Combinatie versterker / tv met 2.0 opstelling of soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een oude LCD tv (2006) en een prettige Rotel 2.0 versterker. Ik luister graag naar vinyl en soms wat Spotify, heb daarvoor ook een prima set vloerstaande luidsprekers. Tot slot heb ik een Xbox One.

Nu ben ik me aan het orienteren op wat nieuwe dingen op gebied van tv en mogelijk audio. Door de opstelling van de tv en de luidsprekers, kan ik beide speakers niet gebruiken voor links/rechts geluid van de tv. Voor onze kamer is het gewoonweg de beste opstelling om muziek te luisteren (bank staat recht tegenover tv, rechterkant is onze woonkamer/eettafel etc):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Sjj07w.png

Ik zie het niet zo zitten om de woonkamer te vullen met een extra serie 5.1 speakers. Maar wat fatsoenlijk geluid voor bij de tv (denk met name netflix/xbox) is natuurlijk ook wel prettig. Wat zijn nu goede opties om mee te rekenen?

Qua tv twijfel ik aan de nieuwe oled modellen. Liefst pak ik een maat kleiner, als die ooit beschikbaar komen, maar ik sluit niet uit dat we binnenkort toch een 55" nemen. De nieuwere Denon receivers vind ik ook mooi spul, die ook multi zone ondersteunen (bv voor in de keuken). Qua geluid voor de tv zou je dan een soundbar kunnen nemen.

Maar, is zo'n soundbar goed aan te sluiten op de receiver? Het gaat er natuurlijk om dat de tv (kpn settop box), de xbox en SNES mini via de soundbar gaan, maar Spotify en de lp speler over de staande speakers. Ik lees dat het niet zo vanzelfsprekend is dat het allemaal gaat werken.

Omdat ik nu nog flexibel ben in keuze van tv + receiver + mogelijk extra speakers / soundbar; graag daarom jullie advies. Aan welke opties kan ik allemaal denken?
MAX3400 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:51:
Dus...
Te snel enter / te snel quote ;)
Nu wel klaar :)

[ Voor 193% gewijzigd door mithras op 28-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol