Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1000
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-03 13:14
Mijn vraag
Beste allemaal,

Van het weekeinde een Nokia 8 gekocht. Mooie, snelle telefoon. Als eerste updates draaien, Google account en apps installeren en instellingen en zo aanpassen naar smaak. Echter, er verschijnt nu geen toetsenbord meer op het scherm. Na een reboot moet je paswoord invoeren, de vingerscanner accepteert de Nokia niet. Maar paswoord invoeren kan dus niet en kan dus niet in de telefoon komen. Dus dacht ik aan factory reset om het geen-toetsenbord probleem op te lossen. Omdat ik kan niet in de settings menu van de telefoon kan komen is dus een hard-reset nodig. Volgens de gebruiksaanwijzing van Nokia zou de telefoon gereset kunnen worden door achtereenvolgens afsluiten, volume-up en power knop tegelijk indrukken tot in 'root menu' komt (recovery modus neem ik aan) en dan daar wipe data/factory reset kiezen. Dit heb ik vele malen geprobeerd, maar de telefoon start telkens normaal op totdat paswoord moet worden ingevoerd wat dus niet kan. Ook heb ik de combinatie power-down en power knop geprobeerd. Via een pc met ADB de telefoon benaderen werkt niet, wellicht omdat USB debugging niet aanstaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia 8 met Android 8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

USB keyboard aansluiten Micro naar usb converters zijn overal wel verkrijgbaar.

Heb je hem gekocht in de winkel?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1000
Ja, gekocht bij Coolblue, zal ik de Nokia maar terug brengen? Ik vind het maar hele vreemde bugs.
Een micro-USB naar USB converter heb ik liggen, echter de Nokia heeft een USB C poort en dan zal ik zo'n verloopje moeten halen. Dit is wel een goed idee ja om een toetsenbord te verbinden.

[ Voor 51% gewijzigd door michel1000 op 27-11-2017 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:39
Wat een bizarre bug! Waarschijnlijk eenmalig en inderdaad op te lossen met een USB keyboard, maar ik zou 'm lekker omruilen inderdaad.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1000
Ik heb ook nog geprobeerd de Nokia te resetten via de Google account - 'Find your phone', maar de Nokia kan niet gelocaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1000
Vandaag de telefoon teruggebracht naar Coolblue. Gelukkig is de service daar goed en krijg snel het aankoopbedrag terug. Ik heb niet gekozen voor een vervangend toestel omdat niet zeker ben of die bugs terug komen. Hopelijk stuurt Coolblue de telefoon terug naar Finland zodat Nokia/HMD medewerkers zich er aan kunnen amuseren.
Hartelijk dank voor de tips en suggesties!
Pagina: 1