Ik heb een jaar contract aangeboden gekregen bij een ontwikkelkantoor waar ik graag aan de slag wil, zij willen graag dat ik per 1 januari daar ga beginnen. Afgelopen vrijdag heb ik bij mijn manager van mijn huidige werkgever (en grote detacheerder) aangegeven dat ik een aanbod heb gekregen en daar op in wil gaan.
Omdat ik momenteel inzetbaar ben (heb geen klus) willen zij zo snel mogelijk van mij af, want ze gaan geen klus voor mij zoeken in de laatste december maand dus kunnen ze niets aan mij verdienen. Ik vroeg mij af hoe het zit met het opzegtermijn. Volgens mij kan ik gewoon mijn ontslag per 31 december aangeven in een ontslagbrief die ik woensdag aan mijn werkgever zal geven. Ik heb nog een aantal vakantiedagen die ik kan opmaken en wellicht even kan helpen op een interne klus.
Wat ik mij afvroeg, kan de werkgever mij eerder de deur uitsturen? Lijkt mij niet. Want dan ontslaan zij mij. Hoe pakken jullie zoiets aan?
Een tweede vraag, ik heb een concurrentiebeding getekend waarin staat:
Wat vinden jullie?
Omdat ik momenteel inzetbaar ben (heb geen klus) willen zij zo snel mogelijk van mij af, want ze gaan geen klus voor mij zoeken in de laatste december maand dus kunnen ze niets aan mij verdienen. Ik vroeg mij af hoe het zit met het opzegtermijn. Volgens mij kan ik gewoon mijn ontslag per 31 december aangeven in een ontslagbrief die ik woensdag aan mijn werkgever zal geven. Ik heb nog een aantal vakantiedagen die ik kan opmaken en wellicht even kan helpen op een interne klus.
Wat ik mij afvroeg, kan de werkgever mij eerder de deur uitsturen? Lijkt mij niet. Want dan ontslaan zij mij. Hoe pakken jullie zoiets aan?
Een tweede vraag, ik heb een concurrentiebeding getekend waarin staat:
Ik ben zelf software ontwikkelaar (front-end dev) en ik ga van een detacheerder naar een ander kantoor. Dit kantoor ontwikkeld in-house een service dat geen overeenkomst heeft met wat mijn huidige werkgever doet en ook heb ik tijdens mijn werk geen opdrachten gehad voor de nieuwe werkgever. Dus volgens mij valt dit niet onder het concurrentiebeding.Zowel tijdens het dienstverband met *******. als gedurende 6 maanden nadat het dienstverband is beëindigd, is het werknemer verboden werkzaamheden te verrichten, hetzij in
loon)dienst, hetzij zelfstandig voor eigen rekening en risico, hetzij in dienst van, ten behoeve van of namens derden, bij een in Nederland opererende concurrent van het concern *******. Onder “concurrent” wordt verstaan een onderneming of organisatie die diensten levert gelijk of gelijksoortig aan de diensten die door het concern *******worden geleverd.
Zowel tijdens het dienstverband met ******* als gedurende 12 maanden nadat het dienstverband is beëindigd, is het werknemer verboden werkzaamheden te verrichten, hetzij in
loon)dienst, hetzij zelfstandig voor eigen rekening en risico, hetzij in dienst van, ten behoeve van of namens derden, bij een onderneming of organisatie waaraan hij de laatste 6 maanden van zijn dienstverband met *******. commerciële activiteiten heeft verleend, dan wel heeft onderhouden.
Wat vinden jullie?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps