Problemen met MSI videokaart garantie bij Alternate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 13:16
Beste Tweakers,

Op 29 september leg ik voor het eerst contact met Alternate over een probleem met mijn videokaart.
Een belangrijk detail is dat de kaart is aangekocht op 20 oktober 2014. De garantie loopt dus in principe tot 20 oktober 2017. 36 maanden.

Het probleem is als volgt: Op een willekeurig moment van de dag stopt één van de twee fans van mijn MSI GTX970 Gaming en de andere blaast op de volle 100% (Niveau straaljager).

Ik krijg direct dezelfde dag 29 september een mail terug met retour (RMA) label. Keurig netjes.

Ik stuur de kaart op en krijg vervolgens op 6 oktober een bevestigingsmail dat ze de kaart in goede orde hebben ontvangen. Op 10 oktober wederom een mail met de volgende tekst.
* Er zijn door ons gedurende een test periode van ongeveer 2 werkdagen geen defecten / afwijkingen geconstateerd aan de grafische kaart. Het opgegeven probleem is niet naar voren gekomen. Het door u opgegeven probleem kan veel verschillende oorzaken hebben. Door middel van het testen van losse componenten is het moeilijk uit te sluiten wat de echte oorzaak is van het probleem. Indien voor u mogelijk kan de hele PC bij ons ter diagnose / reparatie worden aangeboden, zodat wij dit probleem voor u kunnen oplossen. Indien u meerdere componenten bij Alternate heeft aangeschaft kunt u deze indien u dit wenst in combinatie laten testen.
Daarop mail ik hun terug dat ik dit al verwacht had (aangezien het probleem zich random voordoet is die situatie niet na te bootsen) en dat ik dit ook in een schrijven heb gezet die ik had meegestuurd met de GPU.
Ook stuur ik een link mee van het officiële MSI forum waar ze het over hetzelfde defect hebben van mijn videokaart. Kijk daar vooral naar de reactie van Admin Ruudt.
Let me remind everyone:
If you have an issue on the GTX 970 GAMING where one fan or both fans are not spinning while GPU temp > 60°C, most likely this is caused by a mechanical issue with those fans and cannot be solved by software (i.e. bios update or driver update).
Also other suggestions like running the fans manually for 100% for a few hours, won't solve the mechanical problem and in the long run you will have to send the card back to the shop.
So my previous advice still stands: please send your defective card to the shop for warranty service.
Vervolgens op 13 oktober een mail dat ze de kaart doorsturen naar MSI. Mooi!
Op 27 oktober mail ik hun of ze een statusupdate hebben voor me. Die hebben ze niet daarbij geven ze aan dat dit gemiddeld 3 tot 4 weken kan duren. Prima, ik heb geduld hoewel ik het gamen begin te missen :'(

Op 6 november vraag ik weer om een statusupdate. Die krijg ik dan ook. De kaart is gerepareerd door de fabrikant er moeten nog wat administratieve handelingen verricht worden en dan komt de kaart mijn kant op.

Op 8 november komt de kaart mijn kant op. Kaart direct geïnstalleerd alles was goed tot......

Vanochtend weer precies hetzelfde probleem één fan gaat uit en de andere blaast als een straaljager op volle kracht.

Ik hang dus direct weer in de mail en krijg een mail terug dat ik de kaart wéér RMA moet sturen.
Dus ik geef aan de kaart liever niet weer op te sturen aangezien dit al een keer gebeurd is en ik de kaart maar liefst 6 weken in totaal heb moeten missen. Vervolgens de kaart weer krijg en deze nog steeds dezelfde kuren heeft. Hij is dus gewoon niet gerepareerd, klaar. Ik heb daar geen vertrouwen meer in.

Ik zou de kaart weer RMA doen als ze mij een videokaart zouden kunnen toesturen ter vervanging.
Dit weigeren ze echter pertinent.

Wat moet ik met deze situatie?

Ook niet geheel onbelangrijk de garantie is inmiddels natuurlijk verlopen.

Is het nu zo omdat MSI een reparatie verkloot BINNEN de garantieperiode en ik nu BUITEN die periode zit het haasje ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:20
Garantie is niet verkopen. Het probleem is nooit opgelost. Het is een best lastige zaak. Omdat Alternate nooit echt meewerkend en denkend is geweest.

Mijn advies? Je verlies nemen en voor 50 euro een losse GPU koeler op plakken. Of kijken of er iemand op het V&A is die een zelfde koeler heeft. Hou wel rekening met compatability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 19:01
Ik zou hem toch gewoon nog een keer terugsturen. Wie weet matsen ze je deze keer wel en ga je er op vooruit alhoewel ze daar niet toe verplicht zijn.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
Bij een reparatie of vervanging onder garantie blijft de originele garantietermijn van kracht, de originele aankoopdatum. Wel geld er een reparatiegarantie van 3 maanden.

Dus ben je nog binnen de 3 maanden na de reparatie dan moeten ze de kaart wederom retour nemen. Ze hoeven je zover ik weet geen vervangend exemplaar te sturen (kan wel uit coulance) en je moet ze natuurlijk ook de kans geven om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven zodat het niet zo schreeuwerig over komt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven zodat het niet zo schreeuwerig over komt

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Superkanjo schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:16:
Bij een reparatie of vervanging onder garantie blijft de originele garantietermijn van kracht, de originele aankoopdatum. Wel geld er een reparatiegarantie van 3 maanden.

Dus ben je nog binnen de 3 maanden na de reparatie dan moeten ze de kaart wederom retour nemen. Ze hoeven je zover ik weet geen vervangend exemplaar te sturen (kan wel uit coulance) en je moet ze natuurlijk ook de kans geven om het te herstellen.
In die 6 weken tijd hebben ze toch genoeg kans gehad om het probleem te fiksen? Ik wil de kaart niet weer 6 weken kwijt zijn. Ze zouden uit coulance inderdaad een vervangende kaart kunnen sturen voor tijdelijk gebruik en dit zou echt niet de nieuwste hoeven te zijn. Ik snap dat ze dat niet verplicht zijn. Ze maken van een probleem tussen hun en MSI (geen of onvoldoende reparatie) weer mijn probleem (zeer lange tijd zonder GPU).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
DTwice schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:37:
[...]

In die 6 weken tijd hebben ze toch genoeg kans gehad om het probleem te fiksen?
Ze waren dan ook in de veronderstelling dat het probleem verholpen was. Ik denk dat er niks anders opzit dan de kaart weer opsturen, je moet ze de kans geven het op te lossen. Na meerdere pogingen tot reparatie wordt het een ander verhaal, maar voor nu ben ik bang dat er niks anders opzit dan de kaart opnieuw op te sturen. Proberen uit coulance een tijdelijke kaart te krijgen is denk het maximaal haalbare voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Dit is trouwens een bekend issue met in ieder geval de eerste batch kaarten. Ik had het destijds opgelost met een custom fan profile met MSI afterburner zodat ze niet uitgaan onder de 60c maar op een laag RPM bleven draaien. Misschien voor jou een oplossing als je de kaart nogmaals kwijt wil. Check ook even of je de laatste bios op de kaart hebt (zal wel, maar checken kan geen kwaad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
DTwice schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:25:
Is het nu zo omdat MSI een reparatie verkloot BINNEN de garantieperiode en ik nu BUITEN die periode zit het haasje ben?
Over welke garantie wordt er dan gesproken?

Extra garantie zoals fabrieksgarantie of verkopersgarantie zijn geen recht, waardoor het inderdaad zo zou kunnen zijn dat je na de afgesproken 36 maanden geen recht meer hebt op deze vorm van garantie. Maar ik zou mij sowieso niet focussen op deze vorm van garantie maar de wettelijke.

Deze wettelijke garantie (nakoming conformiteitsbeginsel) kun je bij de handelaar eisen en kent geen vast termijn omdat de verwachte levensduur van ieder product anders is. Die verwachte levensduur kan lastig te bepalen zijn en vooral een discussiepunt tussen handelaar en consument. De handelaar zal meestal vinden dat de verwachte levensduur veel lager ligt dan de consument zodat de handelaar minder verantwoordelijkheden heeft.

Hierin heb jij geluk. Er is namelijk al door de fabriek of handelaar bepaald dat de verwachte levensduur van het betreffende apparaat minimaal 36 maanden betreft. Daarover mag dan ook geen discussie meer bestaan. En daar het probleem binnen de 36 maanden na aankoop is ontstaan en gemeld, kan er dus ook geen discussie ontstaan of je op tijd bent of niet.

Dat de handelaar/fabrikant gepoogd heeft het probleem op te lossen waarvan nu - buiten die 36 maanden - blijkt dat dit niet is gelukt, maakt verder niet uit. Het staat vast dat het probleem binnen die 36 maanden is ontstaan en de handelaar/fabrikant het probleem toen niet heeft opgelost. Al zou ik wel een video maken van het probleem wanneer dit voorkomt.

Eis nu van de handelaar herstel (Artikel 7:21 lid 1 onderdeel b. BW) van het geleverde binnen redelijke termijn en/of zonder te veel overlast (Artikel 7:21 lid 3 BW) middels bijvoorbeeld een leenproduct of vervang van de afgeleverde zaak (Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c. BW).

"Artikel 7:21

1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

[...]

3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

[...]"

Bron

Daarbij kun je ook melden dat als de handelaar geen gehoor geeft aan jouw eis, je overgaat tot ontbinding van de koopovereenkomst of prijsvermindering van de geleverde zaak eist, conform Artikel 7:22 lid 1 BW.

"Artikel 7:22

1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

[...]"

Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Beste @DTwice

Vervelend dat je kaart wederom defect is. Graag wil ik voor je kijken voor een passende oplossing.Stuur ons even je orderdetails of klantnummer dan kijk ik graag met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

@ TS, hoe kom je bij 36 maanden? In beginsel is garantie in totaal 24 maanden via het Europese consumentenrecht.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:58:
@ TS, hoe kom je bij 36 maanden? In beginsel is garantie in totaal 24 maanden via het Europese consumentenrecht.
Die is in Nederland niet opgenomen.

Alternate toont op iedere productpagina een garantietermijn die tevens ook vermeld wordt op de factuur. dit zal de fabrieks- of verkopersgarantie zijn. Dit zal voor het betreffende product wel 36 maanden zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
Bedankt voor al jullie reacties medetweakers. Ik ben inmiddels in contact met ALTERNATE via DM en zal de voortgang c.q. oplossing hier delen zodra ik meer duidelijkheid heb.

Edit: Ik ga de kaart opnieuw opsturen, waarna ALTERNATE hem wéér gaat testen. Dit keer door iemand van de technische dienst die dit probleem kent en het waarschijnlijk wél kan reproduceren. Mocht de kaart niet defect getest worden (eerste keer ook niet) zullen zij deze ook niet zonder meer terug sturen, maar dan gaan ze alsnog kijken naar een oplossing voor mij.

Ik baal ervan dat ze mij geen vervangende kaart kunnen sturen totdat de "2e" RMA procedure voorbij is (aangezien de eerste 6 weken duurde) maar goed zoals iemand hier al aangaf zijn ze dit niet verplicht.

Ik ben wel blij dat ze mij via DM benaderd hebben en ga ervan uit dat we dit nu snel kunnen afhandelen.

Ik zal de voortgang bijhouden in dit topic alsmede de oplossing.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 69% gewijzigd door DTwice op 28-11-2017 13:54 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
En @Alternate.nl loopt weer te klooien met de consumentenrechten. Uit 7:21 lid 3 volgt:

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Oftewel, Alternate is gewoon verplicht om een tijdelijke kaart te leveren. Lijkt me ook niet daadwerkelijk een probleem om gewoon een simpele middenklasse kaart te leveren.

@Alternate.nl : Ik sta hier overigens echt van te kijken, jullie Duitse moeder had allang een fikse Abmahnung te pakken gehad, jullie hebben geluk dat dat in Nederland niet bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door SkiFan op 30-11-2017 12:43 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
SkiFan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:30:
En @Alternate.nl loopt weer te klooien met de consumentenrechten. Uit 7:21 lid 3 volgt:

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Oftewel, Alternate is gewoon verplicht om een tijdelijke kaart te leveren. Lijkt me ook niet daadwerkelijk een probleem om gewoon een simpele middenklasse kaart te leveren.
Dat kan je zo noemen, maar wat is ernstige overlast in dit geval? Uit het inventaris van @DTwice blijkt dat zijn moederbord videoaansluitingen heeft (en CPU een IGP heeft), is het dan ernstige overlast als de videokaart weg is? Ja de video perfomance is minder maar overlast is er in mijn mening niet zijn computer kan nog gebruikt worden voor standaard taken. Even buiten mijn kennis in gerecht, volgens mij gaat er geen rechter in mee dat het kunnen gamen (van zware games) op een computer een vereiste is om een werkende computer (cq overlast) te hebben.

Mijn vraag heeft vooral betrekking op het volgende, volgens mijn google rechten studie:
In het artikel 21 is ernstige overlast niet gedefinieerd dus is het aan een rechter om te bepalen wat dit is, daar wordt dan (als het goed is) bij meegenomen of de videokaart nodig is voor gebruik van de computer (wat hier niet het geval is).

[ Voor 11% gewijzigd door Starke op 30-11-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Starke schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:48:
[...]

Dat kan je zo noemen, maar wat is ernstige overlast in dit geval? Uit het inventaris van @DTwice blijkt dat zijn moederbord videoaansluitingen heeft (en CPU een IGP heeft), is het dan ernstige overlast als de videokaart weg is. Ja de video perfomance is minder maar overlast is er in mijn mening niet zijn computer kan nog gebruikt worden voor standaard taken. Even buiten mijn kennis in gerecht, volgens mij gaat er geen rechter in mee dat het kunnen gamen (van zware games) op een computer een vereiste is om een werkende computer (cq overlast) te hebben.
Waar het je hier aan ontgaat, is dat de videokaart juist bedoeld is voor zaken als gamen en niet perse voor de werking van de computer. Door het opsturen van de videokaart kan het dus zijn dat bepaalde games niet meer gespeeld kunnen worden, wat dus voor overlast kan zorgen bij de consument.

Of dit vervolgens ernstig is of niet, hangt af van de situatie. Maar wanneer de videokaart al meer dan een maand is weggeweest en met het vooruitzicht nog een maand weg te moeten zijn voor reparatie, zou ik dat wel zeer ernstig noemen.

Mocht de consument hier ontbinden wegens die overlast en Alternate niet toegeven door terugbetaling waardoor de consument een rechter of geschillencommissie naar de zaak laat kijken, vermoed ik dat juist wel geoordeeld wordt in het voordeel van de consument en het overlast inderdaad ernstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Even een update.

De kaart is vandaag wederom getest door ALTERNATE en deze keer defect bevonden.

Morgen komen ze met een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Dit is hun voorstel

Ze kunnen als alternatief een Gigabyte GTX970 OC Windforce 3 aanbieden. Deze kaart komt uit hun outlet, zal zonder toebehoren geleverd worden en met 3 maanden garantie.

Of ze kunnen de MSI kaart wederom opsturen ter reparatie, echter zal dit wederom enkele weken in beslag nemen. (Hun eigen bewoording)

Is dit een waardige vervanger voor mijn MSI 970GTX Gaming kaart? (Fans uit onder de 60 graden?)
Ik zal mijzelf ook nog even verder inlezen over deze kaart maar alle reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Is een gelijkwaardig alternatief. Dacht dat alle modellen van de GTX970 generatie semi-passief waren.

[ Voor 50% gewijzigd door Racing_Reporter op 07-12-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
DTwice schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:33:
Dit is hun voorstel

Ze kunnen als alternatief een Gigabyte GTX970 OC Windforce 3 aanbieden. Deze kaart komt uit hun outlet, zal zonder toebehoren geleverd worden en met 3 maanden garantie.

Of ze kunnen de MSI kaart wederom opsturen ter reparatie, echter zal dit wederom enkele weken in beslag nemen. (Hun eigen bewoording)

Is dit een waardige vervanger voor mijn MSI 970GTX Gaming kaart? (Fans uit onder de 60 graden?)
Ik zal mijzelf ook nog even verder inlezen over deze kaart maar alle reacties zijn welkom.
Buiten de vraag of het een waardig alternatief is; met vervang van de afgeleverde zaak hoef je slechts hetzelfde product te accepteren.

Je mag best eisen dat de handelaar het geleverde in overeenstemming brengt zonder ernstig overlast en dat jij enkele weken niet kan zien als zonder ernstig overlast. Het herstellen kan hier immers in enkele dagen gebeurd zijn en hoeft geen weken te duren. En als de handelaar vindt van wel, zij maar een oplossing moeten geven voor die overlast, zoals een leenproduct.

Dimens in "Problemen met MSI videokaart garantie bij Alternate"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:50
@DTwice Dat is gewoon een prima kaart met goede (niet luidruchtige).koeling. Heel eerlijk, ik zou niet klagen met deze 'nieuwe' kaart. Na 3 jaar gebruik van je videokaart is dat gewoon een prima aanbod.

@Dimens En als Alternate/MSI zegt dat het product niet meer te repareren is dan mogen ze een ander gelijkwaardig alternatief bieden. Geld terug kan ook, mogen ze volgens mij zelfs nog een x% in mindering brengen voor het 3 jaar gebruik. Ik zie het probleem niet, vind het een mooi aanbod.

[ Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 07-12-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:30:

Ik ken de exacte termijnen niet, maar van andere mensen weet ik dat die termijn hoger ligt dan de 6 weken die TS de kaart heeft gemist. (En weet ik ook dat Alternate vaak gretig gebruik maakt van de maximale termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Ik zit een beetje in dubio.

Of de kaart weer een x aantal weken kwijt zijn.

Of een kaart accepteren die niet de functie heeft van mijn MSI kaart. Deze functie (fans uit onder de 60 graden) is destijds ook de enige reden geweest om hem aan te schaffen. Aangezien ik graag stilte om me heen heb wanneer de PC idle is (staat in woonkamer). Ik heb ALTERNATE gevraagd om wat meer details van de Gigabyte kaart en eventueel een link zodat ik precies weet waar ik mee te maken heb en zal dan een keuze moeten maken.

Ik waardeer het in ieder geval dat ze met oplossingen proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Thermisch geregelde fans lopen doorgaans toch heel stil op een laag toerental? Lijkt me geen issue. Alternatief is natuurlijk deze accepteren, doorverkopen en een stille 1060 kopen. Of Alternate direct als alternatief een stille 1060 vragen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Arjant2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:58:
@Dimens En als Alternate/MSI zegt dat het product niet meer te repareren is dan mogen ze een ander gelijkwaardig alternatief bieden.
Dat mogen zij zeker. Echter hoeft de consument dit niet te accepteren.
Geld terug kan ook, mogen ze volgens mij zelfs nog een x% in mindering brengen voor het 3 jaar gebruik.
Dat is incorrect. Dit kan alleen in overeenstemming met de consument indien de consument dit bijvoorbeeld ook redelijk vindt. Anders dient het volledige aankoopbedrag terugbetaald te worden.
Stoelpoot schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:04:
[...]

Ik ken de exacte termijnen niet, maar van andere mensen weet ik dat die termijn hoger ligt dan de 6 weken die TS de kaart heeft gemist. (En weet ik ook dat Alternate vaak gretig gebruik maakt van de maximale termijn).
Er bestaat geen exacte termijn omdat ernstig overlast niet vast staat en van persoon op persoon kan verschillen.

Een laptop die voor school gebruikt wordt en ineens 6 weken niet gebruikt kan worden, waardoor 6 weken school 'gemist' wordt, is ernstig overlast. Een laptop die zelden gebruikt wordt voor het versturen van een e-mail en 6 weken weg is, hoeft geen ernstig overlast te geven.

Maar zoals ik eerder al zei: "Maar wanneer de videokaart al meer dan een maand is weggeweest en met het vooruitzicht nog een maand weg te moeten zijn voor reparatie, zou ik dat wel zeer ernstig noemen."
DTwice schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:24:
Ik zit een beetje in dubio.

Of de kaart weer een x aantal weken kwijt zijn.

Of een kaart accepteren die niet de functie heeft van mijn MSI kaart. Deze functie (fans uit onder de 60 graden) is destijds ook de enige reden geweest om hem aan te schaffen. Aangezien ik graag stilte om me heen heb wanneer de PC idle is (staat in woonkamer). Ik heb ALTERNATE gevraagd om wat meer details van de Gigabyte kaart en eventueel een link zodat ik precies weet waar ik mee te maken heb en zal dan een keuze moeten maken.

Ik waardeer het in ieder geval dat ze met oplossingen proberen te komen.
Je kunt ook een eisen dat de handelaar met een beter aanbod komt. Het feit dat jij al twijfelt omdat je niet weer enkele weken de videokaart kwijt wilt zijn, geeft al vermoeden dat het voor jou ernstig overlast is. Geef dit ook te kennen bij Alternate.

Mocht je toch voor het alternatief kiezen, lijkt het mij wel verstandig dit in overeenstemming met Alternate te doen waarbij jij een redelijk termijn - bijvoorbeeld 14 dagen - krijgt om de keus alsnog terug te draaien. Immers weet je niet goed wat je in huis haalt en of de keus wel bij jou eisen past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
Dimens schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:50:
Je kunt ook een eisen dat de handelaar met een beter aanbod komt. Het feit dat jij al twijfelt omdat je niet weer enkele weken de videokaart kwijt wilt zijn, geeft al vermoeden dat het voor jou ernstig overlast is. Geef dit ook te kennen bij Alternate.

Mocht je toch voor het alternatief kiezen, lijkt het mij wel verstandig dit in overeenstemming met Alternate te doen waarbij jij een redelijk termijn - bijvoorbeeld 14 dagen - krijgt om de keus alsnog terug te draaien. Immers weet je niet goed wat je in huis haalt en of de keus wel bij jou eisen past.
Ik heb dit ook te kennen gegeven bij Alternate dat dit wel degelijk overlast is.

Verder heb ik besloten om niet op het aanbod van de Gigabyte kaart in te gaan met als reden dat deze kaart niet de gewenste functie heeft die ik wel op mijn MSI had (fans uit bij lage belasting) aangezien dit de enige reden was waarom ik destijds mijn MSI kaart heb gekocht acht ik dit nog steeds als een belangrijk punt.

Ik heb gevraagd of ze met een beter aanbod kunnen komen dan de Gigabyte kaart. Dit moet dan wel een kaart zijn met bovengenoemde functie. Of dit dan een GTX970 is of eventueel een betere kaart laat ik in het midden. Een andere optie is dat ze de MSI kaart wederom ter reparatie opsturen, zonder al te veel overlast voor mij. Een optie kan dan een leenkaart zijn (eventueel de aangeboden Gigabyte?) De laatste optie is eventueel het aankoopbedrag terug.

Ik ga er vanuit dat we er samen wel uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
Bij deze de laatste update.

Alternate heeft mij een https://www.asus.com/nl/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/ aangeboden en hiermee ga ik dan ook akkoord aangezien deze dezelfde functie heeft als de MSI kaart.

Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties en ook Alternate voor de geboden oplossing.

Ja het is misgegaan bij de eerste RMA en dat is jammer maar ze hebben toch hun best voor me gedaan in het zoeken naar oplossingen. Ik ben dan ook uiterst tevreden met deze kaart als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

DTwice schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:11:
Bij deze de laatste update.

Alternate heeft mij een https://www.asus.com/nl/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/ aangeboden en hiermee ga ik dan ook akkoord aangezien deze dezelfde functie heeft als de MSI kaart.

Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties en ook Alternate voor de geboden oplossing.

Ja het is misgegaan bij de eerste RMA en dat is jammer maar ze hebben toch hun best voor me gedaan in het zoeken naar oplossingen. Ik ben dan ook uiterst tevreden met deze kaart als alternatief.
Gefeliciteerd :) Overigens is het gelul in de marge van je op het punt vd Gigabyte-kaart.

http://www.gigabyte.co.nl/Graphics-Card/GV-N970XTREME-4GD#kf

Die was dus wel semi-passief, waar je zelf met een google zo achter was gekomen. Dit vind ik dus behoorlijk raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DTwice
Racing_Reporter schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:16:
[...]

Gefeliciteerd :) Overigens is het gelul in de marge van je op het punt vd Gigabyte-kaart.

http://www.gigabyte.co.nl/Graphics-Card/GV-N970XTREME-4GD#kf

Die was dus wel semi-passief, waar je zelf met een google zo achter was gekomen. Dit vind ik dus behoorlijk raar.
Moet je wel de juiste kaart linken ;)

Deze heeft die functie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Ah ok, dan is de Asus een beter plan.

Pagina: 1