Ik heb een kabel probleem. Ik heb internet en TV via glasvezel van KPN. Dit komt binnen via de experiabox v10. Vervolgens wordt het internet(maar ook TV)signaal via al aangelegde ethernetkabels door het plafond naar de woonkamer geleid. Ik ben net verhuisd en heb nu de tv staan op de plek waar de groene cirkel is en wil hem daar ook laten staan. Echter komt daar alleen een coax aansluiting uit de muur. De ethernetkabel komt uit de muur ter plaatse van de rode cirkel. Ik heb nu dus vanuit de muur bij de rode cirkel een netwerkkabel lopen, door mijn woonkamer, naar de TV-ontvanger die naast de TV staat in de groene cirkel. Ik kan de kabel niet mooi weg werken langs de muur of achter een plint.
Maar ik wil dus wel een oplossing waarbij ik de TV in die groene hoek laat staan zonder dat er kabels over de vloer van mijn woonkamer lopen. Ik zat al te kijken naar verloopkabels van RJ-45 naar coax, maar dan zal ik als het al werkt ongetwijfeld verlies van signaalsterkte hebben. Is een oplossing waarmee ik een wifi-repeater of powerline in de rode cirkel plaats en de ontvanger in de groene cirkel, alwaar ik dan een kort netwerkdraadje tussen de powerline-ontvanger er TV-ontvanger plaats?
Of werkt dat ook niet en moet ik een andere oplossing zoeken? Ik zie het niet zitten om de kabels uit de leidingen te trekken en nieuwe aansluitingen te monteren(dit is echt last-resort).
Alvast dank voor jullie hulp.
PM: De wifi-dekking van het modem is door het gehele huis trouwens goed.

Edit, ik heb trouwens geen ervaring met kabels trekken, wellicht dat ik dit heb overschat. Ik denk wel dat dat uiteindelijk de elegantste oplossing zal zijn..
Maar ik wil dus wel een oplossing waarbij ik de TV in die groene hoek laat staan zonder dat er kabels over de vloer van mijn woonkamer lopen. Ik zat al te kijken naar verloopkabels van RJ-45 naar coax, maar dan zal ik als het al werkt ongetwijfeld verlies van signaalsterkte hebben. Is een oplossing waarmee ik een wifi-repeater of powerline in de rode cirkel plaats en de ontvanger in de groene cirkel, alwaar ik dan een kort netwerkdraadje tussen de powerline-ontvanger er TV-ontvanger plaats?
Of werkt dat ook niet en moet ik een andere oplossing zoeken? Ik zie het niet zitten om de kabels uit de leidingen te trekken en nieuwe aansluitingen te monteren(dit is echt last-resort).
Alvast dank voor jullie hulp.
PM: De wifi-dekking van het modem is door het gehele huis trouwens goed.

Edit, ik heb trouwens geen ervaring met kabels trekken, wellicht dat ik dit heb overschat. Ik denk wel dat dat uiteindelijk de elegantste oplossing zal zijn..
[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 27-11-2017 00:41 ]