Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen game pc

Pagina: 1
Acties:

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen met LoL als main game. Verder games als PUBG, COD WWII en Batallion 1944.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1800-1900

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van onderstaand lijstje al de volgende dingen aangeschaft: Processor, moederbord, videokaart, toetsenbord en SSD. (allemaal met korting)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest heb ik nog nodig, inclusief beeldscherm. Misschien deze? pricewatch: Asus MG248Q Zwart wel slecht leverbaar maar dat maakt niet zo veel uit. Iemand nog andere suggesties?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil, goed gekoeld systeem.

Ga je overklokken?
Ja, de CPU & GPU (en misschien geheugen?) wil ik gaan overklokken. Ik heb dit nog nooit gedaan maar er zijn genoeg tutorials te vinden.

Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van mijn lijstje? Kunnen er dingen beter? Heb ik nog extra fans of iets nodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 193,65€ 193,65
1Asus ROG Strix B350-F Gaming€ 125,01€ 125,01
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 518,-€ 518,-
1Fractal Design Meshify C€ 83,95€ 83,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)€ 117,-€ 117,-
1Steelseries QcK XXL€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,90€ 134,90
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.542,24

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
Hej. Ik ben zelf ook aan het samen stellen. Met jouw budget zou ik denk ik wel voor een gtx1080 gaan. Iets wat ik zelf ook wel wil doen. Anders zou ik de MSI gtx1070ti nemen. Goedkoper en lovende reviews. Ook zou ik een M2 SSD van Samsung of Intel nemen. Deze hebben een erg hoge lees en schrijf snelheid. Wat zeer te goede komt.
Als je toch een losse koeler neem. Zou de 1600x ook wel een optie zijn. voor de 19 euro meer.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik zou geen m.2 SSD nemen. Van die snelheden merk je echt niks buiten video editting en dergelijke, maar het prijskaartje merk je wel.

Kast is een prima keuze, al zijn de geincludeerde fans niet echt top notch. Ze vallen een beetje in de categorie "best prima" Wil je betere airflow, waar de meshify met zijn open voorkant wel voor is, dan kun je deze voorin hangen en de front stock fan naar boven verplaatsen als uitlaat boven de mugen.

Als je toch gaat overclocken maakt een 1600 of 1600X niet echt uit. De 1600X zou "een betere overclocker zijn" maar statistisch gezien boeit het niet en is de variatie van 1600 naar 1600 en van 1600X naar 1600X groter dan het gemiddelde verschil tussen X en non X. TL;DR: geen verschil.

Voeding is goed, heb zelf ook zo'n ding in 750 watt variant.

Muismat is goed, ik heb die ook. Lekker veel ruimte. Hij is een beetje een stofmagneetje maar je kan hem met je blote een aardig stuk schoner wrijven en met een stofzuiger kun je hem af en toe schoonmaken. Hij stinkt wel een beetje direct uit de verpakking maar dat was bij mij na een dagje weg. Het is geen vieze geur gewoon een sterke rubberachtige geur, die waarschijnlijk van de antislip af komt.

@roundlet "je kan door naar de 1080" ja lekker handig als de 1070Ti al binnen is. Als hij met korting gekocht is dan is de 1070Ti best wel een goeie deal. Hij doet toch weinig onder voor de 1080. Daarbij is een 1070Ti met de strix koeler een heel makkelijk overclockbare kaart.

RAM kan eventueel nog door naar het ultieme Ryzen kitje voor 40-50 euro extra, maar dat is aardig wat geld dus dat is aan jou G.Skill Flare X 3200C14 2x8GB

Monitor:
pricewatch: Acer Predator XB240HA Zwart Gsync ipv Freesync omdat je een Nvidia gpu hebt. High Variable refreshrate gaming is echt een ervaring die je niet zomaar vergeet.

Extra harddrive?
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Muis?
pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Bedankt voor je tips en suggesties @youridv1!

Als ik die extra fan bijkoop, heb ik er dan dus drie; voor, achter en boven? En de Mugen heeft twee fans, maar daar heb ik er dan maar eentje van nodig, richting het geheugen? (ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet ;))

Ik heb een video gekeken van dat geheugen en dat scheelde maar 2/3 fps dus dat lijkt me niet echt nodig. Het Corsair geheugen moet ik nog wel overklokken?

Monitor is een mooie! Ik heb nu ook deze gevonden pricewatch: Asus ROG Swift PG248Q Zwart maar is wel weer een stuk duurder.

Extra HDD heb ik niet echt nodig denk ik, ik heb ook nog een laptop. Kan anders altijd later nog.

Die muis wilde ik inderdaad ook nog kopen maar ik zag dat de minimum prijs af en toe een stukje omlaag gaat, dus ik denk dat ik daar op wil wachten. Ik heb voor nu nog een Razer Deathadder die prima werkt.

*edit1: Heeft de Arctic Silver koelpasta nog een meerwaarde of niet nodig?
*edit2: Ik heb het moederbord dus al aangeschaft maar is dit een goede overklokker of kan ik misschien alsnog beter voor de Asus X370-F gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door atvokado op 28-11-2017 12:32 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Als je die fan bijkoopt heb je er 4. Het is een twin pack. Dat is waarom ik dat pakketje graag aanraad. Je betaalt 20-30 euro voor dat pakket en je krijgt 2 fans die competitief zijn met fans die 20 euro per stuk zijn. Ik zou die voorin zetten met zn tweeën. Sinds ze een range van 400 tot 2000 RPM hebben kunnen ze dus stil zijn wanneer je pc niet veel doet en een scheeplading lucht gaan bewegen aan de hand van case of cpu temperatuur. Allemaal aan de hand van je fancurve die je instelt.

Ik zou beide fans van de Mugen 5 PCGH erop zetten als het mijn pc was. Het zijn low rpm fans met een max van 800 rpm. De reden is dat het er twee zijn is dat de achterste fan compenseert voor de luchtweerstand van het koelblok en het lage toerental van de 1e fan van de mugen. Samen zijn de twee fans nog steeds stiller dan de enkele van van de reguliere Mugen 5. Een koeler die al als stil beschouwd wordt.

Geheugen draait uit de doos gewoon 2133. je moet even je bios doorbladeren om te kijken waar het zit, Asus, MSI en Gigabyte hebben erg gebruiksvriendlijke biosmenu's. ASRock ook wel al moet je soms de halve tent afzoeken voor 1 bepaald voltage, maar dat is eigenlijk alleen voor CPU overclocking.
Dus je gaat naar het RAM tabje (ergens onder overclocking ofzo) en dan staat er iets als memory profile of DOCP. in dat dropdown lijstje selecteer je 2933MHz. Ik zou wel even zorgen dat je je bios update naar de meest recente (te downloaden op de webpagina van je moederbord bij support of downloads) om je kansen te vergroten dat je ram overclock stabiel is. Is dit niet zo, dan staan er onder dat lijstje met snelheden vakjes (misschien verschijnen ze pas als je je ram op manual zet) en daar kun je de timings die achterop je ram sticks staan invoeren evenals het voltage dat je op dezelfde plek vindt. Vervolgens kun je het dan opnieuw proberen en als dat niet werkt kun je terugdraaien naar 2667 met verder gelijke settings. Wat ook nog kan helpen met ram stabiliteit is het CPU SoC Voltage op te voeren naar 1.1 Volt als dat default lager is. Dat is het voltage van oa de memory controller. Hoger dan dat is discutabel qua veiligheid.

Die monitor is een boel extra geld voor 36Hz extra en een Asus logo/ontwerp. Ongetwijfeld ook een goed ding, maar wel een aardige prijssprong.

Een Deathadder is ook een prima muis, al vind ik de sensor van de G403 wat beter. De G403 is ook meer een eSports muis. Je ziet logitech en steelseries veel in de pro scene.
TL;DR lijkt me goed plan.

Arctic Silver heeft wel toegevoegde waarde maar ik kan me niet voorstellen dat dat spul bij die scythe troep is. In het ergste geval zie je 5 graden verschil maar het is meestal minder. Ryzen chips koelen is sowieso niet zo lastig met een degelijke koeler.
De heatspreader van de processor zit er immers op gesoldeerd in plaats van vastgelijmd met matige koelpasta zoals bij intel. Gesoldeerde processors raken hun warmte veel makkelijker kwijt.

De B350F is al best highend qua stroomvoorziening. Ik denk dat als dit moederbord de 1600 niet naar 4GHz krijgt dat je met een X370 Strix, Crosshair, Taichi, Gaming 5 of whatever niet zo heel veel meer geluk zal hebben.