Beste mede-tweakers,
Graag jullie hulp.
Ik ben bezig met een nieuwbouw woning die uitgevoerd zal worden met:
- ITHO Base Cube CW5 (artikelcode 03-00187)
- Warmtepomp Itho HP Cool cube (artikelcode: 07.40.50.400)
- Boiler LB 90 (artikelcode: 102-IM3000)
- Vloerverwarming op de gehele benedenverdieping met een Itho Spider thermostaat
- Radiatoren in de slaapkamers en 2 badkamers op de bovenverdieping met een Honeywell round thermostaat
Nu wil ik boven toch graag zoneregeling toepassen op de radiatoren.
Ik heb daarbij gekeken naar de Honeywell Evohome en een functionaliteit van ITHO zelf namelijk de ITHO multi-zone set:
https://webshop.ithodaald...oor-verwarming-kamer-zone
Ik heb de aannemer daarop gevraagd om:
- de thermostaat boven te laten vervallen
- de radiatoren met een handknop uit te voeren ipv thermostaatknop
Zodat ik zelf de zoneregeling kan toepassen.
Echter, de installateur geeft nu aan dat ik de zoneregeling niet zelf werkend zou kunnen krijgen.
Hij geeft nu aan dat hij alles op 1 zone moet opleveren om het wel werkend op te kunnen leveren (verplichting gemeente / woningborg).
De installateur wil mij verder niet wijzer maken: "ik ga je natuurlijk niet uitleggen wat je zelf moet doen als je het product niet van mij afneemt". Lekker dan.
Met google kom ik er ook niet uit, mjn kennis is toch te beperkt.
Mijn vraag is: kan iemand mij vertellen wat ik allemaal zelf zou moeten doen, indien de aannemer het huis oplevert waarbij zowel de vloerverwarming beneden als de radiatoren boven op 1 zone en 1 thermostaat aangesloten zijn?
Bij voorbaat dank.
Graag jullie hulp.
Ik ben bezig met een nieuwbouw woning die uitgevoerd zal worden met:
- ITHO Base Cube CW5 (artikelcode 03-00187)
- Warmtepomp Itho HP Cool cube (artikelcode: 07.40.50.400)
- Boiler LB 90 (artikelcode: 102-IM3000)
- Vloerverwarming op de gehele benedenverdieping met een Itho Spider thermostaat
- Radiatoren in de slaapkamers en 2 badkamers op de bovenverdieping met een Honeywell round thermostaat
Nu wil ik boven toch graag zoneregeling toepassen op de radiatoren.
Ik heb daarbij gekeken naar de Honeywell Evohome en een functionaliteit van ITHO zelf namelijk de ITHO multi-zone set:
https://webshop.ithodaald...oor-verwarming-kamer-zone
Ik heb de aannemer daarop gevraagd om:
- de thermostaat boven te laten vervallen
- de radiatoren met een handknop uit te voeren ipv thermostaatknop
Zodat ik zelf de zoneregeling kan toepassen.
Echter, de installateur geeft nu aan dat ik de zoneregeling niet zelf werkend zou kunnen krijgen.
Hij geeft nu aan dat hij alles op 1 zone moet opleveren om het wel werkend op te kunnen leveren (verplichting gemeente / woningborg).
De installateur wil mij verder niet wijzer maken: "ik ga je natuurlijk niet uitleggen wat je zelf moet doen als je het product niet van mij afneemt". Lekker dan.
Met google kom ik er ook niet uit, mjn kennis is toch te beperkt.
Mijn vraag is: kan iemand mij vertellen wat ik allemaal zelf zou moeten doen, indien de aannemer het huis oplevert waarbij zowel de vloerverwarming beneden als de radiatoren boven op 1 zone en 1 thermostaat aangesloten zijn?
Bij voorbaat dank.
I was born intelligent - education ruined me