GTX 970 SLI werkend krijgen op OCZ700MXP (Hulp gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb vrij weinig computer kennis en loop tegen 2 problemen aan waarbij ik ideeën en hulp enorm waardeer!

Hoofd probleem
Ik heb een OCZ700MXP semi-modular PSU met 2x 8pin (vrouwelijke) rode poorten voor mijn GPU's beide zijn in gebruik om mijn GTX970 van gigabyte te voeden (1x 8pin naar 6+2) en 1x 8pin naar 6) en recentelijk heb ik van een maat een GTX970 van MSI gekregen, ook deze kaart dien ik te voeden met een 1x 8pin en 1x6 pin PCIe power kabels. Zie hieronder welke stappen ik heb ondernomen.

Minor issue
Mijn 8-pin EATX12v kabel vanuit PSU richting moederbord (linksboven) is door de 2e GPU net iets te kort waardoor ik de kabel net wel aangesloten krijg maar de kabel enorm op de GTX 970 van MSI drukt, mijn PSU is semi-modular de EATX12v is niet modular. Dit ervaar ik zelf als een minor issue.
...
Mijn compontenten
-GTX 970 Gigabyte
pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD
-GTX 970 MSI
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
-OCZ700MXP
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
-Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
-Intel i5 4690k

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-GTX 970 van MSI uitsluitend op Molex aansluiten (heb hier geen fijn gevoel bij, is het aan te raden?)
-Beide GPU's met 2x 8pin vanuit PSU aansluiten en de resterende 2x6 pin via molex
-PCIe 8 pin naar 2x 6+2 kabels gezocht maar niet gevonden (2 van zulke kabels zouden mijn probleem op een wenselijke manier oplossen denk ik)
-Nieuwe PSU kopen

-Minor probleem, verlang kabel 5cm 8-pin EATX12v kopen (aanraders?)

Help plox

Beste antwoord (via niz38 op 27-11-2017 18:46)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
niz38 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:04:
@PilatuS De OCZ700mxp heeft vrij goeie reviews zoals in pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W te zien is. Nou weet ik natuurlijk dat, dat ik daar niet alles op kan / moet baseren maar een "bagger" PSU zou ik het zelf niet noemen. Overigens is het een SLI-Ready PSU dus zou hij het aan moeten kunnen. Wellicht niet verstandig om 2 nieuwere medium to high end kaarten erop aan te sluiten omdat die hogere pins vereisen maar dan voeren we al heel snel een ander gesprek :P
Het is geen bagger voeding maar ook zeker geen echte kwaliteitsvoeding, zit ergens tussen matig en redelijk toentertijd. Die reviews waar je naar linkt zijn echter wel bagger, daar kun je niet uit op maken of een voeding goed of slecht is. SLI-ready of certified op een voeding is trouwens totale onzin, zoiets bestaat niet. Dat was alleen een maar een extra logootje dat de fabrikant op de doos kon plakken waardoor die beter verkocht. Al moest er wel dik voor betaald worden aan nVidia.

Weet je trouwens wel zeker dat je SLI wil? Je blijft effectief namelijk maar op 3,5GB videogeheugen zitten. Videogeheugen van beide videokaarten wordt gedeeld en de laatste 512MB van de GTX 970 is alleen traag.

Is de i5 4670K trouwens geen bottleneck in de games die je nu speelt? Dit kan wel namelijk als je de CPU niet hebt overgeklokt in sommige games.

Hoe lang heb je de voeding nu? Zo'n 7 of 8 jaar?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-10 11:54
SLI en of duo videokaarten werken meeeeh. :'(

Wellicht een idee om ze beide te verkopen en één betere te kopen.
€160-180 per. €300-360 samen.
€390-400 een 2de hands 1070.
€445 nieuwe 1070
€480 nieuw 1070Ti

[ Voor 13% gewijzigd door SilencMol op 27-11-2017 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niz38
@SilencMol Nee dat wil ik niet gaan doen, bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
Iets minder cable management? Maar wel de directste route?

Of anders deze verlengstukjes van 30 CM. €10,50 voor 2x €3,00 verlengkabel en €4,50 bezorgkosten
Wellicht geeft een computerwinkel in de buurt een verlengstukje liggen? Even bellen, kun je altijd proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door SilencMol op 27-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou voor een nieuwe voeding gaan. De kwaliteit van deze voeding is sowieso al zeer twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@SilencMol Heel nice man :) kabeltje ziet er strak uit en is precies waar ik naar op zoek ben wat betreft het verlengen van de EATX12v , ik probeer een computer speciaal zaak in de buurt en hou dit als plan B, mezelf kenende ga ik uit luiheid waarschijnlijk toch bestellen xD

[ Voor 8% gewijzigd door niz38 op 27-11-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@PilatuS Alright, heb je aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De laatste keer dat ik een voeding kocht was 2.5 jaar terug, dus weet zo niet wat er op dit moment echt goed is.

Van die OCZ weet ik wel dat ie vrij bagger is aangezien ik er stapels van kapot heb gezien. Het is geen voeding die je heel zwaar wil gaan belasten. Over het algemeen is het ook zo dat wanneer een voeding geen 4x PCI-e heeft maar 2x, hij ook niet gemaakt is om 4x PCI-e aan te kunnen. Er kan dan wel 700W op staan, maar als ie 4x 8 pins aan zou kunnen had de voeding dat ook wel gehad. Het is dan ook sterk af te raden om een voeding die niet de juiste aansluitingen heeft toch die aansluitingen te geven met verloopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@PilatuS De OCZ700mxp heeft vrij goeie reviews zoals in pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W te zien is. Nou weet ik natuurlijk dat, dat ik daar niet alles op kan / moet baseren maar een "bagger" PSU zou ik het zelf niet noemen. Overigens is het een SLI-Ready PSU dus zou hij het aan moeten kunnen. Wellicht niet verstandig om 2 nieuwere medium to high end kaarten erop aan te sluiten omdat die hogere pins vereisen maar dan voeren we al heel snel een ander gesprek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Let wel dat het een review uit 2009 is. We zijn qua techniek en kwaliteit nu flink veel verder. Sowieso zijn er ook onderdelen die na verloop van tijd een stuk minder worden. Dit nog los van het feit dat ik deze voedingen heel vaak kapot gezien heb.

Verder gaat Tweakers ook niet heel diep in een voeding bij deze test. Zie bijvoorbeeld deze review van de Pro serie: https://www.hardocp.com/a...stream_pro_power_supply/9

Edit: Misschien heeft @-The_Mask- er nog wat over te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@PilatuS "Let wel dat het een review uit 2009 is. We zijn qua techniek en kwaliteit nu flink veel verder."

Daar kan ik je geen ongelijk in geven :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
niz38 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:04:
Het is geen bagger voeding maar ook zeker geen echte kwaliteitsvoeding, zit ergens tussen matig en redelijk toentertijd. Die reviews waar je naar linkt zijn echter wel bagger, daar kun je niet uit op maken of een voeding goed of slecht is. SLI-ready of certified op een voeding is trouwens totale onzin, zoiets bestaat niet. Dat was alleen een maar een extra logootje dat de fabrikant op de doos kon plakken waardoor die beter verkocht. Al moest er wel dik voor betaald worden aan nVidia.

Weet je trouwens wel zeker dat je SLI wil? Je blijft effectief namelijk maar op 3,5GB videogeheugen zitten. Videogeheugen van beide videokaarten wordt gedeeld en de laatste 512MB van de GTX 970 is alleen traag.

Is de i5 4670K trouwens geen bottleneck in de games die je nu speelt? Dit kan wel namelijk als je de CPU niet hebt overgeklokt in sommige games.

Hoe lang heb je de voeding nu? Zo'n 7 of 8 jaar?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@-The_Mask-

"Weet je trouwens wel zeker dat je SLI wil? Je blijft effectief namelijk maar op 3,5GB videogeheugen zitten. Videogeheugen van beide videokaarten wordt gedeeld en de laatste 512MB van de GTX 970 is alleen traag."

Yes, ben ik van op de hoogte, alhoewel ik natuurlijk het liefst 8gb VRAM heb, neem ik genoegen met mijn huidige VRAM. Het gaat mij voornamelijk om de increase in performance, de games die ik momenteel speel met de 1x 970 hoop ik met 2x 970 met de zelfde instellingen te kunnen draaien maar dan met meer FPS omdat ik een 144hz monitor heb.

"
Is de i5 4670K trouwens geen bottleneck in de games die je nu speelt? Dit kan wel namelijk als je de CPU niet hebt overgeklokt in sommige games."

4690K heb ik overclocked naar 4.2ghz en de voeding heb ik inderdaad zo'n 5-6 jaar nu, overigens heb ik besloten deze te vervangen met een pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold

[ Voor 9% gewijzigd door niz38 op 27-11-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is dat scherm 1080p of 1440p ? Met 1080p is het geheugen nog wel genoeg, voor 1440p al heel snel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding vervangen door een pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold is idd een goede keuze. Die voeding komt met 10 jaar garantie en zolang zou die het ook prima vol moeten kunnen houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
PilatuS schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:26:
Is dat scherm 1080p of 1440p ? Met 1080p is het geheugen nog wel genoeg, voor 1440p al heel snel niet meer.
Op 1440p zet je AA toch uit of op x2 dus die 3,5 is meer dan genoeg. Ik heb nog geen geheugen problemen onder vonden toen ik 970 SLI draaide in geen enkel spel wat SLI fatsoenlijk ondersteunde.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joenino schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:48:
[...]

Op 1440p zet je AA toch uit of op x2 dus die 3,5 is meer dan genoeg. Ik heb nog geen geheugen problemen onder vonden toen ik 970 SLI draaide in geen enkel spel wat SLI fatsoenlijk ondersteunde.
Heb zelf een paar weken terug mijn GTX980 SLI setup verkocht omdat 4GB niet meer genoeg was bij Wolfenstein 2. Dit dan wel op 3840x1600. De meeste games doen het inderdaad nog wel prima, maar op hogere resoluties begint het wel krap te worden. Als de TS op 1440p speelt is het misschien niet zo handig om nu nog voor SLI te gaan. Dit niet alleen voor vandaag, maar ook voor over 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
Wellicht handig om te kijken of de games dat je wilt spelen wel SLI ondersteunen.

Anders heb je nog alles voor niks gedaan. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SilencMol op 28-11-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niz38
@PilatuS 1080P

@SilencMol ja de meerderheid van de games die ik speel zijn tripel A titels met SLI ondersteuning.
Pagina: 1