10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
is dit zo'n vreemde vraag ofzo?
of zijn er al zo veel topics over geweest? geef dan even een topic id, want ik kan ze niet vinden
of zijn er al zo veel topics over geweest? geef dan even een topic id, want ik kan ze niet vinden
systeem
Om het hele netwerk hier te monitoren (geen token ring, maar wel veel (inter-) nationale verbindingen, maar ook gewoon onze backbone) gebruiken wij SNMPc van Castle Rock Computing... Dit werkt met behulp van SNMP traps... Vanaf de SNMPc-doos wordt iedere 30 sec een ping, snmp trap of net wat jij wilt naar een host gestuurd en als die reageerd si het goed, zo niet, dan geeft ie aan dat de verbinding weg is... Zo kun je dus ook een snmp trap sturen naar een router...
Kortom, je meet hierbij niet fysiek of het kabeltje nog goed overal in zit, maar je merkt het wel wanneer de verbinding weg is, want dan reageert de andere kant niet meer...
Kortom, je meet hierbij niet fysiek of het kabeltje nog goed overal in zit, maar je merkt het wel wanneer de verbinding weg is, want dan reageert de andere kant niet meer...
edit:
Ik heb nog even je post bekeken:
1. mijn servers nog up zijn -> Ja, kan ie
2. of er ergens op mijn netwerk congestion -> Controleert de verbindingen wel... maar gaat niet verder dan het alleen kijken of de verbinding er is...
3. die alarm geeft bij fouten -> Ja, ook
4. etc. etc. -> Uiteraard
Zoals gezegd, van Castle Rock Computing, maar niet freeware...
Ik heb nog even je post bekeken:
1. mijn servers nog up zijn -> Ja, kan ie
2. of er ergens op mijn netwerk congestion -> Controleert de verbindingen wel... maar gaat niet verder dan het alleen kijken of de verbinding er is...
3. die alarm geeft bij fouten -> Ja, ook
4. etc. etc. -> Uiteraard
Zoals gezegd, van Castle Rock Computing, maar niet freeware...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
ja die gebruik ik ook, alleen die kan alleen het segment waarin je je bevindt monitoren, en ik heb geen zin om de hele dag op en neer te lopen om al mijn segmenten af te lopen, en ik heb niet genoeg p.c.'s om op alle segmenten een snifferpro pc neer te zetten.Op donderdag 12 juli 2001 14:31 schreef mawarez het volgende:
Misschien Sniffer Pro iets voor je
systeem
Pagina: 1