Beste mods: Ik ben mij wel degelijk bewust van het feit dat we een speciaal Race gedeelte hebben op het Forum, maar gezien de beperkte interesse van Xbox bezitters om het Sim-race gedeelte van dit forum te bezoeken hoop ik via het plaatsen van het topic in het algemene gamegedeelte meer xbox bezitters te bereiken.
Mocht dit niet zijn toegestaan, dan wil ik bij deze graag mijn excuses aanbieden!
Beste Xbox-gamers,
- Houd jij van een lekker potje fair racen?
- Ben jij het zat om elke eerste ronde van de race van de baan gekatapulteerd te worden?
- Wil jij beter worden in PCars2 of je vaardigheden meten met andere gelijkgestemden?
- Of ben je net als ik gewoon sociaal arm en heb je behoefte aan wat gezelligheid op de woensdag-avond?
Dan ben je hier aan het juiste adres!
Al sinds Forza Motorsport 2 organiseren wij op Xboxworld op de zondag- en/of woensdagavond een competitie met een knipoog. Sportief gedrag en gezelligheid staat op plaats 1 en de strijd om het kampioenschap (meestal 5 weken, 5 races) is een bijzonder leuke bijzaak.
Op het moment van schrijven organiseren wij 1 cup op de zondag-avond met de V8 Supercars, waarbij de nadruk op de tune- en race vaardigheden van de racers ligt. Aansluiting vinden bij de top vereist dan ook kennis van tuning, de baan en een uitgekiende strategie.
De reden van dit topic is niet het feit dat ik jullie graag vertel dat wij een zondag-avond cup hebben, maar vanwege het volgende:
Wij treffen regelmatig racers die zich graag bij het cupracen (willen) aansluiten en vol goede moed beginnen, om na 3 races te concluderen dat ze niet niet meer mee doen omdat de resultaten hen tegenvallen in de zondagavond cup en de te maken sprong naar de top te groot is voor hen.
Het opstap niveau is ondanks het zeer gevarieerde startveld met zowel controller- als stuur gebruikers best van een goed(#wijvanwceend) niveau. Sommige mannen rijden al sinds FM2 met elkaar en oefenen meerdere uren per week alvorens de race start.
Speciaal voor de nieuwe aanwas beginnen wij Woensdag 6 december met een heuze "beginners-cup". Een cup waarbij veel variabelen gelijk zijn gestreken het de onderlinge verschillen geminimaliseerd worden.
Zo is er een beperkt schademodel (enkel visueel), rijdt iedereen met de zelfde auto en setup (Renault Megane RS SMS-R Touring) is het brandstofverbruik aan banden gelegd, mag er geraced worden met de ideale lijn en assists aan.
Alles om de nieuwe racer op zijn gemak te stellen en het cupracen voor iedereen aantrekkelijk te maken.
Elke race-avond bestaat uit 3 races op een korte tot medium baan. Dus geen full-length races zoals op de zondagavond, maar korte races van 10 minuten met veel gevechten in een vergevingsgezinde auto voor zowel de stuur- als met controller rijdende mannen.
De agenda is als volgt:

Meer informatie vind je op het forum van Xboxworld!
Hieronder de uitleg in het topic op XBW over de cup:
Mocht dit niet zijn toegestaan, dan wil ik bij deze graag mijn excuses aanbieden!
Beste Xbox-gamers,
- Houd jij van een lekker potje fair racen?
- Ben jij het zat om elke eerste ronde van de race van de baan gekatapulteerd te worden?
- Wil jij beter worden in PCars2 of je vaardigheden meten met andere gelijkgestemden?
- Of ben je net als ik gewoon sociaal arm en heb je behoefte aan wat gezelligheid op de woensdag-avond?
Dan ben je hier aan het juiste adres!
Al sinds Forza Motorsport 2 organiseren wij op Xboxworld op de zondag- en/of woensdagavond een competitie met een knipoog. Sportief gedrag en gezelligheid staat op plaats 1 en de strijd om het kampioenschap (meestal 5 weken, 5 races) is een bijzonder leuke bijzaak.
Op het moment van schrijven organiseren wij 1 cup op de zondag-avond met de V8 Supercars, waarbij de nadruk op de tune- en race vaardigheden van de racers ligt. Aansluiting vinden bij de top vereist dan ook kennis van tuning, de baan en een uitgekiende strategie.
De reden van dit topic is niet het feit dat ik jullie graag vertel dat wij een zondag-avond cup hebben, maar vanwege het volgende:
Wij treffen regelmatig racers die zich graag bij het cupracen (willen) aansluiten en vol goede moed beginnen, om na 3 races te concluderen dat ze niet niet meer mee doen omdat de resultaten hen tegenvallen in de zondagavond cup en de te maken sprong naar de top te groot is voor hen.
Het opstap niveau is ondanks het zeer gevarieerde startveld met zowel controller- als stuur gebruikers best van een goed(#wijvanwceend) niveau. Sommige mannen rijden al sinds FM2 met elkaar en oefenen meerdere uren per week alvorens de race start.
Speciaal voor de nieuwe aanwas beginnen wij Woensdag 6 december met een heuze "beginners-cup". Een cup waarbij veel variabelen gelijk zijn gestreken het de onderlinge verschillen geminimaliseerd worden.
Zo is er een beperkt schademodel (enkel visueel), rijdt iedereen met de zelfde auto en setup (Renault Megane RS SMS-R Touring) is het brandstofverbruik aan banden gelegd, mag er geraced worden met de ideale lijn en assists aan.
Alles om de nieuwe racer op zijn gemak te stellen en het cupracen voor iedereen aantrekkelijk te maken.
Elke race-avond bestaat uit 3 races op een korte tot medium baan. Dus geen full-length races zoals op de zondagavond, maar korte races van 10 minuten met veel gevechten in een vergevingsgezinde auto voor zowel de stuur- als met controller rijdende mannen.
De agenda is als volgt:

Meer informatie vind je op het forum van Xboxworld!
Hieronder de uitleg in het topic op XBW over de cup:
Als iemand vragen heeft, ik beantwoord ze met al het plezier van de wereld!"Beginners/AM" Cup Start 6 december a.s.!
Altijd al eens "competitie" willen uitproberen. Ben je de openbare lobbies zat? Dit is je kans!!
Woensdagavond starttijd om 20:15 uur. Bekende, maar met name nieuwe "coureurs" zijn welkom! Kan je een keer een week niet, of kan je maar 1 of 2 heats mee rijden, geen probleem. Meld het alleen eventjes van te voren in het topic.
In deze competitie komt bijna alles aan bod, staande start, vliegende start, verplichte pitstops etc. etc. Er wordt gereden met de FWD Renault Megane RS SMS-R Touring. Deze is voorzien van een goede standaard tune. Deze "vergevings gezinde" volbloed racer waarmee je (met of zonder hulpmiddelen) op de limiet kan rijden en competitief kan racen. De competitie en heats zijn bedoeld om te leren, foutjes maken mag en worden niet meteen door de wedstrijdleiding berispt. Over het algemeen zal het weertype clear zijn. Alleen Hockenheim Heat 2 en Heat 3 worden in de regen gereden. Er wordt zowel overdag als 's avonds ingame gereden.
Racelijn mag aan
Competitive Racing License staat uit
Penalties staan uit. (maar afsnijden is niet de bedoeling)
TCS, STM, ABS mag aan
Schade staat op visual
Mechanische schade staat uit
Tuning staat uit, je rijdt met de standaard setup bij default via de lobby.
Bandenslijtage staat aan
Brandstofverbruik staat uit
1e competitieavond: 6 december a.s.! Schrijf je in, geef je livery nr door en zorg iig voor een headset !
20:15 - Lobby Open
20:30 - Start Kwalificatie (15 min)
20:45 - Start Heat 1 (10 min), startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie. Staande start.
21:00 - Start Heat 2 (10 min), reversed grid o.b.v. uitslag Heat 1. Vliegende start *
21:15 - Start Heat 3 (20 min), reversed grid o.b.v. uitslag Heat 2. Vliegende start *, pitstop verplicht **
21:45 - Training Circuit volgende week
* Vliegende start, 1e ronde is formatie ronde. Er wordt rustig aan gereden (1e versnelling) zodat iedereen zijn plekje kan innemen. Als je de start finisch lijn passeert mag pas gas gegeven worden en ingehaald worden.
** Pitstop verplicht, je moet in het aangegeven pitwindow 1 verplichte pitstop maken. Aangezien benzine verbruik uit staat moet je in je pitstop strategie aangeven dat je alleen de banden wilt wisselen. Let op dat je aangeeft welk type band en de druk in de banden!
Iedere week, meestal vrijdags, volgt er een rijdersbriefing met specifieke info (o.a. aantal rondes, pitwindow 3e heat, safteycar) voor de woensdagavond eropvolgend.
Puntentelling wordt tevens iedere week bijgewerkt.
Per heat ontvangt diegene die als laatste gefinist is 1, punt. De nr voorlaatst 2 etc etc.
Respect to the man in the icecream van!