Engenius EMR3000 standaard IP nummer wijzigen devices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Mijn vraag:
Hoi een ieder. Ik heb sinds enige weken een mesh netwerk van Engenius. En wel de EMR3000
Leuk systeem. (Ik heb in totaal 6 devices in mijn netwerk).

De situatie welke ik thuis heb is:
Internet komt binnen via Ziggo (Ziggo modem). Hierbij heb ik het IP nummer aangepast naar de reeks 192.168.1.1 en de DHCP server staat aan. Een aantal andere apparaten in huis (waaronder mijn Synology NAS) heb ik een vast IP nummer gegeven (192.168.1.2) en nog wat apparaten.
Een aantal weken geleden heb ik mijn EMR3000 binnen gekregen. Hierbij sluit je 1 van de devices aan met een netwerkkabel op je huidige netwerk. Daarna kun je kinderlijk eenvoudig de EMR3000 middels een app configureren. (Werkt serieus heel goed). Hierna zet je (in mijn geval) de andere 5 devices aan en stuur je de configuratie naar die resterende devices. Ik dacht, gaat prima. Maar nu komt het. De devices krijgen een andere IP reeks. (192.168.0.1 = de eerste. En de rest volgt die reeks.
Wat is dan het probleem zou je denken? Nou, een tablet, verbonden via WiFi, en dus via het mesh netwerk krijgt een ip nummer gelijkend aan de reeks 192.168.0.? en die kan niet bij mijn NAS (IP reeks 192.168.1.?

Ik zou heel graag willen weten of iemand weet hoe je de IP reeks van de EMR3000 kunt aanpassen.

Ik heb van alles geprobeerd (o.a. draait er ook een DHCP op de EMR3000) Lijkt me geen goed plan. Maar zet ik die uit, kan geen enkel apparaat via de WIFI meer op internet. Wel verbinding met het netwerk, geen internet.

Ik loop echt een beetje vast. Hopelijk heeft iemand ervaring met dit probleem en kan en wil mij helpen. Ik weet aardig wat van ICT maar helaas ook weer niet zoveel dat ik dit probleem zelf kan oplossen.

Tesla model 3 2019 Long Range

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het apparaat kan een andere IP adres hebben dan de clients die er op zijn aangesloten. Ds bv. je Engenius kan 10.0.0.12 hebben, maar de tablet of telefoon die aangesloten wordt krijgt 192.168.1.15 of zo....

Dat is dus heel goed mogelijk, en helemaal niet verkeerd. Alleen moet jij ervoor zorgen dat de router weet hoe je bij die 10.0.0.0/24 netwerk komt.