SSD hosting, welke aanbieder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjharms
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 12:13
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op SSD hosting. Nu heb ik een Shared Hosting pakket bij iXL hosting, waar ik op zich tevreden over ben. Toch wil ik eens verder kijken. Mijn interesse gaat onder andere uit naar Vimexx, Neostrada en Transip. Het nadeel van Transip voor mij is dat je slechts 1 domein kunt koppelen (dan haal ik het er op dit moment onvoldoende uit met mijn startende blog). Bij Vimexx zag ik staan dat zij een inode limiet hanteren. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, aangezien ik bij iXL hosting dat op ongelimiteerd zie staan. Wie kan mij concreet advies geven om voor één van deze aanbieders te gaan? Of heb ik wellicht een andere interessante aanbieder over het hoofd gezien. Antagonist valt op dit moment af, aangezien ik de kosten er met mijn startende blog niet uithaal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Waarom richt je je perse op SSD voor een startende blog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:40

Racing_Reporter

Contentmaker

Vergeet Antagonist niet. Goede ervaringen mee :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

inode limiet
Maar als iXL het wel heeft (ongelimiteerd???), wat is dan je current usage en in hoeverre zou Vimexx hier niet aan voldoen?
SSD
Voor wat? Zonder jouw blog te kennen maar zolang je het qua afbeeldingen beetje binnen de perken houdt (grootte, kleuren, extensie), denk ik dat je amper 500MB aan data op disk hebt? Misschien 1GB (incl je database)? Dat valt toch te cachen in memory als je een host zoekt die 2GB RAM aanbiedt?
Toch wil ik eens verder kijken
Dat kan. Welke reden? Geld? Performance? Ondersteuning?
Kosten
Aangezien ik niet zo happig ben om overal maar cookies te negeren / accepteren / aanpassen, mag je best even zelf moeite doen om bepaalde speerpunten van de hosters qua kosten in je startpost te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjharms
MAX3400 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:56:

Maar als iXL het wel heeft (ongelimiteerd???), wat is dan je current usage en in hoeverre zou Vimexx hier niet aan voldoen?
Mijn huidige verbruik is rond de 50000 inodes. Ik verwacht wel dat het minder snel zal oplopen aangezien hier de volledige wordpress installatie bij zit. Echter levert caching natuurlijk ook extra bestanden op.
Voor wat? Zonder jouw blog te kennen maar zolang je het qua afbeeldingen beetje binnen de perken houdt (grootte, kleuren, extensie), denk ik dat je amper 500MB aan data op disk hebt? Misschien 1GB (incl je database)? Dat valt toch te cachen in memory als je een host zoekt die 2GB RAM aanbiedt?
Goeie tip! Daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjharms
Racing_Reporter schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:53:
Vergeet Antagonist niet. Goede ervaringen mee :)
Ben ik in een ver verleden ook klant geweest. Inderdaad goede service. Destijds overgestapt naar iXL hosting. Nu merk ik wel op mijn shared hosting dat wordpress niet echt vloeiend draait. Vandaar mijn interesse voor SSD hosting.

Update: ik ga nu Vimexx en Neostrada beiden aanschaffen. Zal in dezer dagen een performance vergelijking gaan maken. Bedankt voor de tips zo ver!

[ Voor 15% gewijzigd door rjharms op 27-11-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
SSD hosting maakt niet veel beter als ze de zooi niet op orde hebben. Als er op jouw shared hosting een andere grote site zit dan zal het je niet echt helpen.

Beter kan je een niet een goedkope VPS regelen. Dan zal je niet heel snel performance issues meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:05
Ik weet niet of SSD een groot verschil maakt bij hosting, maar zelf heb ik goede ervaringen met mijn.host. Ik ben nu een jaar klant en nog nooit problemen mee gehad.
Zij zeggen ook SSD hosting te hebben, maar ik heb dat zelf nooit gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjharms
dbzokphp schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:55:
Ik weet niet of SSD een groot verschil maakt bij hosting, maar zelf heb ik goede ervaringen met mijn.host. Ik ben nu een jaar klant en nog nooit problemen mee gehad.
Zij zeggen ook SSD hosting te hebben, maar ik heb dat zelf nooit gecheckt.
Deze aanbieder ken ik niet. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 09:22

Falastine

Think about my signature...

Ik kan je wel zeggen mijn ervaringen met Strato --> Niet doen TRAAAAAAAG ik dacht dat het aan mijn wordpress lag en heb deze proberen te perfectioneren. maar ik heb dus nu exact dezelfde wordpress installatie gekopieerd naar Domeinwinkel en serieus mijn website is 2000x sneller.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Falastine schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:06:
...serieus mijn website is 2000x sneller.
Post je metingen dan eens; 2000x is wat mij betreft een onmogelijke waarde (en kan ik dus niet serieus nemen).

Een beetje Wordpress-instance, zonder al teveel gekke caching en CDN, doet er ongeveer 1s over om de hoofdpagina te laden. Dus je wil volhouden dat het bij Strato 2000s duurde oftewel bijna een half uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

je snapt dat ik wellicht wat overdreef. Maar waar kan ik dit goed testen dan zal ik de resultaten posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

https://afbeelding.im/cQkRo5OD

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/343121/cQkRo5OD.png

Dit is het verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Falastine Top voor je meting; dat lijkt dus inderdaad, in jouw geval, een goed idee om niet meer bij Strato iets te hosten. Geen idee verder hoe je site eruit ziet maar zo uit mijn hoofd deed een oudere WP-instance voor mij iets van 1.6MB aan data in 0.9s maar wel met een zelf "gecreeerde" cache en niet iets als WP-Supercache ofzo.

Ach, we zijn verwend; iedereen heeft tegenwoordig breedband. Vroeger zat men rustig 30 seconden in Netscape Navigator te wachten tot een animated GIF geladen was; tegenwoordig breekt de pleuris al uit als we 2 seconden geen Facebook-timeline krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruik je om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:19:
[...]

Wat gebruik je om dit te testen?
Staat in de foto: Pingdom

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

rjharms schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:36:
[...]

Update: ik ga nu Vimexx en Neostrada beiden aanschaffen. Zal in dezer dagen een performance vergelijking gaan maken. Bedankt voor de tips zo ver!
Ik zoek een hosting provider, dus ik was wel benieuw wat uit je vergelijking is gekomen....
Ik overweeg ook Neostrada Start

mijn eisen zijn (voor nu)
- voor nu een statische site, toekomst php/mysql
- multiple domeinen (met eigen landing pagina)
- statistieken over de domeinen zoals awstats zou mooi zijn
- mail (100+ boxen, of 10 per domein)
- onbeperkt dataverkeer (niet dat het nodig is)
- 2GB+ storage
- goedkoop :) maar wel voldoende kwaliteit dat het het altijd doet :)

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 05-01-2018 14:51 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rjharms
Afgelopen maanden met beide providers getest. Ervaringen zijn tot op heden positief. Nog geen downtime gehad. Persoonlijk vind ik Directadmin prettig werken (heeft Vimexx). De beheeromgeving van Vimexx kan wat mij betreft nog beter, daarin is Neostrada intuïtiever. Wanneer je onbeperkt dataverkeer wil, is het goedkoopste abo bij Vimexx niet mogelijk. Zelf blijf ik op dit moment bij Vimexx, puur omdat ik nog niet zoveel eisen heb en je voor 0,45 p/m een goede prijs/kwaliteit verhouding hebt. Op dit moment loopt de mailserver nog bij iXL hosting. Een provider waar ik overigens ook erg te spreken over ben. Dat betekent dat ik nog geen ervaringen heb met de mailserver van Vimexx. Qua snelheid merk ik dat Vimexx beter scoort dan iXLhosting.
jeanj schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Ik zoek een hosting provider, dus ik was wel benieuw wat uit je vergelijking is gekomen....
Ik overweeg ook Neostrada Start

mijn eisen zijn (voor nu)
- voor nu een statische site, toekomst php/mysql
- multiple domeinen (met eigen landing pagina)
- statistieken over de domeinen zoals awstats zou mooi zijn
- mail (100+ boxen, of 10 per domein)
- onbeperkt dataverkeer (niet dat het nodig is)
- 2GB+ storage
- goedkoop :) maar wel voldoende kwaliteit dat het het altijd doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:45
rjharms schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:46:
Afgelopen maanden met beide providers getest. Ervaringen zijn tot op heden positief. Nog geen downtime gehad. Persoonlijk vind ik Directadmin prettig werken (heeft Vimexx). De beheeromgeving van Vimexx kan wat mij betreft nog beter, daarin is Neostrada intuïtiever. Wanneer je onbeperkt dataverkeer wil, is het goedkoopste abo bij Vimexx niet mogelijk. Zelf blijf ik op dit moment bij Vimexx, puur omdat ik nog niet zoveel eisen heb en je voor 0,45 p/m een goede prijs/kwaliteit verhouding hebt. Op dit moment loopt de mailserver nog bij iXL hosting. Een provider waar ik overigens ook erg te spreken over ben. Dat betekent dat ik nog geen ervaringen heb met de mailserver van Vimexx. Qua snelheid merk ik dat Vimexx beter scoort dan iXLhosting.

[...]
Het is dat je er zelf inmiddels al achter bent, want voor dit soort doeleinden is Vimexx inderdaad vrij ideaal. Low-budget, maar dat merk je eigenlijk maar weinig. Ook de support is zeer goed en snel.
Pagina: 1