Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn ASRock B75M - DGS is onbruikbaar geworden nadat er een aantal pins zijn afgebroken in de aansluiting tot mijn voeding. Ik zoek een nieuw (sterker/beter) moederbord wat met mijn huidige overige hardware werkt. Twee vragen dus:

Is de meeste (oudere) hardware bruikbaar op/in nieuwere moederborden?
Wat zouden jullie qua moederbord aanraden?

Thanks in advance.

David

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Beetje karige post zo ;)
Welke (oudere) hardware heb je namelijk, ja sommige oudere hardware werkt op andere hardware, sommige ook niet dus daar kunnen we niks nuttigs op zeggen zo :P
Zou zeggen gooi e.a. in de pricewatch en klik er een paar, dan kunnen we helpen kiezen :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:28
Inderdaad een vrij beknopte post. Je hebt een moederbord met socket 1155. Dat zijn moederborden van een jaar of vijf à zes geleden, nieuw zijn deze in ieder geval in de pricewatch alleen nog voor woekerprijzen te koop dus kijk eens op de vraag & aanbod pagina van Tweakers.

Over het algemeen zitten de aansluitingen die toen op moederborden zaten ook wel op moederborden van nu met modernere sockets, maar dan moet je ook meteen een nieuwe processor en vaak ook geheugen kopen. Tegenwoordig wordt er namelijk DDR4 geheugen gebruikt in plaats van DDR3 geheugen. Dan ga je al vrij snel de kant op van een bijna nieuw systeem. Dus je moet voor jezelf even de afweging maken of dat het nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
categorie: Moederborden

Alsjeblieft. Leg niet meer dan 75-100 euro neer (is overigens al te veel, maar goed, schaarste), en pak een Z77 als je een overklokbare (-K) CPU hebt.

Je kan ook een advertentie plaatsen dat je zoekende bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Vayra op 27-11-2017 19:20 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als je iemand kent die een beetje handig is met een soldeerbout, kun je die stekker waarschijnlijk ook wel (laten) vervangen.