Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord gepiept bij het toevoegen van een HDD

Pagina: 1
Acties:

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey,

Ik heb gister 2 HHD's en een SSD toegevoegd aan me PC. Nu start hij niet meer op :( Als ik de pc aan zet draaien de fans 1 seconde en volgt er een piep. Daarna reboot alles weer.

Met alleen de C-schijf en 1 reepje ram veranderd er niets. De pc blijft in een reboot loop hangen. Ook nadat ik de CMOS ge reset heb (knopje achterop het mobo).

pricewatch: MSI Z77A-GD65
Er zit een intel i7-200 CPU in

Misschien dat iemand hier nog een tip heeft?

Groetjes,

Koen.

[ Voor 53% gewijzigd door MC trouble op 27-11-2017 16:25 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
Je startpost is voor mij in elk geval niet te volgen.

Ik zou zeggen , leg duidelijk uit wat het probleem is. Hier kan ik in ieder geval vrij weinig mee.

Dan kunnen we je beter helpen.

Ik hoop niet dat je de USB er uit hebt gehaald tijdens de bios update.
Als dit het geval is, dan is het moederbord waarschijnlijk onbruikbaar nu.

[ Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 27-11-2017 15:59 ]

• MC trouble
De bios is via een msi programma geüpdate en werkte naar behoren. Er stond wel iets ingesteld waardoor er in het begin van het opstarten zo'n 10 seconde op een USB gewacht werd. Ik was er nog niet aan toe gekomen om dit terug te zetten.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Kom je nog in de bios als je op de daarvoor bestemde toets ramt of niet?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MC trouble
Zo ver komt hij niet eens. Het scherm reageerde niet eens.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:31
Bios Reset geprobeerd?

C-MOS heb je gereset zie ik nu staan, las er in eerste instantie overheen |:(

[ Voor 66% gewijzigd door GoldenBatt op 27-11-2017 16:59 ]

Specs!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

En als je terug gaat naar de situatie voor dat je de 2 HD en de SSD heb toegevoegd?
Dus de 2 HD en de SSD er uit.

44

• MC trouble
De eerste situatie was 3 HDD 1 SSD en een dvd. Maar helaas ook daarmee geen boot. Heb wel de zelfde sata connecties gebruikt.

Verwijderd

Kun je met dat bordje een bios-recovery uitvoeren? Heb je via windows het bios ge-update?
Tip voor de volgende keer: nooit meer via windows een bios update uitvoeren.

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 21:06
Trek alles los ( hdd's/cdrom/etc. ), kijk of je pc dan boot ( bios/beeld ).
Zo nee, haal ram eruit, stop ram er opnieuw in ( eventueel 1 dimm eerst ), kijk of hij dan boot
Zo nee, haal videokaart eruit, stop er opnieuw in, indien niet boot probeer onboard zonder videokaart

Er zal wel iets niet goed zitten, bovenstaande lost meestal eea op, je sluit in ieder geval elke keer dingen uit.

• MC trouble
Dat was ook mijn gedachten ja. Gpu was er al uit en hij er zat een HDMI in het mobo. 1 reepje ram op 2 plekken geprobeerd. Alle verdere apparatuur was losgekoppeld.

Hij dit nog helemaal niks 😟

Hij heeft het na de bios update (via Windows) wel gewoon gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door MC trouble op 27-11-2017 19:40 ]

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 21:06
Kun je niet via de 2e bios booten indien bij het flashen iets mis is gegaan? ( dit moederbord heeft als het goed is een 'bios switch' rechtsonder op het moederbord ( multi bios switch ).

Uit de manual:
MULTI BIOS SWITCH: Multi BIOS Switch
This mainboard has two built-in BIOS ROMs (Labeled A and B, default BIOS ROM is A).
If one is crashed, you can shift to the other for booting by sliding the switch. In addition,
these two BIOS ROMs have the Multi BIOS Auto Update feature. You can access BIOS
→ SECURITY → "Multi BIOS Auto Update" item and set the feature to enable or disable.
Once enabled, the new BIOS version will automatically reflash the older one. If you
disable it, you can update each BIOS by yourself.

• MC trouble
Op beide standen boot hij niet. Ik heb gister alles eruit gehaald en het op een 2de moederbord geprobeerd. Deze werkte ook niet. Ik ga zo ff een multimeter halen om de pcu door te meten. Misschien is die stuk. Een be quite s6-sys-ua-700 is volgens mij geen slechte, maar beter om even te checken.

• MC trouble
Er alles eruit gehaald en nogmaals op het tweede moederbord geprobeerd. Nu werkte het wel. Echter wanneer ik alles weer op het MSI moederbord plaats volgt er weer een 'no post boot loop'.

Ik heb op beide bios standen de clear CMOS knop ingedrukt met de voeding uit. Moet deze misschien aan staan of is het beter de pinnetjes te verbinden of de batterij eruit te halen?

Er zitten geen gebogen pinnetjes in de socket. De voeging gaf 12,44V -12,44V 3,41v en 5,14. Ingaande stroom is 237v.

Voor nu ga ik het oude bord weer terug zetten. Misschien dat iemand nog iets kan verzinnen ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Test je beide borden met dezelfde voeding?

Als je het MSI bord buiten de kast eerst start met alleen CPU, geheugen en voeding doet die het dan?

Als je toch met een andere voeding kan testen, het gaat om het uitsluiten van oorzaken.

Tweakers Discord

• MC trouble
Ik heb de zelfde voeding gebruikt ja. Beiden bordjes buiten de kast getest en in de zelfde configuraties; 1 ram reepje, met en zonder gpu, 1 ssd met het os en zonder ssd. Het bord blijft vast zitten in een reboot loop

Ik heb nu het oude bord terug geplaatst (asus P8H67) zodat ik wat achterstallig werk in kan halen. Met de GPU erin boote hij eerst niet. Nadat ik in de bios zag dat de boot volgorde op GEP(?) stond de setting op PSE/iGPU gezet en toen werkte het wel.

Kan het zijn dat het MSI moederbord iets op de GEP verwacht? Geen idee wat het is. Ik kan nu niet rebooten omdat er een calculatie draait :-(
Pagina: 1