Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walia
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-12-2022
Dacht ik eens van goedkoop internet te kunnen genieten (5GB per maand aan 15 Euro), krijg ik nu een rekening aan van maar liefst 330 Euro.

Het probleem is dat ik in een Wifi-zone in de applicatie "Google Foto's" automatische backup van mijn foto's op mijn GSM had aangezet, maar vergeten was de synchronisatie uit te zetten toen ik naar buiten ging. Google Foto's heeft toen 6GB aan mobiele data verbruikt, waarvoor Scarlet mij 300 Euro aangerekend heeft. 8)7

Enig idee wat ik nu nog kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Betalen, het is een human error, geen fout van de telefoonmaatschappij.

Edit: je instellingen goed zetten van Google Foto's, maar dat zal je al gedaan hebben. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Slavy op 27-11-2017 16:13 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 14:53
Je zal helaas gewoon moeten betalen. Hoe vervelend het ook klinkt had je dit probleem zelf kunnen voorkomen. wel zou je kunnen proberen om te betalen in termijnen. Je moet Scarlet even bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 22:38
Gewoon bellen en de situatie uitleggen, meestal doen ze wat uit coulange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:07

MsG

Forumzwerver

Is het niet zo dat er enkel de daadwerkelijke kosten mogen worden gepresenteerd bij dergelijke zaken? Of geldt dat alleen buiten het eigen land? Als 5GB maar 15 euro is, dan kan 1GB er overheen toch niet opeens 300 euro zijn?

Heb je wat meer context? Aan de provider te zien gaat het hier in elk geval om België?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

walia schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:11:
... 5GB per maand aan 15 Euro...
... Google Foto's heeft toen 6GB aan mobiele data verbruikt ...
... 330 euro ...
Ik mis iets, als ik nieuws: Scarlet introduceert mobiel abonnement zonder belminuten met 5GB data aanhoud dan is jou 5 cent per MB in rekening gebracht, ofwel 1024x 0,05 = 51,20 euro.
5GB in de bundel is 15 euro, dan 1GB erover heen voor 5 cent per MB is 51,20 euro, samen dan 65,20 euro.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je 11GB hebt verbuikt. dus 6GB erover en dan twee maanden abonnement hebt betaald? Alleen dan kom ik aan 330 euro.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walia
Het gaat om Scarlet in België, het abonnement HiFive met 5GB voor 15 Euro. Wat me kwaad maakt, is dat de data buiten de bundel bijna 20 keer meer kost (6GB aan 300 Euro). Ik heb Scarlet al verschillende keren gecontacteerd, maar van "coulange" is er helaas geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ze niet iets qua coulance willen doen is het helaas een dure les voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:53
Dat ze er geen limiet opzetten. Lijkt dan wel op oplichterij. Veel providers kan je een limiet zetten of doen het internet uit voor bescherming van de klant als de 50 euro is verstreken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

walia schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:37:
Het gaat om Scarlet in België, het abonnement HiFive met 5GB voor 15 Euro. Wat me kwaad maakt, is dat de data buiten de bundel bijna 20 keer meer kost (6GB aan 300 Euro). Ik heb Scarlet al verschillende keren gecontacteerd, maar van "coulange" is er helaas geen sprake.
Als je nou even de vragen zou beantwoorden kunnen we veel beter meeleven. Heb je nu wel of niet 11GB totaal verbruikt en twee maanden betaald? Of zit het anders?
Kreeg je bericht toen je over de bundel ging? Of een SMS? Of wat dan ook?

Dat het tarief hoger is buiten de bundel staat echt overal vermeld en had je kunnen weten. Zelfs in het nieuwsartikel dat ik eerder aanhaalde, nieuws: Scarlet introduceert mobiel abonnement zonder belminuten met 5GB data , staat het duidelijk vermeld. Het is veel leergeld en het is erg jammer voor je. Als je al meerdere malen contact hebt gehad en er kan niets eenmalig geregeld worden, kun je misschien een balletje opgooien over een betalingsregeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Daniel. schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:45:
Dat ze er geen limiet opzetten. Lijkt dan wel op oplichterij. Veel providers kan je een limiet zetten of doen het internet uit voor bescherming van de klant als de 50 euro is verstreken.
6GB voor 300 euro terwijl een abbo van 5GB 15 euro kost is natuurlijk belachelijk en lijkt sterk op een verdienmodel, dus hopen dat klanten buiten te bundel komen. Netjes is het natuurlijk zeker niet, maar het is nog steeds wel de verantwoordelijkheid van de TS. Sowieso snap ik niet waarom je geen limieten in je telefoon instelt. Dus een waarschuwing bij 4GB en een blokkade bij 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walia
Het ging inderdaad om 11GB aan data en daarnaast nog telefoonkosten. Ik kreeg een bericht toen ik aan de 50 Euro zat, maar wist niet dat Google Foto's mijn foto's nog zou synchroniseren terwijl mijn GSM in de slaapstand stond (althans dat dacht ik toch).

[ Voor 5% gewijzigd door walia op 27-11-2017 16:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Duidelijk. Niets aan toe te voegen. Je kreeg een bericht toen je erover ging en besloot het te negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

walia schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:48:
Het ging inderdaad om 11GB aan data en daarnaast nog telefoonkosten. Ik kreeg een bericht toen ik aan de 50 Euro zat, maar wist niet dat Google Foto's mijn foto's nog zou synchroniseren terwijl mijn GSM in de slaapstand stond (althans dat dacht ik toch).
Als ik zo'n melding zou krijgen zou ik als de donder mijn data uitzetten en gaan zoeken waar het euvel zit, het lijkt nu niet echt alsof je n.a.v. die melding proactief bent gaan proberen het 'probleem' te vinden/oplossen.

Maar goed, als de provider geen coulanceregeling wil treffen heb je een dure les gehad ben ik bang :(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:37
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar is het tegenwoordig voor een provider niet verplicht om bij kosten boven de €50 buiten je bundel je automatisch af te sluiten en dat je dan met een SMS naar de provider handmatig moet bevestigen dat je echt verder wilt met je bundel en dus hogere kosten wilt maken?
Ik meen me te herinneren dat hier regelgeving over was in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Mint op 27-11-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NOFI, maar je posthistory laat toch wel zien dat je enige technische kennis hebt van "internet"; vind het dan een beetje slapjes om je te verschuilen achter "ik wist niet dat data in standby wordt verbruikt".

Al jaren vechten providers en EU voor normale roamingkosten over de grenzen, juist vanwege dit soort zaken. Maar binnen 1 land/gebied, gelden die wetten niet. Dat had je kunnen weten/lezen in de kleine letters van Scarlet alsmede de handleiding van je smartphone.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1