Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

User Profile Disks verplaatsen naar andere disk

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Bij een klant ervaren we hoge disk queue lengths zodra veel medewerkers inloggen, met name 's ochtends vroeg, als vrijwel iedereen begint met werken, schiet de disk queue length naar 30-40.
De klant ervaart dan ook traagheid en dat willen we proberen op te lossen.

Naast UPD's maken ze ook gebruik van redirected folders en die staan op dezelfde disk.
We zijn dus van plan om de UPD's op een eigen disk op dezelfde server te zetten, maar we moeten dus ook de UPD locatie in de Session Collection omzetten.

Als je inschakelt dat je UPD's wilt gebruiken geef je het UNC-pad op en de server regelt zelf dat alle RDS servers binnen de Session Collection de juiste rechten krijgen
Als ik het UNC pad wijzig naar de nieuwe locatie dan zal de server dat ook weer regelen, maar ik zit met het verplaatsen van de UPD's.

Simpelweg kopiëren en plakken van de UPD's naar de nieuwe locatie kan niet, want dan hebben de UPD's op de nieuwe locatie niet de juiste NTFS permissies meer en dan krijgen medewerkers een tijdelijk profiel als ze inloggen

Kan iemand mij aangeven of onderstaande stappenplan goed is, is er een best practice?

Ik zat te denken aan:

1) Nieuwe share aanmaken op de nieuwe disk voor de UPD's en Everyone 'read' rechten geven.
2) Binnen de Session Collection het UNC-pad aanpassen naar de nieuwe locatie voor de UPD's.
3) UPD's kopiëren van de huidige locatie naar de nieuwe locatie, m.b.v. xcopy/robocopy.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.google.nl/amp...for-rds-2012-2012-r2/amp/

Je kan de session collection opnieuw doorlopen, uit mijn hoofd.

En anders: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList even bekijken ;)

Mooi dat posten via mobiele telefoon en veel moeten kopieren

[ Voor 61% gewijzigd door MAX3400 op 27-11-2017 14:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Waarom zou je methode niet kunnen? Robocopy met /sec kopieert ook gewoon de NTFS permissies mee.

edit: overigens zou ik stap 2 en 3 omwisselen. Eerst data overplaatsen daarna de verwijzing naar de data.
met robocopy zorgt je dat alle data in sync is.

[ Voor 46% gewijzigd door Meekoh op 27-11-2017 14:35 ]

Computer says no

• McWolf82
Meekoh schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:33:
Waarom zou je methode niet kunnen? Robocopy met /sec kopieert ook gewoon de NTFS permissies mee.

edit: overigens zou ik stap 2 en 3 omwisselen. Eerst data overplaatsen daarna de verwijzing naar de data.
met robocopy zorgt je dat alle data in sync is.
Dus stel de situatie is als volgt, huidige UPD's staan in D:\UPD en die wil ik verplaatsen naar F:\UPD

Dan doe ik robocopy /sec D:\UPD F:\UPD en dat is het?

Inderdaad beter om eerst de data te verplaatsen en dan het UPD pad te wijizigen.

• Question Mark
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let even op het ownership van het profile.

Als je handmatig gaat kopieren is de user geen owner meer van zijn eigen profile. Bij een standaard inrichting weigert Windows dan het laden van het profile.

Met een GPO trouwens simpel aan te passen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Meekoh
McWolf82 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:48:
[...]

Dus stel de situatie is als volgt, huidige UPD's staan in D:\UPD en die wil ik verplaatsen naar F:\UPD

Dan doe ik robocopy /sec D:\UPD F:\UPD en dat is het?

Inderdaad beter om eerst de data te verplaatsen en dan het UPD pad te wijizigen.
Nee dat is het niet, verdiep je eens in robocopy ;) klik
Voorbeeldje:
code:
1
robocopy D:\UPD F:\UPD *.* /mir /copyall /r:1 /w:1 /LOG:C:\MigrationLog.txt

Controleer zelf of je die opties wel nodig hebt! Of wellicht meer nodig hebt.

Computer says no

• McWolf82
Ik ga er morgen verder naar kijken, i.i.g. bedankt allemaal.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Met free file sync de upd’s syncen met behoud van acl. Owner en alle kenmerken worden dan meegenomen. Ik heb hetzelfde net vorig weekend uitgevoerd met profielen op een citrix omgeving. En anders gewoon zoals eerder aangegeven ropbocopy of powershell gebruiken.

Succes !

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Question Mark schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:55:
Let even op het ownership van het profile.

Als je handmatig gaat kopieren is de user geen owner meer van zijn eigen profile. Bij een standaard inrichting weigert Windows dan het laden van het profile.

Met een GPO trouwens simpel aan te passen. :)
In dit geval gaat het om User Profile Disks, met andere woorden: VHD bestanden waar het gebruikersprofiel op staat, die bij het inloggen gemount worden onder C:\Users. Ownership van de gebruikersprofielen binnen de VHD bestanden verandert niet, als de VHD gekopieerd wordt. Wat wel van belang is, is dat de session hosts zelf full control permissions hebben op de nieuwe lokatie.

• Meekoh
Linke Loe schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:57:
[...]

In dit geval gaat het om User Profile Disks, met andere woorden: VHD bestanden waar het gebruikersprofiel op staat, die bij het inloggen gemount worden onder C:\Users. Ownership van de gebruikersprofielen binnen de VHD bestanden verandert niet, als de VHD gekopieerd wordt. Wat wel van belang is, is dat de session hosts zelf full control permissions hebben op de nieuwe lokatie.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit wat voor files het zijn. Als ze maar 1 op 1 overgezet worden op de nieuwe locatie (incl ACL's, Owners etc.) ;)

Computer says no

• McWolf82
Vanavond de UPD’s verplaatst m.b.v. Robocopy en het is allemaal goed gegaan. UPD pad aangepast binnen de Session Collection, ingelogd op de RDS omgeving en profiel wordt goed geladen.

Weer wat geleerd, bedankt voor de hulp!

• MAX3400
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@McWolf82 Hopelijk zijn de queue lengths nu opgelost. Zo niet, bekijk dan nog even (extra) de firmware van de storage-controller en writeback-cache voor het volume.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1