Outlook.com - Connection is not secure

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 18:58
Beste Alle,

Ik heb het volgende probleem, de encryptie van outlook.com lijkt kapot te gaan op het moment als ik een email open welke mixed content bevat, de gehele sessie hierna blijft dan ook aangeven dat de connectie niet beveiligd is. Elementen blijken direct te worden geladen buiten outlook.com om.

Als de pagina gerefreshed wordt is de verbinding gewoon wel weer helemaal beveiligd.

Het rare is dat ik dit echter bij geen enkele andere mail provider ervaar, alle mixed content emails bij GMail, Ziggo, Proton en transip breken de beveiligde connectie niet.

ik heb dus contact opgenomen met Microsoft echter geven zij aan dat dit correct is, maar ik ben van mening dat dit niet correct is, zeker omdat dit niet altijd het geval was.

Ik heb dit overigens getest met meerdere computers, netwerken en browsers, resultaat blijft het zelfde.

Wat zijn jullie ervaringen, en is dit daadwerkelijk een probleem?

Zie: Voorbeeld Humble Bundle

[ Voor 6% gewijzigd door Jonathan-458 op 28-11-2017 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De e-mail van Humble Bundle doet gewoon aan side-loading van afbeeldingen/fonts/css van een niet HTTPS verbinding.
Waarom laat je het laden van deze "externe" content toe?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 18:58
Nou, dat wil ik juist blokkeren.

Dit lukt alleen als ik "https everywhere" inschakel & "mixed content" laden uitzet vanuit de browser instellingen. echter heb ik beide soms nodig.

Voorheen kreeg ik:
“To help protect your privacy, some content in this message has been blocked. To re-enable the blocked features, click here.”

Of white listen maar deze staan niet gewhitelist.

[ Voor 46% gewijzigd door Jonathan-458 op 28-11-2017 15:49 ]