Vraag

• Midsjull
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zou graag jullie tips of aanwijzingen horen over hoe ik het volgende kan realiseren. Ik heb zelf weinig kennis op dit gebied, dus Jip en Janneke taal zou enorm gewaardeerd worden :p.

Ik heb een vga scherm dat al een tijdje niks staat te doen. Ik zou dit ding heel graag omtoveren tot iets waar ik tv op kan kijken via de ziggo webpagina (gebruikt silverlight geloof ik), op kan Netflixen en een film kan kijken vanaf USB.
Een groot pluspunt zou zijn om dit apparaat te kunnen bedienen met mijn telefoon, maar dit is geen vereiste.

Ik heb me geprobeerd te verdiepen in een raspberry pi, maar hier komen zoveel vaktermen voorbij dat ik maar heb besloten de raadgevers hier in te schakelen.

Wie zou mij hierin kunnen adviseren?

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een Chromecast een Optie?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Meest logische oplossing zou een simpele (HT)PC zijn met daarop Windows 10 zodat je vanuit de store Ziggo go en Netflix als app kunt installeren en gebruiken. Je geeft geen budget aan voor het e.e.a. maar er zal wel een antwoord volgens als in "zo goedkoop mogelijk" ;)

Testing, one, two ...

• Midsjull
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Dat had ik ook overwogen, maar vond het niet zon chique oplossing voor de slaapkamer, maar misschien zit er niets anders op...

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

zoiets bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus Eee Box EB1033-B0310

let wel op dat er dus een VGA aansluiting op zit :X

Er staat zat op V&A wat dienst kan doen als doorgeefluik ;)
V&A aangeboden: ASRock ION 3D 152D (Zwart)

[ Voor 75% gewijzigd door keur0000 op 29-11-2017 17:05 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou dan geen PC nemen, maar eerder een media player. Die doet dat ook. Dit kan overigens ook nagenoeg altijd wel met een STB van je provider, bijvoorbeeld iTV van KPN en Ziggo's box.

Stel dat je dat niet hebt of niet wil, dan kan je ook een AndroidTV/GoogleTV type apparaat gebruiken, of zoals al gesuggereerd een Chromecast.

Een andere optie is een AppleTV. Daar kan je zowel gratis als betaalde content mee zien. Nagenoeg alle Nederlandse providers hebben wel een app op de AppleTV. Het is een klein kastje met goede ondersteuning en werkt compleet zelfstandig terwijl het ook de optie heeft om content van een tablet of laptop te streamen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
@johnkeates Als ik de startpost goed lees wordt er toch gesproken over een VGA-input. Zo ongeveer alles wat je aandraagt heeft geen VGA-output dus kom je al snel tegen problemen aan te lopen.

Een stukje hardware met een VGA-output heeft dus een zeer grote voorkeur, maar dan heb je nog steeds geen geluid erbij natuurlijk. Daar moet ook een oplossing voor komen dus een setje actieve speakers (of je moet alternatieven beschikbaar hebben) komen er ook nog eens bij.

VGA gaat je nooit heel hoge kwaliteit beeld geven, en eigenlijk is elk analoog signaal wat dat betreft wel een beetje verleden tijd qua beeld, en dus zou ik in inderdaad in de V&A gaan snuffelen om daar de bijbehorende verouderde hardware te zoeken. Er zijn in het verleden wel wat mediaspelertjes gemaakt met een VGA-output, maar veel is het niet (en dan dus nog steeds de vraag mbt geluid). Ik zou er in ieder geval niet veel aan uitgeven; pollish a turd, it's still a turd...

Al met al zou ik alles wat meer dan 50,- gaat kosten teveel vinden ervoor. Dan kan je beter afscheid van het scherm nemen, en op zoek gaan in de V&A naar een ander scherm met HDMI en audio, of een TV met HDMI en dan heb je volop mogelijkheden, zoals een chromecast.
Alternatief is een smart-TV, maar dan wordt het al snel weer wat duurder.

iRacing Profiel

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:40

TommieW

Numa numa.

kroegtijger schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:04:
@johnkeates Als ik de startpost goed lees wordt er toch gesproken over een VGA-input. Zo ongeveer alles wat je aandraagt heeft geen VGA-output dus kom je al snel tegen problemen aan te lopen.
[...]
Waarom zou dat een probleem zijn? Een HDMI naar VGA adapter heb je al voor minder dan 5 euro. Toegegeven, voor een Chromecast moet je dan nog een adaptertje van HDMI female naar HDMI female hebben.

@Midsjull Persoonlijk zal ik gewoon een Chromecast aanraden. Minste gezeik, meest simpele bediening en niet bijzonder duur met die adaptertjes die ik hierboven noem. (Check wel even of die Ziggo meuk daarmee werkt, dat weet ik niet zeker.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Zit wel je met het geluid hè...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
TommieW schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:13:
[...]

Waarom zou dat een probleem zijn? Een HDMI naar VGA adapter heb je al voor minder dan 5 euro. Toegegeven, voor een Chromecast moet je dan nog een adaptertje van HDMI female naar HDMI female hebben.
Omdat de kans zeer groot is dat je regelmatig met scaling-problemen te maken gaat krijgen en je daar weer mee loopt te klooien voordat het fatsoenlijk wil gaan werken. Meestal heb je er meer ellende dan plezier van. En inderdaad zoals @418O2 terecht opmerkt...
@Midsjull Persoonlijk zal ik gewoon een Chromecast aanraden. Minste gezeik, meest simpele bediening en niet bijzonder duur met die adaptertjes die ik hierboven noem. (Check wel even of die Ziggo meuk daarmee werkt, dat weet ik niet zeker.)
De chromecast an sich is ook een prima oplossing, alleen op dit scherm zou ik er niet aan beginnen (en zoals gezegd zou ik aan vrijwel niets beginnen met dit scherm... afgeschreven en de volgende imho)

iRacing Profiel

Pagina: 1