Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgradesetje 300€

Pagina: 1
Acties:

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-11 11:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, photoshop en videobewerking allemaal op amateuristisch niveau

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik nog nodig heb mag rond de 300 kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kistje om alles in te gooien (kan atx hebben)
MSI nvidia GTX 750ti
300W BeQuiet voeding
Net gekochte BX300 SSD
Oude SSHD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb nu de G3420, wil graag upgraden naar een quadcore. Zodat mn cpu niet zo zeer de gpu bottleneckt als die nu doet

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Not really, intel lijkt me beter dan amd though.

Ga je overklokken?
Kan niet met de intel die ik op ogen heb ;)

Wat verwacht je van ons?
Wil weten of die zo gaat werken en er niet nog een bios update of wat dan ook nog nodig is, en maybe weet een van jullie nog een beter alternatief dan mijn idee.

Hier het systeem dat ik voor ogen heb te kopen.
Mobo en cpu zijn in de aanbieding op Alternate, daarnaast heb ik nog twee ramstikjes (2*4gb) voor 90 in de wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte Z370P D3€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,-

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 13:36
Doen! Die i3 is een geweldige deal nu en dan houd je zeer veel ruimte voor toekomstige upgrades over.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Je moet wel even kijken of je voeding de juiste aansluitingen heeft voor je mobo(atx 4 of atx 4+4). En is je ram die je al hebt wel ddr4?

[ Voor 7% gewijzigd door Derekboy2000 op 27-11-2017 12:26 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Phantomic
Derekboy2000 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:25:
Je moet wel even kijken of je voeding de juiste aansluitingen heeft voor je mobo(atx 4 of atx 4+4). En is je ram die je al hebt wel ddr4?
Ehh tijdje geleden dat ik naar het bouwen van een pc en de voeding heb gekeken, ik heb een be quiet! system power 7 300w, Deze voldoet toch gewoon?

Ram is natuurlijk ddr4 ;)

• faraga
Die voeding lijkt inderdaad wel de benodigde aansluitingen te hebben. Check anders nog even zelf of er inderdaad een 4+4-pinstekker zit bij de aansluiting voor cpu-voeding zit. Als je ooit die 750 Ti wil gaan upgraden, blijft je keuze met deze voeding echter beperkt tot een 1050 Ti. Als je een zwaardere videokaart wil, ga je natuurlijk wel een betere voeding moeten kopen, vanwege het gebrek aan pcie-stekkers.

• Phantomic
Had dat bij aankoop 3jaar geleden al in gedachten, voor nu is de 750ti en de voeding gewoon prima dus ik houd m voor nu gewoon, koop wel een ander als ik de gpu upgrade!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je vorige CPU ondersteunt volgens mij enkel DDR3, dus ben je wel zeker van dat geheugen?

• AlonMalyn
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02 19:00

AlonMalyn

Knettergek

Volgens Intel support de G3420 alleen DDR3-1333/1600, DDR3L-1333/1600 @ 1.5V.

• Phantomic
daarnaast heb ik nog twee ramstikjes (2*4gb) voor 90 in de wenslijst
Gaat nieuw gekocht worden, ik steek natuurlijk niet m'n ddr3 reepjes erin

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

Dan kan je wel gedag zeggen tegen je €300 budget. 2/3e daarvan zal je uit moeten geven aan DDR4.

• Phantomic
AlonMalyn schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:26:
Dan kan je wel gedag zeggen tegen je €300 budget. 2/3e daarvan zal je uit moeten geven aan DDR4.
2/3e? Hoef geen 200 uit te geven als ik maar 8 GB aan geheugen nodig heb..

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

8GB? Ik weet natuurlijk niet hoeveel RAM de software/games gebruiken die jij gebruikt, maar om in eind 2017 nog 8GB RAM aan te schaffen is een tikkie scheef (Vind ik zelf). Vergeet niet dat, hoe sterker je hardware hoe meer RAM je ook gaat gebruiken.

Maar, het is natuurlijk wel iets wat altijd te upgraden valt, zeker als je een beetje een mainstream kitje haalt als bijv Corsair LPX:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15

Ik heb de kennis niet om te zeggen of jij in jouw geval 16GB gebruiken kan, maar het zal me niets verbazen als je later toch nog een extra 8GB aanschaft. Zeker als je nog een upgrade-path wil.

Maar ach. Inderdaad geen 2/3e dan. 1/3e :)

• faraga
@AlonMalyn Ik snap echt niet waarom je denkt dat iemand die zelf aangeeft te willen gamen en photoshoppen op amateuristisch niveau zo ontzettend nodig 16GB nodig heeft. Het is zeker waar dat vandaag de dag 8GB krap begint te worden, maar het vormt nog zeker geen bottleneck, vooral niet voor de applicaties die je met een 750 Ti hoopt te gaan draaien.

Bovendien is ram het makkelijkste component om te upgraden. Met 8GB kun je prima van start gaan, maar als later toch blijkt dat het krap is en je wil wat meer ruimte, koop je gewoon een paar bankjes erbij en hop, meer geheugen.

Verder: In een simpel systeem met een Intel-cpu en een instap-gpu, heb je geen snelle ram nodig. Bij Ryzen wel, maar dat is een ander verhaal. Je kunt dus gewoon lekker cheapass doen, bijvoorbeeld met deze:
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A

Dan is 1 van de 4 slots van het moederbord gevuld. Ruimte zat dus om in de toekomst zelfs tot 32GB uit te breiden.

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Vandaag de dag kom je zelfs weg met >6gb ram hoor alleen word >11gb recommended. En hij heeft nu een budget van 300. Als er behoefte is aan meer kan er altijd weer 8 (of 16) bijgeprikt worden.

Ik heb het bidden opgegeven

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

De snelheid zal inderdaad niet veel uitmaken, maar is het niet beter om voor dual channel te gaan? Kan je alsnog naar 16GB. Denk niet dat de TS 32GB nodig gaat hebben.

Ik had het ook niet over een bottleneck, eerder future proofing.

• faraga
AlonMalyn schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:06:
De snelheid zal inderdaad niet veel uitmaken, maar is het niet beter om voor dual channel te gaan? Kan je alsnog naar 16GB. Denk niet dat de TS 32GB nodig gaat hebben.

Ik had het ook niet over een bottleneck, eerder future proofing.
Dan neem je dit setje. Die keuze laat ik verder maar over aan TS.
pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS824A

Besparen op ram vind ik juist goede futureproofing. Het is voldoende voor nu en kan makkelijk later uitgebreid worden, vooral aangezien geheugen op dit moment belachelijk duur is.

• AlonMalyn

AlonMalyn

Knettergek

Daar heb je niets minder dan een goed punt. Prijs.

• Phantomic
Heb ondertussen van alternate het mobo+cpu combo gekocht in combinatie met 8gb ddr4 ram van crucial en een CM Master Lite 5

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11 23:40

Racing_Reporter

Contentmaker

faraga schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:05:
Doen! Die i3 is een geweldige deal nu en dan houd je zeer veel ruimte voor toekomstige upgrades over.
Ik had het niet snel gezegd maar dit lijkt te kloppen, omdat je onderaan de lijst begint van S1151. Moet je wel even kijken of de heftigere cpu's, een 8700K bv, ondersteund wordt. Which it does... Maar ga er dan maar wel vanuit dat het nu droog gaat vallen, want Intel gaat veel sneller voor nieuwe sockets vergeleken met AMD ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1