Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tmulder023
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-11 21:16
Beste tweakers :)

ik heb de volgende vraag... ik merk tijdens het gamen dat ik niet de beste videokaart heb voor BF1 daar zijn we achter gekomen in een oude topic van mij ik heb op dit moment het volgende systeem....

seageat st1000dm003 hdd
coolermaster G450M voeding
samsung 850 evo ssd
intel i5 6500
corsair vengeance lpx 2133mhz ddr4 8gb (2x4)geheugen
msi gtx gaming 950 gb 2g --- deze videokaart is in de planning om hem te vervangen voor een 1070i
msi h170 a gaming pro moederbord
scythe fuma koeler

nu merk ik natuurlijk dat ik fps drops heb mede door mijn videokaart deze heb ik al overgeclockt en draait al een stuk beter.

nu is het zo dat als ik taakbeheer start en kijk naar mijn geheugen verbruik dat hij altijd rond de 6,4 /7,9 zit en tijdens het gamen of downloaden al naar de 7,9 gaat makkelijk en gemiddeld de 7,8/7,9 aantikt.

is het dan ook niet verstandig om mijn geheugen met 8gb uit te breiden ? zo ja dien ik dan precies dezelfde merk te nemen of kan ik ook een andere merk er in zetten met de zelfde 8gb,2133mhz en 13cl en zelfde voltage?

alvast bedankt voor jullie antwoorden !!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Heb je er nu 1 x 8gb in zitten? , dan is dat je probleem, single channel geeft slechte performance in deze game. Als je 2x8gb hebt zou het prima moeten zijn. Zeker doen dus..

• tmulder023
sorry had het niet duidelijk vermeld staan heb het aangepast ik heb er nu 2x4 gb inzitten dus dan weer 2x4 gb er bij doen. alleen moeten dan weer de bankjes van corsair er in of mag het ook van een ander merk?
freaky35 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:22:
Heb je er nu 1 x 8gb in zitten? , dan is dat je probleem, single channel geeft slechte performance in deze game. Als je 2x8gb hebt zou het prima moeten zijn. Zeker doen dus..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je systeem gebruikt idle al 6,4 GB? Ga dan eens kijken wat er zoveel vreet. 8 GB totaal zou in principe genoeg moeten zijn. Tenzij je natuurlijk allerlei troep op de achtergrond hebt draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:53:
Je systeem gebruikt idle al 6,4 GB? Ga dan eens kijken wat er zoveel vreet. 8 GB totaal zou in principe genoeg moeten zijn. Tenzij je natuurlijk allerlei troep op de achtergrond hebt draaien.
Dat is inderdaad extreem veel. Ik zit zelf zo rond de 3GB idle met de browser open. Geen idee hoe je meer dan 6GB voor elkaar krijgt. Alles boven de 4GB is erg hoog.

Ik denk trouwens dat 8GB gewoon genoeg is als je het idle verbruik omlaag krijgt. Ik kom tijdens gamen nooit boven de 8GB uit.

Verder is 2GB VRAM ook wel een probleem en de kaart zelf ook.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Bf1 niet, die draait beter met 16gb.

• PilatuS
  • Niet online
freaky35 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:07:
Bf1 niet, die draait beter met 16gb.
Ik speel die zelf niet, dus dat zou kunnen :)

Wat ik wel speel en wat nooit boven de 7GB totaal komt: BF3, BF4, Doom. Wolfenstein 2, GTA5, BL2, Tomb Raider, Rise of The Tombraider, Far Cry4, BioShock Infinte, CS-GO en nog een paar andere games. Dit met een GTX1080Ti op 3840x1600.

Nou kan BF1 inderdaad een uitzondering zijn, maar normaal gesproken is 8GB echt wel genoeg als je idle verbruik niet extreem is.

• tmulder023
ik had mijn adobe cc 2018 nog open staan nu draaid hij idle 3.5
PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:56:

Dat is inderdaad extreem veel. Ik zit zelf zo rond de 3GB idle met de browser open. Geen idee hoe je meer dan 6GB voor elkaar krijgt. Alles boven de 4GB is erg hoog.

Ik denk trouwens dat 8GB gewoon genoeg is als je het idle verbruik omlaag krijgt. Ik kom tijdens gamen nooit boven de 8GB uit.

Verder is 2GB VRAM ook wel een probleem en de kaart zelf ook.

• PilatuS
  • Niet online
tmulder023 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:38:
ik had mijn adobe cc 2018 nog open staan nu draaid hij idle 3.5
3.5GB is normaal.

Dan even het spel spelen en kijken naar je geheugen gebruik. Mocht je boven de 7.5GB komen is het zeker aan te raden om naar 16GB te gaan. Los van dat is de videokaart sowieso een botteneck qua snelheid en qua VRAM.

• tmulder023
tijdens bf 1 tikt hij de gehele tijd 7,9 aan en als ik download, netflix etc tegelijk doe zit ik op de 6,8

• PilatuS
  • Niet online
tmulder023 schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:41:
tijdens bf 1 tikt hij de gehele tijd 7,9 aan en als ik download, netflix etc tegelijk doe zit ik op de 6,8
Als je naar de 7.9GB gaat is 8GB inderdaad te weinig voor dit spel. Dan is upgraden gewoon nodig. Zodra je RAM of VRAM vol zit krijg je altijd problemen.

• tmulder023
oke moet ik dan dezelfde setje halen of mag het ook een ander merk zijn met de zelfde samenstelling voltage,cl,mhz etc etc

• PilatuS
  • Niet online
Of je haalt er een gelijke set bij. Of je verkoopt deze set en gaat voor 2x8GB. Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan omdat je dan geen gezeur hebt met een gelijke set vinden.

Ga in ieder geval niet voor 1x8GB erbij want dan heb je geen dual-channel meer :)
Pagina: 1