Yamaha RX-V381

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik probeer te achter halen of de Yamaha RX-V381 in mijn tv meubel past. Ik ben daarom benieuwd of er mensen zijn die deze versterker al hebben staan en die voor mij de hoogte kunnen op meten van alle gedeeltes aan de voorkant. De totale hoogte van 15.1 cm zorgt ervoor dat hij voor een gedeelte achter een schot van het TV meubel zal verdwijnen. Ik ben echter benieuwd hoeveel.

Ik zie op afbeeldingen ook dat er pootjes onder zitten. Zijn die bij de 15.1 cm inbegrepen? Of is de versterker zonder pootjes al 15.1 cm? Zijn de pootjes demontabel?

De zichtbare opening van het meubel is 12cm. De totale hoogte van de ruimte is 18cm. Een liniaal erlangs zou voor mijn beeld super zijn!

Alvast dank voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien zo'n ding moet koelen aan de bovenkant, hoe ga je dat regelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:15:
Aangezien zo'n ding moet koelen aan de bovenkant, hoe ga je dat regelen?
Tja, in theorie is daar dan 3cm (of iets meer als je de pootjes eraf kan halen) voor over. Geen idee of dat kan? Ben er al wel achter dat ik weinig lagere alternatieven kan vinden die niet voor deze onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

superspinnie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:19:
[...]

Tja, in theorie is daar dan 3cm (of iets meer als je de pootjes eraf kan halen) voor over. Geen idee of dat kan? Ben er al wel achter dat ik weinig lagere alternatieven kan vinden die niet voor deze onder doen.
Denk het niet; sommige receivers hebbe in de handleiding 5 tot 8 inch vrije ruimte staan bij "geen forced airflow" dus gewoon in een kast zonder extra ventilatoren.

Check even de handleiding van de Yamaha; vaak onder Cautions of de eindsamenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

superspinnie schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:19:
[...]
Die pootjes zitten er veelal onder zodat koele lucht vanaf onder de receiver in kan en dan via de natuurlijke weg warme lucht naar boven af kan voeren.

Lagere alternatieven zijn er zeker wel. Denk aan een Marantz NR-reeks, Yamaha RX en met weinig ruimte kan een Klasse D versterker als een Pioneer VSX-S of een Onkyo TX-L ook wel handig zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
FeaR schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:24:
[...]

Die pootjes zitten er veelal onder zodat koele lucht vanaf onder de receiver in kan en dan via de natuurlijke weg warme lucht naar boven af kan voeren.

Lagere alternatieven zijn er zeker wel. Denk aan een Marantz NR-reeks, Yamaha RX en met weinig ruimte kan een Klasse D versterker als een Pioneer VSX-S of een Onkyo TX-L ook wel handig zijn.
Bedankt voor jullie reacties.

Heb het gevoel dat je dan al vrij snel in een wat duurder segment komt. Ik zoek wel een instap model tot ongeveer 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
Bij yamaha kom je al gauw uit op een rx-s601. Of een
600
Maar die is wel een beetje duurder.
Wellicht marktplaats in de gaten houden?

Of anders een onkyo of pioneer slim line. Maakt niet uit, zelfde binnenwerk ander frontje 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ronnie vd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:06:
zelfde binnenwerk ander frontje 😃
:? Heb jij een bron hiervan dat alles uit 1 fabriek komt en aan het eind een stickertje krijgt Yamaha / Onkyo / Pioneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

MAX3400 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:10:
[...]
:? Heb jij een bron hiervan dat alles uit 1 fabriek komt en aan het eind een stickertje krijgt Yamaha / Onkyo / Pioneer?
Dat is toch niet zo lastig te concluderen? Onkyo heeft Pioneer overgenomen, althans de audio tak, en dat is simpel te zien. Zet maar eens de achterkant en opbouw van een Onkyo TX-L50d en Pioneer VSX-S520d naast elkaar.

Dat lenen van elkaar zie je wel meer bij bedrijven. Denon en Marantz (DM Holding) zijn ook veelal identiek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FeaR schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:26:
[...]
Zet maar eens de achterkant en opbouw van een Onkyo TX-L50d en Pioneer VSX-S520d naast elkaar.

Dat lenen van elkaar zie je wel meer bij bedrijven. Denon en Marantz (DM Holding) zijn ook veelal identiek.
Dat ben ik met je eens maar de uitspraak was dat het binnenwerk identiek was. Dat is een beetje hetzelfde "ja, Asrock en Asus komt ook uit dezelfde fabriek dus het is hetzelfde". Ongetwijfeld, totdat je de afzonderlijke componenten lossoldeert en ziet dat bepaalde condensatoren van andere kwaliteit zijn.

Mooi, elk moederbord accepteert een 2600K totdat je beide borden wil overklokken, zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
MAX3400 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:10:
[...]

De slimlines van Onkyo en Pioneer zijn het zelfde apparaat met een ander frontje.
Vergelijk de achterkant van een tx-l50 en een vsxs520 maar eens en zoek de 3 verschillen 😃

Yamaha is gelukkig nog wel een op zichzelf staand merk.
Heb zelf een rx-s601. Ben er op wat kleinigheden na best tevreden mee.
Pagina: 1