW: De default setting gaf ook geen soelaas. Damn!
Re unreal: Tja, de MeTaL api zal nog wel een tijdje duren, voordat deze op nVidia boards komt, he?
BTW: De default setting gaf ook geen soelaas. Damn!
iets zegt me dat je beter een Viper II kunt kopen
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Verwijderd
Vertex lightning gebruik ik nooit, dat ziet er niet uit, altijd lightmaps+volumic lighting dat maakt et juist zo mooi, ik hoop trouwens dat er snel meer s3tc-maps uitkomen en ik zal zelf ook eens een poging gaan wagen met de editor, want er zijn op dmm undergroud vele s3tc tex te halen
Verwijderd
Vertex Lighting heeft wel degelijk effect of diverse textures zoals die planeet en de wanden in dm3. Vreemd dat het hier niet werkt.. het werkt wel op een Voodoo2
(en op diverse GeForces) (heeft dus niets met S3TC op zich te maken)
Als je het je echt stoort, kan je die .dds files converteren naar gewone grote .tga's . In dat geval verlies je wel een (cool) alpha kanaal bij diverse textures.
Bdw, het schijnt dat er een speciale GeForce level komt ! (www.3dgpu.com is source geloof ik)
Als je het je echt stoort, kan je die .dds files converteren naar gewone grote .tga's . In dat geval verlies je wel een (cool) alpha kanaal bij diverse textures.
Bdw, het schijnt dat er een speciale GeForce level komt ! (www.3dgpu.com is source geloof ik)
Pagina: 1