Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LENOVO YOGA 520-14IKBR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Mijn vraag
Op Coolblue kan ik onderstaande 2-in-1 laptop tegen. Als ik deze naast vergelijkbare 2-in-1 laptops zet, lijkt dit een goede deal. Echter kan ik deze combinatie (met i5-8250U processor) niet op de site van Lenovo vinden. Is dit wel een goede, betrouwbare deal? Of maakt Coolblue een foutje met de specs?

Mensen toevallig ervaringen met deze laptop?

https://www.coolblue.nl/p...20-14ikbr-81c80065mh.html

Alle reacties

Verwijderd

Al contact opgenomen met Lenovo/Coolblue?

• rinuspw
Ja, ik had een mail naar Coolblue gestuurd, blijkbaar een model dat ze zelf samengesteld hebben. Bedankt voor je antwoord

Iemand hier die ervaring met dit type laptop heeft? Hoe is het scherm en de batterijduur? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door rinuspw op 29-11-2017 16:51 ]

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 17:59

ydr

Toevallig afgelopen week eentje (met nvidia kaart) via de lenovo website aangeschaft, om deze dezelfde week weer terug te sturen.

De kans bestaat dat wanneer je gaat updaten je de drivers van het touchscreen kwijtraakt, om deze met geen mogelijkheid weer te installeren. Qua look en feel is het verder een prettig ding. Alleen jammer dat de kans bestaat dat het mis kan gaan met de update.

Het is dat het de laatste was die ze op voorraad hadden, anders had ik hem omgeruild :)

• rinuspw
Ik heb hem afgelopen vrijdag binnen gekregen. Nog niet gek veel mee gedaan, maar tot nu toe bavalt 'ie goed. Alle Windows updates geïnstalleerd en nog geen problemen met drivers, dus we gaan het zien. Bedankt voor de antwoorden

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:08
Hi! Ben toevallig ook aan het kijken naar deze 2-in-1... Vroeg me vooral af of je iets kan zeggen over de batterij, wat is de capaciteit en hoe lang gaat hij mee?

Heb nu de hp spectre x360 (nog met i5-6200u) en wil er niet echt op achteruit gaan qua batterijduur. Een iets groter scherm lijkt me wel fijn en de afmetingen van deze yoga komen redelijk overeen met mijn huidige x360.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:47:
Hi! Ben toevallig ook aan het kijken naar deze 2-in-1... Vroeg me vooral af of je iets kan zeggen over de batterij, wat is de capaciteit en hoe lang gaat hij mee?

Heb nu de hp spectre x360 (nog met i5-6200u) en wil er niet echt op achteruit gaan qua batterijduur. Een iets groter scherm lijkt me wel fijn en de afmetingen van deze yoga komen redelijk overeen met mijn huidige x360.
De i5-8250 is een quad core. Je krijgt dus PKs extra. Dat mag toch wel een beetje invloed hebben op de accuduur? Alle voorgaande i5 en i7 van de 7e generatie of ouder van de U-serie van Intel (=15W TDP) hadden 2 cores. Naar verluid (van diverse reviews) kan zo'n quad core voor een behoorlijke performance boost zorgen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:08
kdekker schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:18:
[...]

De i5-8250 is een quad core. Je krijgt dus PKs extra. Dat mag toch wel een beetje invloed hebben op de accuduur? Alle voorgaande i5 en i7 van de 7e generatie of ouder van de U-serie van Intel (=15W TDP) hadden 2 cores. Naar verluid (van diverse reviews) kan zo'n quad core voor een behoorlijke performance boost zorgen.
De extra pk's zijn ook een grote reden voor de upgrade, maar het zijn ook 15W cpus dus hoeft helemaal geen enkele invloed te hebben. Sterker nog, accuduur kan verbeteren omdat taken sneller afgehandeld zijn.

De nieuwe x360's gaan dan ook echt een stuk langer mee zelfs, nou is dat niet perse nodig maar ik vind het fijn als ik er zonder problemen een dag mee kan werken zeg maar.

Dus nope, liever geen achteruitgang qua accuduur :)

• rinuspw
He, hij bevalt me tot nu toe prima. Ik weet de batterijduur van jouw Spectre niet, maar ik ben er tevreden mee. Tot nu toe heb ik er niet een hele lange tijd aan een stuk mee gewerkt, maar hij loopt niet erg snel leeg. Het opladen gaat wel opvallend snel.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ydr schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:12:
Toevallig afgelopen week eentje (met nvidia kaart) via de lenovo website aangeschaft, om deze dezelfde week weer terug te sturen.

De kans bestaat dat wanneer je gaat updaten je de drivers van het touchscreen kwijtraakt, om deze met geen mogelijkheid weer te installeren. Qua look en feel is het verder een prettig ding. Alleen jammer dat de kans bestaat dat het mis kan gaan met de update.
Kan je dit toelichten, is dat een andere video kaart dan de intel620?

www.casarodriguillo.com

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 17:59

ydr

Dat was de versie met de nvidia 940

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:17
Heb hem nu een half jaar, model met i5-7200u, en is een redelijk ding. Brouwkwaliteit valt wat tegen, op sommige punten kraakt het ding een beetje, en het scherm is niet geweldig. Voor de rest prima laptop, toetsenbord en touchpad zijn fijn, koeling is prima, design is prima, en seker met 8e generatie Core i5 een prima laptop. Alleen als je het touchscreen en de 2-in-1 modus niet interessant vindt, zijn er betere deals.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:32
stijnvbml schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:46:
Heb hem nu een half jaar, model met i5-7200u, en is een redelijk ding. Brouwkwaliteit valt wat tegen, op sommige punten kraakt het ding een beetje, en het scherm is niet geweldig. Voor de rest prima laptop, toetsenbord en touchpad zijn fijn, koeling is prima, design is prima, en seker met 8e generatie Core i5 een prima laptop. Alleen als je het touchscreen en de 2-in-1 modus niet interessant vindt, zijn er betere deals.
Ik ben van plan vanavond de pricewatch: Lenovo Yoga 520-14IKBR 81C8005HMH te halen... Maar de bouwkwaliteit is dus matig? :-(
rinuspw schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:13:
He, hij bevalt me tot nu toe prima. Ik weet de batterijduur van jouw Spectre niet, maar ik ben er tevreden mee. Tot nu toe heb ik er niet een hele lange tijd aan een stuk mee gewerkt, maar hij loopt niet erg snel leeg. Het opladen gaat wel opvallend snel.
Redt hij de 6+ uur?

[ Voor 20% gewijzigd door President op 09-02-2018 17:45 ]

• rinuspw
President schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:12:
[...]

Ik ben van plan vanavond de pricewatch: Lenovo Yoga 520-14IKBR 81C8005HMH te halen... Maar de bouwkwaliteit is dus matig? :-(

[...]

Redt hij de 6+ uur?
Ik vind de bouwkwaliteit prima waarvoor ik hem gebruik, toetsenbord 'tikt' lekker. Ik gebruik hem puur privé, dus niet lange tijd achter elkaar. Met office-software, browsen etc. haal je de 6+ uur wel. Dit gaat echter wel om de i5-8250U variant.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Tacoos

i am i

rinuspw schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:59:
[...]

Ik vind de bouwkwaliteit prima waarvoor ik hem gebruik, toetsenbord 'tikt' lekker. Ik gebruik hem puur privé, dus niet lange tijd achter elkaar. Met office-software, browsen etc. haal je de 6+ uur wel. Dit gaat echter wel om de i5-8250U variant.
Mijn dochter moet aan een computer want op school gaan ze digitaal les krijgen.
De school biedt een Dell 3189 aan, maar die heeft maar 4Gb ram en 128Gb SSD icm een niet al te snelle pentium, dus behalve lichte (school)taken kan je er weinig mee schat ik. Dan moet ze voor de games bijvoorbeeld nog iets anders hebben, dat klinkt niet efficient.
Zo'n Yoga heeft vergelijkbare eigenschappen maar betere specs zo te zien?

Voordeel zou moeten zijn dat dat Dell ding oerdegelijk is.
Hoe schat je de Yoga in als een 13-jarige dat ding elke dag mee naar school moet slepen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• rinuspw
Tacoos schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:31:
[...]

Mijn dochter moet aan een computer want op school gaan ze digitaal les krijgen.
De school biedt een Dell 3189 aan, maar die heeft maar 4Gb ram en 128Gb SSD icm een niet al te snelle pentium, dus behalve lichte (school)taken kan je er weinig mee schat ik. Dan moet ze voor de games bijvoorbeeld nog iets anders hebben, dat klinkt niet efficient.
Zo'n Yoga heeft vergelijkbare eigenschappen maar betere specs zo te zien?

Voordeel zou moeten zijn dat dat Dell ding oerdegelijk is.
Hoe schat je de Yoga in als een 13-jarige dat ding elke dag mee naar school moet slepen?
Deze laptop is geschikt voor schoolwerkzaamheden, ik ga er vanuit dat dat met name office gerelateerde zaken zijn. Daarnaast is hij niet te groot en zwaar voor in een schooltas. Hij is echter niet superlicht, maar naar mijn mening goed mee te nemen

• r3st0r
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Dit doet Coolblue overigens wel vaker. Ze stellen specifieke modellen samen gebaseerd op hun eigen Customer Analytics en kopen die groot in, vaak in een batch speciaal voor Coolblue gemaakt. Daardoor wijken de specificaties soms af bij Coolblue ten opzichte van wat je op de websites ziet van de makers.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Tacoos

i am i

rinuspw schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:39:
[...]

Deze laptop is geschikt voor schoolwerkzaamheden, ik ga er vanuit dat dat met name office gerelateerde zaken zijn. Daarnaast is hij niet te groot en zwaar voor in een schooltas. Hij is echter niet superlicht, maar naar mijn mening goed mee te nemen
Hoe schat je de bouwkwaliteit in? Overleeft ie dag in dag uit gesjouw naar school?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• rinuspw
Tacoos schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:02:
[...]

Hoe schat je de bouwkwaliteit in? Overleeft ie dag in dag uit gesjouw naar school?
Hij voelt vrij degelijk aan, dus dat overleeft ie wel!

• lonny0182
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-11 20:33
Mijn vrouw heeft nu ruim een jaar een Yoga in bezit. Zij maakt driftig gebruik van het touchscreen en de specs zijn meer dan voldoende voor uitgebreide office & surf activiteiten. De bouw voelt aan als een middenklasser. Zij heeft een witte, de laptop verkleurt waar de polsen de laptop raken met typen. Minpuntje.
Pagina: 1