Welke laptop is het beste voor een webwinkel!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002347

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ben op zoek naar goed advies.
Ik ben op zoek naar een goede laptop.
Sta namelijk in de start schoenen van mijn ondernemingsschap.

Wil een webwinkel/e-commere beginnen.

De taken die ik zal verrichten zijn!

Multitasken
Klantenservice emailen
Foto's bewerken
Filmpjes bewerken
Web surfen (social media ect)
Ben soms op andere locatie.
Ik wil graag een laptop dat ook lang meegaat.

Er zullen wel meerdere taken zijn waar ik misschien niet aan denk die ook handig zijn in je laptop.

Maar daarom vraag ik ook om jullie advies/Hulp!!!

Ik wil investeren in een goed product!
Ik heb nog geen budget maar ik wil in ieder geval geen €2000 betalen voor een laptop.

Ben naar Media Markt geweest en kreeg zoveel adviezen dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen

De Asus zen spraak me wel aan maar als ik soms lees wat ze erover zeggen is het positief maar ook weer negatief

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10
Zonder een budget valt er weinig zinnigs over te zeggen. Je wilt geen 2000 euro uitgeven, maar 1800 wel? Of 1500? 1000?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het enige wat zwaar is voor de laptop zijn foto's en video's bewerken. Het hangt een beetje daarvan af wat aan te raden is. Doe je dat vaak en werk je met grote bestanden ? Voor de rest is een simpele laptop met i3 en SSD ruim voldoende. Van wat ik zo lees vermoed ik dat een laptop met i5, 8GB RAM, Full-HD scherm en SSD al zat is. Dan zit je zo rond de 600 tot 900 euro maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Zorg in ieder geval dat je een KvK nummer hebt en koop je laptop zakelijk zodat je ook ondersteuning krijgt zodra het ding ermee ophoudt. Je laptop/pc lijkt me onmisbaar als je een webshop moet runnen.

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hahn als ik moet kiezen tussen de bedragen die je aangaf . Dan ga ik tot €1500

Ik wil gewoon goedkope maar wel kwaliteit volle product.

De Asus Zen ux490ua €1300

De Asus zen ux370ua-c4147t (2 in1) €1.099

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1002347 op 28-11-2017 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03

Detmer

Professioneel prutser

Als je erg afhankelijk bent van de laptop zou je kunnen kijken naar een zakelijke serie zoals de HP Elitebook / Probook, Dell Latitude of Lenovo Thinkpad met next business day garantie. Over het algemeen zijn dit niet de goedkoopste laptops, maar wel degelijk en bij defecten snel (aan huis) gerepareerd.

Als je niet erg afhankelijk van de laptop bent (bij defect kun je 'm best een week of 2 missen) kun je ook prima voor een niet zakelijke laptop gaan.

Vergeet in beide gevallen niet om de laptop via je bedrijf te kopen, dat scheelt weer :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit was de advies van Media Markt

i7
8GB
Werkgeheugen ram
Nvidia video kaart

Macbook
Hp spectra
Asus Zen ux490ua
Hp15-BP130
Microsoft Surface
Game computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@RobertVDN @Detmer Bedankt voor jullie goeie advies om mij eerst in te schrijven bij de Kamer van Koophandel

Ik ga me morgen laten informeren bij Kamer van Koophandel.

@Detmer van de op genoemde laptop merken die je me adviseerde welke is jou top 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een i7 is overkill tenzij je duidelijker beschrijft welke software je gebruikt en hoe veel/vaak je met de laptop onderweg bent (dus op accu werkt). De MM kan me wat; dat iets in de computer/magazijnvoorraad staat, wil niet zeggen dat het geschikt is voor je.

Zoals gezegd; regel een HP of Dell direct bij een reseller of op de eigen webshop. Neem daar 3 jaar garantie op (next day) zodat je niet al te lang zonder machine zit bij een defect.

Ik vermoed/denk dat je de volgende componenten "ongeveer" nodig gaat hebben:
CPU: Intel i5-8250u (nieuwste CPU, sneller in sommige taken dan een i7-7xxx serie)
RAM: 8GB RAM tot 16GB RAM
Opslag: 128/256GB SSD + 1TB HDD (combi) of 512GB SSD.
Scherm: tenminste 1920x1080 (of beter) in 13.3" tot 15.4"

Toevallig vandaag op de frontpage: reviews: HP Envy 13 - Strakker, compacter en sneller Deze kost de helft van je genoemde budget en is (wat mij betreft) een mooie instapper. Wil je iets sneller/beters: zoek een Dell Latitude E7xxx of E8xxx serie.

offtopic:
Wil je niet meerdere keren achter elkaar posten? Lees even de algemene regelgeving en dergelijke

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03

Detmer

Professioneel prutser

Anoniem: 1002347 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:34:
@Detmer van de op genoemde laptop merken die je me adviseerde welke is jou top 3
Qua gebruik heb ik ervaring met de HP Elitebook / Probook (privé laptop) en Dell Latitude (zakelijke laptop), maar niet met Lenovo. Qua garantie heb ik ervaring met HP en Lenovo, maar niet met Dell. Echt objectief ben ik hierin niet vrees ik.

Zoals @PilatuS en @MAX3400 al aangeven heb je voor je werkzaamheden waarschijnlijk aan een i5, 8GB RAM, Full-HD scherm en SSD voldoende. Formaat scherm en andere persoonlijke voorkeuren kunnen wij niet voor je bepalen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien een domme vraag: waarom een laptop?

Als je veelal van dezelfde plek werk, kun je met een simpele laptop (misschien zelfs chromebook) toe. Op je werkplek, die je - naar ik aanneem - toch een beetje gerieflijk in wilt richten, zou je dan gewoon een desktop kunnen nemen.

Over het algemeen gaat een desktop langer mee dan een desktop en je betaald er minder voor. Daarnaast is een laptop met een FullHD scherm op 13-15 inch een stuk minder prettig werken dan een grote(re) monitor. Een monitor is al gauw 24 of 27 inch. Aan het einde van de dag merk je het verschil wel.

Een laptop neem je voornamelijk om mobiel te zijn (en als je heel proper bent, c.q. van een strakke huiskamer houd: een laptop is makkelijker uit het zicht op te bergen). Maar tegenwoordig is voor PCs ook best wat moois te maken (bijvoorbeeld: een strakke witte PC is ook geen straf om te zien, al is dat een kwestie van smaak).

O ja:
1. zakelijk en Media markt zijn m.i. geen gelukkige combinaties. Bij wijze van spreken is een lokale PC boer die nog e.e.a. direct kan repareren als de nood aan de man is handiger (maar ook onvoldoende als de lokale PC boer geen voorraad heeft c.q. beperkte openingstijden heeft).
2. ik verbaas me er wel een beetje over dat je zelf kennelijk zo weinig weet dat je niet weet dat je een KvK inschrijving nodig hebt (dat het hier genoemd wordt is wel tamelijk-off-topic service, maar kennelijk wel gewaardeerd).

[ Voor 22% gewijzigd door kdekker op 29-11-2017 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creep
  • Laatst online: 19:23
Ik ben zelf 20 jaar werkzaam in de ICT en ondersteun mijn zus met adviezen voor haar Ebay-store die ze al 15 jaar heeft. Ze heeft ongeveer 9000 items in de verkoop en een feedback score van 90.000. Geen kleine winkel dus. Waar ze als webwinkel het meeste aan heeft is mobiliteit en stabiliteit. Ik heb haar de Microsoft Surface Pro 4 aangeraden met de M3 processor. Zeer lange batterijduur en makkelijk mee te nemen.

Zelf heb ik ze in onze organisatie aan alle accountmanagers uitgereikt en ook niets dan lof. Ook nauwelijks support nodig over de laatste 18 maanden.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 710428

Voor 1500 raad ik je een HP Spectre x360 aan, waarom? prachtig design, dun, licht, keuze van wat je er in wilt (processor, werkgeheugen en opslag) poorten en het geluid.

Als je een Office abbo nemen is opslag <500gb (pci m.2) SSD voldoende, de rest kan in de cloud.

Omdat je zakelijk een laptop nu kan afnemen zou ik toch niet kiezen voor Next Business day support, vanwege de kosten en omdat Next business day niet altijd gaat zoals gewenst, als je bijv 4 uur belt is het niet die dag erna maar de tweede werkdag erna. Of vrijdag dan kan je een weekend niet werken. Daarnaast lijkt me nou niet dat als je hem nu koop dat die binnen een jaar defect is.

@Creep Nadeel is dat je je surface een weekje kwijt ben als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Creep Dankjewel voor de jou advies.

Jeetje ben onder de indruk van jouw zus. Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?
Ik zou wel les van haar willen hebben.
Hoe ik zo een stroming van klanten binnen kan krijgen
Wat voor product verkopen ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Laatst online: 19:23
Anoniem: 1002347 schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:03:
@Creep Dankjewel voor de jou advies.

Jeetje ben onder de indruk van jouw zus. Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?
Ik zou wel les van haar willen hebben.
Hoe ik zo een stroming van klanten binnen kan krijgen
Wat voor product verkopen ze dan?
Ze verkoopt horloges en horlogebandjes. Ook heeft ze nu personeel in dienst. Het voornaamste is zorgen dat je betrouwbaar bent en je ontevreden klanten netjes afhandelt. En natuurlijk heeft het tijd nodig.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

kdekker schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:28:
Als je veelal van dezelfde plek werk, kun je met een simpele laptop (misschien zelfs chromebook) toe. Op je werkplek, die je - naar ik aanneem - toch een beetje gerieflijk in wilt richten, zou je dan gewoon een desktop kunnen nemen.
Daar zat ik ook aan te denken. Geen Chromebook, dat is érg beperkt in zijn functionaliteit maar wel een PC en een wat lichtere notebook. (i3 met 8G geheugen en SSD of iets dergelijks)

Nadeel: Je geeft 2x geld uit dus het word per definitie duurder
Voordeel: Best of both worlds. :)

Andere optie is een wat zwaardere laptop met een docking station of port replicator, waar je thuis (op kantoor) een fatsoenlijk beeldscherm, toetsenbord, muis, etc, aan hangt.

Nadeel van een grote zware laptop met groot scherm, geschikt voor de zwaardere taken, is dat accuduur minder goed is en ze ook fysiek groter en zwaarder zijn. Dat transporteert dan weer minder makkelijk. Krachtig en groot scherm gaan niet samen met klein en licht.

Verder eens met wat anderen ook zeggen: Geef liever iets meer geld uit voor een laptop uit de zakelijke lijnen van HP of Dell én zorg voor een goede reparatieregeling. Als je afhankelijk bent van dat ding is het erg vervelend als je opeens 2 weken of langer zonder zit, enkel omdat d'r een onderdeel van kapot is gegaan. HP en Dell kennen goede on-site regelingen waar ze de volgende dag mét onderdelen (als nodig een bijna complete laptop) op de stoep staan. Die kosten wel geld.

Hoe dan ook zul je verder moeten denken dan de laptop alleen. Je zult ook ergens de bestanden veilig moeten op slaan. (Denk: Backups of al dan niet al je bestanden in de cloud, maar dan wel dusdanig dat je ook garanties hebt over je backups.) Het zou heel zuur zijn als opeens al je brondata weg is omdat d'r een harddisk is gecrashed of je een virus (cryptolocker) op je systeem hebt staan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35
Tja, die zien Euro-tekens ipv dat ze je een passend advies geven.
Pagina: 1