TEUFEL Impaq 8000 Blu-ray Receiver, CoreStation of Denon AVR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerbys80
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 10:50
Mijn vraag
Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in een homecinema set. Nu lijkt mij de Cubycon van Teufel wel wat met de T4000 sub. Mooie kleine boxen en een sub die onder de bank kan en draadloze rear-speakers heeft wel een WAF.

Nu wisselt de prijs bij Teufel regelmatig (helaas met tegenvallende black friday) maar meestal is een set met receiver voordeliger. Veel info/ervaring over de Impaq 8000 Blu-ray Receiver of CoreStation kan in niet vinden op het forum en regelmatig hebben ze de zelfde prijs. Wel nog gekeken naar andere receivers zoals de Denon AVR-X1300W maar is zo'n receiver echt de meerprijs van ca. 200 euro t.o.v. de Teufel receiver waard? En voor dezelfde prijs lijkt mij de Impaq dezelfde opties hebben als de corestation met als extra de bleu-ray speler.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb op het moment weinig en sta aan het begin van de nieuwe media. Nog geen media box (wel aan het kijken naar de raspberry pi 4), luister nog geen streamdiensten alleen veel mp3. Ook aan het kijken naar een NAS waarop al mijn media bestanden komen. Maar wat niet is kan zeker nog komen omdat ik nu de mogelijkheden nog niet heb.

Andere samenstellingen voor een budget van ca. 1500 euro die vergelijkbaar is met het bovenstaande is ook welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA, want met computerhardware heeft dit natuurlijk weinig te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een mediaspeler kan ik je aanraden om dit topic te lezen op het Kodi-forum. Ook handig mocht je geen Kodi willen gebruiken voor je media. Zie: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated November 2017)

Qua home cinema is het meestal zo dat alles-in-1 minder goed is dan losse receiver + losse speakers. De speakers kun je helemaal los samenstellen, of kopen als speakerpackage. Beste advies is om speakers te gaan beluisteren in de winkel om te horen of het daadwerkelijk klinkt zoals je hoopt / mooi vindt. Ga dan naar een winkel waar je verschillende speakers naast elkaar kunt horen en vergelijken.

€ 1500 is een hoop geld, maar in audio-videoland ook zo op ;)

Begrijp ik goed dat je met dit budget het volgende wilt aanschaffen?

receiver
blu-rayspeler (of alles-in-1 met receiver en blu-ray in 1 apparaat)
mediaspeler
nas
5.1 speakers

Wees je ervan bewust dat bij een alles-in-1 de kabels er al bij zitten, maar als je alles als losse onderdelen koopt, je deze er nog bij moet kopen. Verder is het aan te raden om nu al na te denken over wat je erop aan wilt sluiten. Console? 4k of full hd televisie? Koop een apparaat (receiver, danwel alles-in-1) met in elk geval 1 of 2 HDMI-aansluitingen meer dan je nu nodig hebt. Zonde als je meteen te weinig aansluitingen hebt, wanneer je een nieuw apparaat erop aan wilt sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerbys80
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 10:50
Bedankt voor de link ik zal hem doorlezen.

[ Voor 92% gewijzigd door Nerbys80 op 05-12-2017 09:15 ]