Hangende Java code , resultaat windows onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Hi, ik ben nog een beginner op gebied van Java, dus ik doe alles in processing.org.
Nu heb ik een applicatie geschreven, waarmee ik me seriële bus kan loggen.
In principe werkt alles perfect, alleen hangt mijn app., na ongeveer 45 minuten, omdat me buffer dan groter word dan 2.5 Miljoen. op zich geen ramp (want het werk geheugen zit dan gauw vol).
maar wanneer hij hangt, kan ik windows taakbeheer openen, maar kan op geen enkele knop meer drukken.
zelfde geld voor Explorer, knoppen werken niet meer.
enige wat ik kan doen is de pc opnieuw opstarten.

nu dacht ik dat het kwam, doordat ik alwaysOntop aan had staan, maar ook zonder dit geen verschil.
ik zie mijn icoontje op de taakbalk de hele tijd flikkeren. (alsof de app de hele tijd opnieuw word opgestart)

Class PP runt een keer om de menu's op te bouwen.
Class VV runt continu om data van de seriele bus te pakken.
Class Painter plot een grafiek.

kan het komen doordat VV & Painter in een aparte thread zouden moeten zitten ?

onderstaand stukje code, ( moet nog ff netjes gemaakt worden)
code:
1
*snip*

[ Voor 94% gewijzigd door Creepy op 27-11-2017 14:10 . Reden: Graag alleen relevante code, dus niet alle. ]

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
itcouldbeanyone schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:13:
Ik heb de code niet gelezen (en ga ik niet doen ook) maar inderdaad moet je 'long running' taken niet op de UI thread uitvoeren maar op een aparte thread. Er is slechts 1 UI thread om events af te handelen en dat kan niet meer als jij die thread blokkeert.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
itcouldbeanyone schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:13:
Hi, ik ben nog een beginner op gebied van Java, dus ik doe alles in processing.org.
Nu heb ik een applicatie geschreven, waarmee ik me seriële bus kan loggen.
In principe werkt alles perfect, alleen hangt mijn app., na ongeveer 45 minuten, omdat me buffer dan groter word dan 2.5 Miljoen. op zich geen ramp (want het werk geheugen zit dan gauw vol).
maar wanneer hij hangt, kan ik windows taakbeheer openen, maar kan op geen enkele knop meer drukken.
zelfde geld voor Explorer, knoppen werken niet meer.
enige wat ik kan doen is de pc opnieuw opstarten.

nu dacht ik dat het kwam, doordat ik alwaysOntop aan had staan, maar ook zonder dit geen verschil.
ik zie mijn icoontje op de taakbalk de hele tijd flikkeren. (alsof de app de hele tijd opnieuw word opgestart)

Class PP runt een keer om de menu's op te bouwen.
Class VV runt continu om data van de seriele bus te pakken.
Class Painter plot een grafiek.

onderstaand stukje code, ( moet nog ff netjes gemaakt worden)
Java:
1
1: je had meer van functies gebruik kunnen maken om je code overzichtelijker te houden
2: deze lengte code zie ik liever op pastebin of github, scheelt 10 meter schollen naar de andere reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
ard1998 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:12:
2: deze lengte code zie ik liever op pastebin of github, scheelt 10 meter schollen naar de andere reactie :)
Deze hoeveelheid code is (nouja was, de mod heeft gelukkig die 500 regels weggeknipt) sowieso waardeloos. Als je een probleem hebt maakt je even een op zichzelf staand kort stukje wat je probleem demonstreert.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 27-11-2017 16:31 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Hydra schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:30:
[...]

Deze hoeveelheid code is (nouja was, de mod heeft gelukkig die 500 regels weggeknipt) sowieso waardeloos. Als je een probleem hebt maakt je even een op zichzelf staand kort stukje wat je probleem demonstreert.
Klopt, aleen krijg ik dan vaak dat ze meer van de code willen zien.
Heb hetbal opgelost. .setSurfacevisible true , werd meermalig opgeroepen in een loop.
Wel raar dat dan geen windows knoppen meer reageren

Ben niet slim, maar wel dom