Help! Budget gaming monitor met goede kleurweergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-03 21:53
Ik zoek een?
Ik zoek een 23-24 inch Full-HD monitor voor pc gamen. Daarnaast bewerk ik af en toe afbeeldingen in photoshop en illustrator voor drukwerk

Wat is je budget?
Mijn budget is 150-250 euro. Het liefst goedkoper dan duurder, maar een hoger bedrag voor duidelijk meer monitor is het waard.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt niks uit. De monitor mag tn of ips zijn. Ik kan moeilijk reviews vinden waar ze echter de kleur reproductie goed reviewen tussen tn-panelen of waar ze input lag /response time bij ips panelen goed meten en dat alles ook nog eens onder een budget. In hoogte verstelbaar en kantelen is een must. Daarnaast zou het fijn zijn als de monitor speakers heeft, maar dit is geen vereiste. Ik heb nu een benq monitor van 100 euro van 3 jaar oud. Dit is een waardeloze monitor en is toe aan vervanging. Ik ben dus niks goeds gewend.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb msi gtx 970 gaming 4g draaien op een overgeclockte i7 920 (3,9 ghz). Ik game verschillende soorten games. Zowel AAA titels als League of Legends. In lol haal ik 200+ fps, witcher 3 op max 35-50 fps.

Ik hou van goed weergegeven kleuren, echter weet ik dus niet of een ips paneel een enigszins acceptabele input lag/response time kan leveren in de praktijk in mijn budget. Tn panelen schijnen "verschrikkelijke kleuren" te hebben rond mijn budget, maar wel goed voor gamen. Graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 00:01
Heb zelf deze:
https://tweakers.net/pric...ng-ls24f356fhu-zwart.html

Kleuren weergave is goed, kijkhoek ook. En niet te duur ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Mijn suggesties:

pricewatch: AOC I2490PXQU/BT Grijs
pricewatch: Philips 245C7QJSB/00 Grijs, Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart

Prima voor gaming maar ook goed in kleurweergave. Het zijn geen extreem snelle schermen, maar de combinatie van lage response, hoge refreshrate en goede kleuren drijft de prijs van het scherm erg op. Naar mijn mening zijn de bovenstaande schermen schappelijk geprijsde tussenoplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
HKS-Skyline schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:36:
Mijn suggesties:

pricewatch: AOC I2490PXQU/BT Grijs
pricewatch: Philips 245C7QJSB/00 Grijs, Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart

Prima voor gaming maar ook goed in kleurweergave. Het zijn geen extreem snelle schermen, maar de combinatie van lage response, hoge refreshrate en goede kleuren drijft de prijs van het scherm erg op. Naar mijn mening zijn de bovenstaande schermen schappelijk geprijsde tussenoplossingen.
Ik zie dit oudere paneel (Dell Ultrasharp U2412M Zwart) vaak voorbij komen als relatief snel voor een ups) ips in gemiddelde reactie tijd en lag in de praktijk en goed in kleur weergave. Weet jij hoe deze monitors zich verhouden tot een duurder paneel en zijn de vermeldde specificaties van de genoemde beeldschermen ook daadwerkelijk laag of puur op basis van de specificaties van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Als ik de tests van Hardware.info mag geloven zijn de schermen goed, het verschil met de Dell is niet heel groot, maar wat moeilijk te vergelijken omdat Hardware.info is overgestapt op een nieuwe testmethode, de dell is volgens de oude methode getest en de andere volgens de nieuwe:

https://nl.hardware.info/...4018-385725-366968-127003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
HKS-Skyline schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:12:
Als ik de tests van Hardware.info mag geloven zijn de schermen goed, het verschil met de Dell is niet heel groot, maar wat moeilijk te vergelijken omdat Hardware.info is overgestapt op een nieuwe testmethode, de dell is volgens de oude methode getest en de andere volgens de nieuwe:

https://nl.hardware.info/...4018-385725-366968-127003
Met name die iiyama ziet er goed uit! De Dell die ik aangaf is ook niet zo zuinig en qua snelheid niet echt beter.
Pagina: 1