Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

8 mm tapes naar dvd/digitaal omzetten

Pagina: 1
Acties:

• Histamine
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-02 16:41
Dit weekend kwam er bij het opruimen een hele doos 8 mm filmcasettes van vroeger tevoorschijn en een werkende camera met analoge uitgang. Hoe kan ik deze bandjes het beste omzetten naar een digitaal formaat om te zorgen dat ze niet meer verloren gaan?

ik kwam op ebay deze convertertjes tegen maar die werken zo te zien al niet meer op nieuwere versies van windows.

zijn er hier mensen die tips hebben voor bruikbare apparaten/ converters want ik weet niet helemaal waar ik allemaal op moet letten. Het mag sowieso meer kosten dan die 5 euro van ebay :)

• Deboltie
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-03 14:03
Die USB-grabbers geven een mindere kwaliteit, ze digitaliseren naar een lossy bestand, niet geschikt om later te bewerken.
De enige goede manier is de films te digialiseren met een AV-DV converter die met firewire is aangesloten op je pc. Je krijgt dan een AVI-bestand. Als je geen firewire hebt, tja dan gaat het niet. Die AV-DV converters zijn wel te vinden op marktplaats.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel, en geef dan ook even op welke camera je hebt en wat voor 8-mm filmpjes het zijn.

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-03 06:13
Wat hierboven zegt, zou technisch kloppen. Maar mijn 8mm waren al van trieste kwaliteit dus usb-grabber was prima voor mij. Na 2 jaar en 2 verschillende usb-grammer en 15 verschillende drivers uiteindelijk werkend gekregen op W10. Je zou de verkopers kunnen berichten of ze garantie kunnen bieden op bepaalde windows.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:59
quote:
Deboltie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:15:
Die USB-grabbers geven een mindere kwaliteit, ze digitaliseren naar een lossy bestand, niet geschikt om later te bewerken.
De enige goede manier is de films te digialiseren met een AV-DV converter die met firewire is aangesloten op je pc. Je krijgt dan een AVI-bestand. Als je geen firewire hebt, tja dan gaat het niet. Die AV-DV converters zijn wel te vinden op marktplaats.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel, en geef dan ook even op welke camera je hebt en wat voor 8-mm filmpjes het zijn.
Dit is meer voor mini-DV camera's en niet voor 8mm analoog. Zoals al aangegeven wordt, is zo'n grabber al van hogere kwaliteit dan er op een 8mm tape staat.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Histamine
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-02 16:41
Ik heb er in elk geval een besteld nadat hij enkele dagen later in die cadeau tips op de front page verscheen. Voor die paar euro zal ik eerst eens kijken of de kwaliteit een beetje degelijk is, valt het tegen dan zal ik eens zoeken voor een echte converter :)

Ik zal tegen de tijd dat hij aankomt wel even een update posten

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True