Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn vraag aan jullie is kan dit moederbord deze processor aan?
https://www.alternate.nl/...duct/1380844?event=search

ik hoor graag van jullie.

alvast bedankt,
Pieter

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nope; staat ook op de eerste de beste pagina van MSI: Supports 7th / 6th Gen Intel® Core™ / Pentium® / Celeron® processors for LGA 1151 socket

En jij komt aandragen met een Coffee Lake Intel i5 8-serie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Nee, helaas niet. Intel heeft een beetje een zooitje gemaakt van hun sockets en chipsets. Z170 en Z270 moederborden ondersteunen alleen Skylake (6th gen) en Kaby Lake (7th gen) processors, terwijl de nieuwe Z370 chipset alleen Coffee Lake (8th gen) processors ondersteunt, ondanks dat Z370 moederborden dezelfde socket 1151 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Devil N schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:04:
Intel heeft een beetje een zooitje gemaakt van hun sockets
...
ondanks dat Z370 moederborden dezelfde socket 1151 gebruiken.
:?

Dus omdat sockets hetzelfde zijn maar mogelijk een andere pin-out of voltage, is het een zooitje?

Kan ik dan ook zeggen dat Samsung er een zooitje van maakt omdat het connectortje van de SSD's hetzelfde is maar de snelheid kan verschillen tussen SATA-300 en SATA-600? Of dat alle WiFi-fabrikanten er een zooitje van maken omdat hun "onzichtbare verbinding" ergens tussen de 11Mbit en 1.7Gbit kan liggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
Nee want die dingen zijn in ieder geval compatible met elkaar. Ook al werkt het niet perfect samen, het werkt tenminste gewoon.

Daarentegen zullen er heel veel Intel-klanten zijn die een Z270 moederbord gaan proberen te combineren met een Coffee Lake processor omdat ze op basis van het socketnummer compatible lijken te zijn, en dan van een koude kermis thuis gaan komen. Je móet dus ofwel de kleine lettertjes goed lezen, of je huiswerk goed doen, of vragen gaan stellen op een forum. Het gros van de kopers zal dat waarschijnlijk niet doen en dus een klote ervaring krijgen. Dát noem ik een zooitje.

[ Voor 7% gewijzigd door Devil N op 27-11-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je zelf enige moeite doet voor je hier een topic opent. Dat ontbreekt hier volledig, ga alsjeblieft eerst de handleiding en/of site van de fabrikant lezen voor je een topic opent. Heb je dat wel gedaan? Geef dan aan waarom wat je daar las onduidelijk was.

Dicht wegens nul inzet.

Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.