Ik heb onlangs een "upgrade" gekregen van KPN voor mijn Experiabox. Gevolg is dat ik een hoop zaken niet meer zelf in kan stellen (subnetmask kan niet meer uitgebreid worden, firewall niets meer te doen etc).
Ik wil dus zelf het e.e.a. in de hand gaan nemen en er een ubiquity achter hangen.
Ik twijfel alleen nog over welke.
Ik kan op mijn werk waarschijnlijk eind december een USG overnemen, daarnaast heb je de edgerouter X en X SFP en de 4 staat er aan te komen.
Maar is het zinvol om te wachten op de 4?
Ik wil het een keer goed aanpakken. Nu is het een allegaartje in de meterkast en daar wil ik vanaf.
Ik wil dan ook nog een goede 16 poort switch erop aansluiten.
Of kan ik dan beter voor een ander model gaan?
Ik ben gecharmeerd van Ubiquity qua filosofie en de interface. Maar ik zie eigenlijk alleen dedicated routers met een paar poorten of alleen switches.
Beetje bomen en bos verhaal...
Hopelijk kunnen jullie een stukje advies bieden...
Ik wil dus zelf het e.e.a. in de hand gaan nemen en er een ubiquity achter hangen.
Ik twijfel alleen nog over welke.
Ik kan op mijn werk waarschijnlijk eind december een USG overnemen, daarnaast heb je de edgerouter X en X SFP en de 4 staat er aan te komen.
Maar is het zinvol om te wachten op de 4?
Ik wil het een keer goed aanpakken. Nu is het een allegaartje in de meterkast en daar wil ik vanaf.
Ik wil dan ook nog een goede 16 poort switch erop aansluiten.
Of kan ik dan beter voor een ander model gaan?
Ik ben gecharmeerd van Ubiquity qua filosofie en de interface. Maar ik zie eigenlijk alleen dedicated routers met een paar poorten of alleen switches.
Beetje bomen en bos verhaal...
Hopelijk kunnen jullie een stukje advies bieden...