Hallo allemaal,
Mijn vader is laatst tot de conclusie gekomen dat hij toch eigenlijk wel een nieuwe videokaart wil. Het nadeel is alleen dat deze niet te prijzig kan zijn.. Hieronder zal ik een aantal punten noemen waardoor jullie mij een beetje kunnen helpen met zoeken, want zelf is hij hier niet echt heel erg in thuis.
Wat wil je besteden?
Ongeveer €100,-
Wat wil je ermee doen?
Af en toe wat internetten, en zo nu en dan een game. Deze games hoeven niet op de beste settings te draaien, mag gewoon op low eventueel maar de resolutie moet niet teveel te worden aangepast
Hoeveel geheugen moet hij hebben?
Het liefst tussen de 2 en 4, maar 2/3 is al goed genoeg voor hem.
Maakt het merk uit?
Nee, zolang het maar goed functioneerd.
Moet het perse een nieuw product zijn?
Nee, tweedehands mag ook, zolang het maar werkt.
Wat voor aansluiting moet hij hebben?
Een PCI-e maar dat is nogal veelvoorkomend deze tijd,
Welk type DDR moet hij hebben?
DDR3
Wat heeft hij nu en waar wilt hij naar upgraden?
Momenteel heeft hij een ATI Radeon HD 5770 1GB DDR3. Toen hij deze pc gebouwd heeft was dit nog snel genoeg, maar tegenwoordig wilt hij wat andere games spelen en moet dus een videokaart hebben van boven de 2GB.
Ik zelf snap ook wel dat het erg moeilijk is om voor deze prijs een redelijke videokaart te kopen, maar hij is nou eenmaal geen miljonair. Dat is dus ook gelijk de rede dat het hem niet uit maakt of hij nieuw of tweedehands is. Zelf had ik het volgende product al op het oog:
Asus R7240-OC-4GD3-L
ASUS Radeon R7240-2GD3-L - 2GB - PCI-E
Welke van de 2 zou hij het beste kunnen bestellen? Of hebben jullie nog andere 'underdog' videokaarten waar ik nog wel eens naar zou kunnen kijken?
Alvast bedankt allemaal.
Mijn vader is laatst tot de conclusie gekomen dat hij toch eigenlijk wel een nieuwe videokaart wil. Het nadeel is alleen dat deze niet te prijzig kan zijn.. Hieronder zal ik een aantal punten noemen waardoor jullie mij een beetje kunnen helpen met zoeken, want zelf is hij hier niet echt heel erg in thuis.
Wat wil je besteden?
Ongeveer €100,-
Wat wil je ermee doen?
Af en toe wat internetten, en zo nu en dan een game. Deze games hoeven niet op de beste settings te draaien, mag gewoon op low eventueel maar de resolutie moet niet teveel te worden aangepast
Hoeveel geheugen moet hij hebben?
Het liefst tussen de 2 en 4, maar 2/3 is al goed genoeg voor hem.
Maakt het merk uit?
Nee, zolang het maar goed functioneerd.
Moet het perse een nieuw product zijn?
Nee, tweedehands mag ook, zolang het maar werkt.
Wat voor aansluiting moet hij hebben?
Een PCI-e maar dat is nogal veelvoorkomend deze tijd,
Welk type DDR moet hij hebben?
DDR3
Wat heeft hij nu en waar wilt hij naar upgraden?
Momenteel heeft hij een ATI Radeon HD 5770 1GB DDR3. Toen hij deze pc gebouwd heeft was dit nog snel genoeg, maar tegenwoordig wilt hij wat andere games spelen en moet dus een videokaart hebben van boven de 2GB.
Ik zelf snap ook wel dat het erg moeilijk is om voor deze prijs een redelijke videokaart te kopen, maar hij is nou eenmaal geen miljonair. Dat is dus ook gelijk de rede dat het hem niet uit maakt of hij nieuw of tweedehands is. Zelf had ik het volgende product al op het oog:
Asus R7240-OC-4GD3-L
ASUS Radeon R7240-2GD3-L - 2GB - PCI-E
Welke van de 2 zou hij het beste kunnen bestellen? Of hebben jullie nog andere 'underdog' videokaarten waar ik nog wel eens naar zou kunnen kijken?
Alvast bedankt allemaal.