Klinkt alsof DD-WRT inderdaad de beste keuze is van de drie.
De snelheid van Ziggo is 200 Mbps hier, haal ik met gemak nu.
Nu zonder meer, dat ding kan >>800Mbps routeren met stock fw.
Ik vind geen goede tests van zuiver WAN-to-LAN onder DD-WRT, maar ik zie dat meerdere mensen >350Mbps via 5GHz WiFi halen op een speedtest. De WAN-to-LAN routering is altijd minstens gelijk aan de hoogste waarde die je erachter kunt meten, dus voor 200Mbps moet het prima voldoen

Ik ga ervan uit dat de veiligheidslekken wel goed en snel opgelost worden in bv DD-WRT?
Aannames zijn gevaarlijk. Maar jouw link zou al een indicatie moeten geven:
Deze firmwares zijn dus net iets meer dan een week oud. De vorige was van 4 november, dus nog geen twee weken daarvoor, en in totaal zijn er in 2017 al 28 updates geweest, oftewel gemiddeld vaker dan eens per twee weken. Dat is waarschijnlijk iets vaker en iets recenter dan TP-link doet
Mbt welke image - als je dat moet vragen zou ik je met klem aanraden om je wat meer in te lezen in DD-WRT voor je iets gaat flashen
code:
1
2
3
4
5
6
| factory-to-ddwrt-IL.bin 15.69 MB 2017-11-16
factory-to-ddwrt-US.bin 15.69 MB 2017-11-16
factory-to-ddwrt.bin 15.69 MB 2017-11-16
tplink_archer-c7-v2-IL.bin 15.69 MB 2017-11-16
tplink_archer-c7-v2-US.bin 15.69 MB 2017-11-16
tplink_archer-c7-v2.bin 15.69 MB 2017-11-16 |
In dit geval is het vrij duidelijk:
- twee categorieen, namelijk "factory-to-ddwrt" en "tplink_archer_c7_v2". De eerste doet wat het zegt, het is een DD-WRT image die je kunt flashen vanuit de factory firmware. Dat is wat je nu nodig hebt. Tweede is 'gewoon' DD-WRT, dat alleen vanuit een bestaande DD-WRT omgeving geflashed kan worden. Dat heb je volgende keer nodig.
- per categorie drie versies, namelijk IL (Israel), US (US, duh) en rest. Dit heeft met WiFi frequenties en zendvermogens te maken. Aangezien we niet in IL of US zitten wil je hier de generieke image pakken. Voor de 2.4GHz willen mensen soms de US image pakken omdat je daar harder mag zenden dan hier. Leuk en wel (en veel minder nuttig dan dat het klinkt, want WiFi is tweerichtingsverkeer en het iele zendertje in je smartphone is en blijft de bottleneck), maar bij een dualband-apparaat gooit dat de 5GHz helemaal door de war waardoor je veel kanalen mist die je hier nodig hebt. Niet doen dus.
De vraag is natuurlijk nu. Welke versie kiezen om te flashen?
Zie hier er een aantal staan onder de beta versies
https://www.dd-wrt.com/si...%2Ftplink_archer-c7-v2%2F