Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
Al een tijdje bestaat Peaks: https://www.peaks.nl

Erg handig als je geen verstand hebt van beleggen en je meer "rente" wil dan een spaarrekening. Mijn vraag is echter, is dit de moeite waard om hier je geld onder te brengen, of zijn er betere dingen om met je geld te doen?

Wat me vooral trekt is dat je hier maandelijks ook kleine bedragen kan inleggen, iets wat voor de student nogal fijn is om in de dure maanden minder in te leggen

[ Voor 186% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 02-12-2017 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
Hoeveel denk je in te gaan leggen? De beheerskosten zijn behoorlijk hoog, vooral bij kleine bedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:16
Ik snap wat je bedoelt, maar beleggen kan je in mijn ogen niet vergelijken met sparen.

Sparen = risico nihil
Beleggen = hoger risico

M.a.w. bij beleggen is het mogelijk dat je een deel van je inleg kwijtraakt en bij sparen niet. (Zie depositogarantiestelsel.)

Gezien de hoge beheerkosten van 0,5% per jaar zou ik dit niet in overweging nemen. Je moet dan toch weer 0,5% (jaarlijks!) inleveren op je 'eventuele rendement'.

Als je wilt beleggen zijn er inderdaad een hoop alternatieven waarmee je meer spreiding hebt en lagere kosten. Dit zijn 2 pijlers waar je op wilt letten. (Tenzij je van een gokje houdt of als je bakken met geld hebt.)

Meer weten over beleggen? Zoek even in het beleggers topic op 'Jasper lezen'.

[ Voor 14% gewijzigd door Crasheeee op 28-11-2017 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow, bij een inleg van 1080 Euro in 3 jaar, is het verwacht rendement een tientje bij het veiligste profiel. Je krijgt meer rente op een gemiddelde creditcard namelijk 0.3% op jaarbasis. Als je in 1x 1080 Euro kan missen en onderbrengt bij MasterCard, heb je na 3 jaar een rendement van 6 tientjes.

Desondanks; het is de subsidiary van de Rabobank (daar worden de beleggingen ondergebracht). Aangezien Peaks ook geld wil verdienen, betaal je daar dus "kosten" voor. Het is waarschijnlijk (!!) efficienter om je geld dus direct bij de Rabo onder te brengen mits je minder interesse hebt in de duurzaamheid van het beleggingsfonds.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Vind het automatisch afronden wel een leuke gimmick. Lijkt een beetje op ABN Pinsparen waarbij je jezelf een 'BTW' van 10% op elke aankoop oplegt die dan naar je spaarrekening gaat.

Was beter geweest op dit in de Rabo app in te bouwen om te sparen. Het nut van het beleggen erbij ontgaat me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crasheeee schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:31:
Ik snap wat je bedoelt, maar beleggen kan je in mijn ogen niet vergelijken met sparen.

Sparen = risico nihil
Beleggen = hoger risico

M.a.w. bij beleggen is het mogelijk dat je een deel van je inleg kwijtraakt en bij sparen niet. (Zie depositogarantiestelsel.)

Gezien de hoge beheerkosten van 0,5% per jaar zou ik dit niet in overweging nemen. Je moet dan toch weer 0,5% (jaarlijks!) inleveren op je 'eventuele rendement'.

Als je wilt beleggen zijn er inderdaad een hoop alternatieven waarmee je meer spreiding hebt en lagere kosten. Dit zijn 2 pijlers waar je op wilt letten. (Tenzij je van een gokje houdt of als je bakken met geld hebt.)

Meer weten over beleggen? Zoek even in het beleggers topic op 'Jasper lezen'.
Het idee is om ook “kleine” bedragen snel te willen overnaken naar je peaks rekening en beleggen. Want om een spaarrekening telkens kleine bedragen over te maken vind ik teveel gedoe.

Als student zijnde kan een gokje geen kwaad, maar als er betere alternatieven zijn die op termijn meer leveren dan kies ik daar graag voor natuurljk.

Bij mijn huidige bank is t rente percentage 0.3 uit me hoofd dus daar word je ook niet blij van.
En de bitcoin daar heb kan ik niet eens een halve van kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ApexAlpha schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:19:
Vind het automatisch afronden wel een leuke gimmick. Lijkt een beetje op ABN Pinsparen waarbij je jezelf een 'BTW' van 10% op elke aankoop oplegt die dan naar je spaarrekening gaat.

Was beter geweest op dit in de Rabo app in te bouwen om te sparen. Het nut van het beleggen erbij ontgaat me een beetje.
Zouden alleen rabo klanten gebruik van kunnen maken. Nu is het voor elke Nedsrlander met een NL rekening mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Beleg je wisselgeld
Heb je een Rabobank rekening, dan kan Peaks je bankafschrijvingen afronden naar de volgende euro. Bij een gepind kopje koffie van €2,70 zet je zo €0,30 wisselgeld opzij, dat naar je beleggingen gaat.
Heb je geen Rabobank rekening, dan kan ook jij over een tijdje je bankafschrijvingen laten afronden. In de tussentijd kun je ervoor kiezen om je wisselgeld in te stellen op €1 per dag. Daarnaast kan iedereen eenmalig en maandelijks inleggen. Lees meer
Het is alsnog alleen Rabo, dat deel van het afronden. Anders moet je alsnog handmatig je afschriften uploaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:15

3DDude

I void warranty's

Een leuke Gimmick meer niet.

Als je wilt beleggen doe dat dan aub niet met wisselgeld, dat schiet niet op. De enige die in deze case lacht is die Peak club, die gaat met jouw en andere mensen hun centen aan de haal en maken daar waarschijnlijk winst op en jij krijgt een fractie.

Met andere woorden niet doen dus. Lees Max3400 zijn reactie.

Als student kun je beter eens in de 3 maanden kijken; wat je over houd en daar wat mee doen? Hoe lastig is het om iets over te maken naar een degiro account o.i.d.? Als je dat teveel moeite vind - begin er niet aan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 02-12-2017 22:37 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
3DDude schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:36:
Een leuke Gimmick meer niet.

Als je wilt beleggen doe dat dan aub niet met wisselgeld, dat schiet niet op. De enige die in deze case lacht is die Peak club, die gaat met jouw en andere mensen hun centen aan de haal en maken daar waarschijnlijk winst op en jij krijgt een fractie.

Met andere woorden niet doen dus. Lees Max3400 zijn reactie.

Als student kun je beter eens in de 3 maanden kijken; wat je over houd en daar wat mee doen? Hoe lastig is het om iets over te maken naar een degiro account o.i.d.? Als je dat teveel moeite vind - begin er niet aan. ;)
Denk dat dat wel beter is aks ik de reacties lees.

Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:36:
Wow, bij een inleg van 1080 Euro in 3 jaar, is het verwacht rendement een tientje bij het veiligste profiel. Je krijgt meer rente op een gemiddelde creditcard namelijk 0.3% op jaarbasis. Als je in 1x 1080 Euro kan missen en onderbrengt bij MasterCard, heb je na 3 jaar een rendement van 6 tientjes.

Desondanks; het is de subsidiary van de Rabobank (daar worden de beleggingen ondergebracht). Aangezien Peaks ook geld wil verdienen, betaal je daar dus "kosten" voor. Het is waarschijnlijk (!!) efficienter om je geld dus direct bij de Rabo onder te brengen mits je minder interesse hebt in de duurzaamheid van het beleggingsfonds.
Ik vraag me af of je elke maand kleine bedragen kan inleggen bij de Rabo?

Het is meer dat ik maandelijks naast het sparen x euro apart wil leggen voor bijv beleggen of dergelijke. Cryptomunten kopen lijkt me niet zo een fijn idee en enig risico lopen vind ik niet echt een probleem. Uiteindelijk is het waarschijnlijk handiger om alsnog voor een "gewone" spaarrekening te gaan of zoals 3DDude zei kijken bij de Giro.

Ik moet het meest riskante profiel kiezen bij Peaks wil ik echt winst draaien maar dan is het risico dat je alles kwijt bent ook maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heb even zitten kijken naar Peaks. Conclusie: voordelen wegen niet op tegen het grote nadeel: de transactiekosten. Aantal bevindingen:
  • [b]Voordelen[/b]
  • App zit goed in elkaar
  • Je kunt naast beleggen met je wisselgeld ook elke week/maand een vast bedrag inleggen
  • Je kunt met elk bedrag beleggen en hoef dus niet elke keer een volledig 'stuk' te kopen zoals bij brokers
  • Uitkomst voor mensen die niet de discipline hebben om elke maand in te leggen bij een broker
  • Met deze oplossing ga je niet proberen de markt te timen, iets waar veel mensen de mist mee ingaan bij beleggen
  • Gratis geld op dit moment bij aanmelden met referral code (10 euro) en vervolgens ook weer te referren (10 euro p/p met extra bonus van 50 euro deze maand bij 5 personen). Gebruik dit topic niet om te referren want dat mag niet :)
  • [b]Nadelen[/b]
  • Hoge transactiekosten van 1 euro per maand, bij lage inleg is dat absoluut niet rendabel en is je return waarschijnlijk negatief - eerste 3 maanden is echter gratis en kun je het 'gratis geld' al meepakken
  • Enig logische profiel lijkt het meest risicovolle

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 01-08-2018 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
Ik zou naar degiro.nl of meesman gaan.

Dat is goedkoper.

Wat is de toegevoegde waarde van die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104535

Wanneer

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 1104535 op 14-08-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renenederland
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-07-2021
<reclame is niet toegestaan>

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 06-12-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
Iemand die deze app nog gebruikt? Ik ben net begonnen en ben van plan elke maand tussen de 50 en 100 euro in te leggen. Heb met een actiecode nog 10 euro er bij gekregen dus de kosten dit eerste jaar zijn ook gedekt.

Ik ben benieuwd naar mensen die de app al wat langer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kwam dit artikel toevallig tegen: https://www.consumentenbo...eleggen-met-je-wisselgeld , geen idee hoe actueel dat nog is.

Verder kan ik maar bar weinig echte gebruikerservaringen vinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Ipv een euro per dag, maak iedere maand dertig euro over naar Meesman/DeGiro/Binck/ABN/Rabo/ING/BND of een van de vele andere brokers. Koop daar iedere maand een indexfonds van, of maak het wat risicolozer door wat obligaties toe te voegen. "Beleggen op de beurs" topic heeft het over praktisch niks anders dan dit.

Enige gimmick van Peaks is het heel vaak laag bedrag inleggen, maar niks weerhoudt je er van om bij je bank een dagelijkse order van een euro naar je beleggingsrekening over te maken.

Sowieso ben ik een beetje moe van het "hip" maken van beleggen met de achtbaanreclames en ABN oldtimer meneer en deze initiatieven van Peaks die de risico's downplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombui
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-08-2023
Hey,

Ik zit nu een maand bij peaks en ik heb redelijk wat ingelegd voor een 18-jarige namelijk 4000 euro op het hoogste risicoprofiel. Hier heb ik nu wel na een maand een rendement van ongeveer 3 procent, wat erg veel is voor op de korte termijn. Ik ben uiterst positief over de app, maar vooral over de service. Ik had wat vragen over bepaalde zaken, maar na contact met de live chat was ik binnen 5 minuten van al mijn vragen af.

Off topic: Ik ben nu wel opzoek naar een andere 'broker' zodat ik zelf kan bepalen in welke aandeelfondsen ik kan investeren (ongeveer 5.000 met een maandelijkse inleg van 30-50 euro). Iemand daar nog een idee over?

Voor meer vragen kunnen jullie mij ook op instagram benaderen: Uitnodigen om je buiten Tweakers om te benaderen, is niet toe gestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 01-07-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230714

Ik heb nu een tijdje de app van Peaks en ik vind het geweldig. Echt een aanrader voor eenieder!

Vanaf vandaag is Vrienden uitnodigen bij Peaks vernieuwd met ook nog een prachtige tijdelijke actie
Het beleg-tegoed dat je vriend en jij kado krijgen, is vanaf heden dus aangepast van €10 naar €5;

Voor iedere vijfde (en tiende en vijftiende etc.) vriend die jouw code verzilvert, krijg je nu een bonus van €25;

Tijdelijke actie! Van 10 juli tot en met 31 augustus krijg je voor iedere vijfde vriend geen bonus van €25, maar €50! Zo kan je alles uit je vrienden halen;

Voorheen konden maximaal 10 vrienden je code verzilveren. Deze limiet is eraf, je mag zoveel vrienden uitnodigen als je wil!

Referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 10-07-2019 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Anoniem: 1230714 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:37:
Ik heb nu een tijdje de app van Peaks en ik vind het geweldig. Echt een aanrader voor eenieder!

Vanaf vandaag is Vrienden uitnodigen bij Peaks vernieuwd met ook nog een prachtige tijdelijke actie
Het beleg-tegoed dat je vriend en jij kado krijgen, is vanaf heden dus aangepast van €10 naar €5;

Voor iedere vijfde (en tiende en vijftiende etc.) vriend die jouw code verzilvert, krijg je nu een bonus van €25;

Tijdelijke actie! Van 10 juli tot en met 31 augustus krijg je voor iedere vijfde vriend geen bonus van €25, maar €50! Zo kan je alles uit je vrienden halen;

Voorheen konden maximaal 10 vrienden je code verzilveren. Deze limiet is eraf, je mag zoveel vrienden uitnodigen als je wil!

Als je nu een Peaks account aanmaakt en code ******* gebruikt ontvang je €5,- starttegoed en ontvang je je eigen code om vrienden te werven
Je hebt geen vrienden meer "waar je alles uit kan halen", nadat je ze bestookt hebt met dit soort spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMS
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
spam is niet de bedoeling.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 06-02-2021 20:52 ]

Pagina: 1