Ik heb vrij weinig computer kennis en loop tegen 2 problemen aan waarbij ik ideeën en hulp enorm waardeer!
Hoofd probleem
Ik heb een OCZ700MXP semi-modular PSU met 2x 8pin (vrouwelijke) rode poorten voor mijn GPU's beide zijn in gebruik om mijn GTX970 van gigabyte te voeden (1x 8pin naar 6+2) en 1x 8pin naar 6) en recentelijk heb ik van een maat een GTX970 van MSI gekregen, ook deze kaart dien ik te voeden met een 1x 8pin en 1x6 pin PCIe power kabels. Zie hieronder welke stappen ik heb ondernomen.
Minor issue
Mijn 8-pin EATX12v kabel vanuit PSU richting moederbord (linksboven) is door de 2e GPU net iets te kort waardoor ik de kabel net wel aangesloten krijg maar de kabel enorm op de GTX 970 van MSI drukt, mijn PSU is semi-modular de EATX12v is niet modular. Dit ervaar ik zelf als een minor issue.
...
Mijn compontenten
-GTX 970 Gigabyte
pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD
-GTX 970 MSI
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
-OCZ700MXP
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
-Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
-Intel i5 4690k
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-GTX 970 van MSI uitsluitend op Molex aansluiten (heb hier geen fijn gevoel bij, is het aan te raden?)
-Beide GPU's met 2x 8pin vanuit PSU aansluiten en de resterende 2x6 pin via molex
-PCIe 8 pin naar 2x 6+2 kabels gezocht maar niet gevonden (2 van zulke kabels zouden mijn probleem op een wenselijke manier oplossen denk ik)
-Nieuwe PSU kopen
-Minor probleem, verlang kabel 5cm 8-pin EATX12v kopen (aanraders?)
Help plox
Hoofd probleem
Ik heb een OCZ700MXP semi-modular PSU met 2x 8pin (vrouwelijke) rode poorten voor mijn GPU's beide zijn in gebruik om mijn GTX970 van gigabyte te voeden (1x 8pin naar 6+2) en 1x 8pin naar 6) en recentelijk heb ik van een maat een GTX970 van MSI gekregen, ook deze kaart dien ik te voeden met een 1x 8pin en 1x6 pin PCIe power kabels. Zie hieronder welke stappen ik heb ondernomen.
Minor issue
Mijn 8-pin EATX12v kabel vanuit PSU richting moederbord (linksboven) is door de 2e GPU net iets te kort waardoor ik de kabel net wel aangesloten krijg maar de kabel enorm op de GTX 970 van MSI drukt, mijn PSU is semi-modular de EATX12v is niet modular. Dit ervaar ik zelf als een minor issue.
...
Mijn compontenten
-GTX 970 Gigabyte
pricewatch: Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD
-GTX 970 MSI
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
-OCZ700MXP
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
-Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
-Intel i5 4690k
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-GTX 970 van MSI uitsluitend op Molex aansluiten (heb hier geen fijn gevoel bij, is het aan te raden?)
-Beide GPU's met 2x 8pin vanuit PSU aansluiten en de resterende 2x6 pin via molex
-PCIe 8 pin naar 2x 6+2 kabels gezocht maar niet gevonden (2 van zulke kabels zouden mijn probleem op een wenselijke manier oplossen denk ik)
-Nieuwe PSU kopen
-Minor probleem, verlang kabel 5cm 8-pin EATX12v kopen (aanraders?)
Help plox