(simpel) vraagje m.b.t. marktplaats afspraak.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.325 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002439

Topicstarter
Hallo,

geen idee of ik hier goed zit, maar ik ga de poging toch wagen.

Ik wil van de week de iphone x kopen, helaas overal uitverkocht tot eind december.

Nu heb ik contact met iemand die een gesealde space grey 64 gb verkoopt voor 1129,99.

Dit is een aanzienlijk bedrag, en ik wil geen risico lopen, dus ik wil eigenlijk afspreken op een politiebureau, maar mag je hier wel naar binnen lopen voor zo'n afspraak?

als dit niet mag hebben jullie dan nog andere tips?

Ik lees het allemaal graag :)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 10:28
Als je geen risico wilt lopen moet je hem in de winkel kopen. Marktplaats deals zijn nooit zonder risico.

Een politie bureau is geen plaats om een transactie te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 17:22
Nee hier is het politiebureau geen goede plek voor. Je moet je ook goed bedenken wat de reden is voor verkoop van de verkoper. De prijs van €1129,99 ligt onder de winkelprijs van €1159,00. Naar mijn idee is dit redelijk verdacht, zeker gezien het feit dat hij overal uitverkocht is dus je verwacht dat de prijs juist hoger zal liggen (zeker voor een gesealde versie). Het is een flink bedrag en wil je geen risico lopen, wacht dan tot eind december.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:40
Voor 30€ ga je dat risico toch niet lopen....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je er zo aan twijfelt is het toch duidelijk ;)
Niet doen...
Je kan er naar binnen lopen maar grote kans dat de niet al te vrolijke agent je verzoekt een Politiebureau te gebruiken voor Politie-zaken ipv handel ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Move SF -> AZ

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Door op dit soort 'aanbiedingen' in te gaan houd je oplichting en heling in stand. Als je het niet vertrouwt, ga er dan niet op in. Die 30 euro is het niet waard om:
- Je garantie mis te lopen;
- Het risico lopen opgelicht te worden;
- Het risico lopen aan heling te doen en daarmee een strafbaar feit te begaan.

Verplaats je eens in die verkoper. Waarom zou hij/zij een gesealde telefoon verkopen voor nagenoeg de nieuwprijs? Is daar een goede reden voor? Ontbreekt de factuur, en zo ja, waarom? Als deze dingen al niet in de advertentie worden uitgelegd, kun je er van uit gaan dat je het maar beter kunt negeren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Slechts 1 tip : Op dat bedrag 30€ gaan uitsparen is TOTALE onzin (en geen sorry voor de capslock) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Je kunt een oplichter niet slimmer af zijn door op politiebureau af te spreken. Die verzint last minute wel een leuk excuus om toch even naar station te komen bvb. Iphones staan al bekend High-risk. Laat staan de aanbieding/situatie zoals jij die nu beschrijft. Kan je garanderen dat er iets niet klopt over die advertentie die je voor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Nee, je kunt een politiebureau niet gebruiken als ontmoetingsplaats voor allerhande handeltjes. Persoonlijk zou ik nog even geduld hebben. Met dit soort bedragen koop ik liever nieuw in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Spreek af in een ikea restaurant ofzo.

Hij doet dit niet om 30 euro te besparen maar 300. Winkelprijs zegt niks over waarde als er niks in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik denk dat je prima kan afspreken in de wachtruimte van een groot politie bureau. Maar ik denk ook dat het je geen zier gaat helpen als je alsnog opgelicht wordt (dus indien de verkoper de ballen heeft je daar op te lichten). Misschien (zeker) staat ie dan wel op camera.

Maar met de 99 posters hier boven mij ben ik het wel eens - doe het gewoon niet, het is maar een telefoon?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 01:38
Als je zo bang bent, moet je niet gaan handelen via marktplaats.

Ik zou eerst telefonisch contact opnemen. Dan heb je zn stem, en kun je een beetje inschatten wat voor persoon het is. En vervolgens spreek je thuis bij 'm af, dus vraag om zn adres en zn postcode voor de tomtom. Moet ie te lang nadenken over zn postcode, dan is het mis.

Vertrouw je het niet, dan haak je af. Klinkt het allemaal betrouwbaar, dan wil ie ook vast het aankoopbewijs er wel bij leveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

TS, geopende/gebruikte iPhone X gaat al voor meer dan dat.
Dichte doen momenteel met gemak 1300-1400.

Walk away ;)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 29-11-2017 05:15 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 04:51
Niet doen.

Onder de vraagprijs en is nog eens geseald.
Straks pak jij hem thuis uit, zit er iets heel anders in.

Gewoon wachten net zoals ze hierboven al aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:24
Gewoon lekker bij een winkel bestellen en geduld hebben.
Volgende keer pre-orderen indien je niet kan/wil wachten.

Geduld is (nog altijd) een schone zaak ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Gewoon bij hem thuis afspreken en 3 potige vrienden mee nemen. Geen contant meenemen maar ter plekke geld overmaken. iPhone goed controleren Dmv serie nr.

Soms zijn er ook eerlijke mensen op Mp.

Maar wat al eerder is gezegd, wil je deze rompslomp voor 30 euro?
Lekker naar de Apple store en een dagje Amsterdam van maken.

[ Voor 24% gewijzigd door gielie op 29-11-2017 07:31 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn zat eerlijke mensen op MP natuurlijk. Maar die kans is bij een nieuwe gesealde iPhone wel een heel stuk kleiner dan wanneer je een tweedehands tuinslang koopt. Ik zou het risico niet willen lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 639074

gielie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:29:
Gewoon bij hem thuis afspreken en 3 potige vrienden mee nemen.
Never bring a knife to a gunfight. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:19
gielie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:29:
[...]Geen contant meenemen maar ter plekke geld overmaken.[...]
En dit willen juist de meeste MP-verkopers (waaronder ikzelf niet).
Je zou net zien: heeft de koper 'perongelijk' andere bank waardoor ik het geld niet direct op mijn rekening heb staan.

Dus ik wil het liever contact, maar met zo'n bedrag ook weer niet, want grote kans dat er dan valse briefjes tussenzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Iedereen heeft al gezegd dat het vreselijk stom is om voor 30,- opgelicht te worden op Marktplaats. Want dat gaat gebeuren.

Wat ik zelf nog wil toevoegen: het minimumloon in NL is 9,11 per uur. Bruto. Wat je netto overhoudt zal daar iets onderliggen.

Voor 30 euro verschil, op 9,11 euro per uur, mag je hier maximaal ~ 3 uur tijd in steken voor het verschil het niet meer waard is, zelfs niet op minimumloon. En als jij een iPhone X kan betalen zal je wel iets meer verdienen dan dat.

En hoeveel tijd ben je al kwijt met deze bullshit? Marktplaats afstruinen, topic openen, afspraak maken, nadenken, appen, mailen, enz enz.

Dus wat je nu feitelijk doet is duurder dan gewoon een order plaatsen bij apple.nl

Maar succes nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-06 20:34
Ryur schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:00:
[...]

Je zou net zien: heeft de koper 'perongelijk' andere bank waardoor ik het geld niet direct op mijn rekening heb staan.

Dus ik wil het liever contact, maar met zo'n bedrag ook weer niet, want grote kans dat er dan valse briefjes tussenzitten.
Als ik vanuit de Rabobank app een betaalverzoek stuur, dit kan via mail, sms, Whatsapp or whatever, dan staat het direct op mijn rekening. (Als de koper via die link betaalt) Ongeacht welke bank de koper heeft. Dus daar hoef je het niet meer voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Ryur schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:00:
[...]

Welnee, kan via tikkie of spoedoverboeking, er zijn genoeg mogelijkheden om direct geld over te maken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:19
gielie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:44:
[...]

Welnee, kan via tikkie of spoedoverboeking, er zijn genoeg mogelijkheden om direct geld over te maken.
Tikkie is ook niet gegarandeerd direct:

"Wanneer ontvangt de ander de betaling?

ABN AMRO doet de overboeking zo snel mogelijk na ontvangst van jouw betaling. Uiterlijk op de volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op het aangegeven rekeningnummer."

(Uit de voorwaarden van mijn bank, ABN dus & Tikkie).

Dus nog steeds: Ik blijf bij mijn standpunt. Als ik iets verkoop hoef je het niet per internetbankieren te doen, maar ik wil contant.

Maar dat is beetje offtopic.
Ik vertrouw de transactie zelf ook niet!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 29-11-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:29

-tom-562

Oliesjeik

Denk je dat de verkoper dat wilt? Er zijn genoeg andere potentiële kopers die makkelijker op te lichten zijn :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:16
Een nieuw (uitverkochte) item dat voor 30 euro lager dan de winkelprijs is bij mij al een red flag.

Ik zou dat risico niet eens willen lopen en op een nieuwprijs voor 1159, betaal ik liever gewoon de volle prijs dan ik die 30 euro bespaar en haal ik het toestel gewoon bij de Apple Store (waar de levertijd 1 tot 2 weken momenteel is, online) in plaats van dat ik een mogelijke kat in de zak koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij apple online bestelbaar, Levering: 7 Dec - 14 Dec

https://www.apple.com/nl/...lay-64gb-spacegrijs#00,11

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002439

Topicstarter
duidelijk verhaal. De afspraak is ook afgezegt, achteraf kwamen er toch weer moeilijkheden bij en wilde hij ergens anders afspreken. no go.

Nu heb ik nog 1 enkel vraagje, hoe betrouwbaar is https://www.midimedia.nl? Ik zie dat ze hem daar nog nieuw verkopen, als dat een goede webshop is wil ik hem daar ook wel bestellen natuurlijk, echter heb ik nog nooit van deze website gehoord. iemand bekend met deze webshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Anoniem: 1002439 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:30:
duidelijk verhaal. De afspraak is ook afgezegt, achteraf kwamen er toch weer moeilijkheden bij en wilde hij ergens anders afspreken. no go.

Nu heb ik nog 1 enkel vraagje, hoe betrouwbaar is https://www.midimedia.nl? Ik zie dat ze hem daar nog nieuw verkopen, als dat een goede webshop is wil ik hem daar ook wel bestellen natuurlijk, echter heb ik nog nooit van deze website gehoord. iemand bekend met deze webshop?
https://tweakers.net/shopreview/8249/midimedia/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 14:45
Klinkt erg verdacht, hoe lang is de verkoper actief? Woont de verkoper in een uithoek?

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Wow wat zijn jullie een stel bange mensen zeg, je kan toch zelf wel oordelen of iets legit lijkt of niet, daar komt meer bij kijken dan alleen prijs. Zit er een factuur bij, is de persoon telefonisch communicatief, klinkt de persoon betrouwbaar, is de persoon bereid om public af te spreken, is de persoon bereid niet contant betaald te worden etc allemaal factoren die uiteindelijk een betrouwbaar genoeg of niet betrouwbaar genoeg oordeel opleveren. Maar per definitie ergens in een hoekje schuilen omdat de wereld kwaadaardig is en iedereen je vast wil oplichten lijkt me niet bepaald goed. Genoeg red flags is inderdaad wegblijven, maar puur en enkel op de ietswat lage prijs..? Nah, zou dan geweldige deals gemist hebben. Het is dat een iphone x een oplichters magneet is dat extra voorzichtigheid geboden is.

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Voor winkelervaringen hebben we de shopreviews en voor marktplaats common sense. Daar zijn al vele topics over volgeschreven tot handleidingen op GoT aan toe. Dit topic wordt nu meer een aankoopadvies topic en heeft daardoor zijn nut verloren.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 29-11-2017 11:12 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.