Beste Tweakers,
Ik ben bezig een systeem samen te stellen voor een vriend. Hij wil graag wat lichtere games kunnen spelen, en de mogelijkheid te hebben om later te upgraden naar een betere GPU. Ik hoop dat jullie het systeem kunnen doorlopen en checken of alles klopt, en daarnaast hoor ik het ook graag als er nog suggesties zijn voor verbeteringen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is bedoeld om mee te gamen, in eerste instantie niet te zware games zoals League en Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, monitor, toetsenbord e.d. worden los hiervan aangeschaft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar intel, toch de hogere ipc wat iets beter uit de bus komt voor gaming dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat gebruikt worden in combinatie met RGB accessoires, dus een window en eventuele RGB op componenten zijn mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee.
Het samengestelde systeem tot nu toe:
Alvast bedankt voor de feedback!
Ik ben bezig een systeem samen te stellen voor een vriend. Hij wil graag wat lichtere games kunnen spelen, en de mogelijkheid te hebben om later te upgraden naar een betere GPU. Ik hoop dat jullie het systeem kunnen doorlopen en checken of alles klopt, en daarnaast hoor ik het ook graag als er nog suggesties zijn voor verbeteringen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is bedoeld om mee te gamen, in eerste instantie niet te zware games zoals League en Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, monitor, toetsenbord e.d. worden los hiervan aangeschaft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar intel, toch de hogere ipc wat iets beter uit de bus komt voor gaming dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat gebruikt worden in combinatie met RGB accessoires, dus een window en eventuele RGB op componenten zijn mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee.
Het samengestelde systeem tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | Gigabyte Z370P D3 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 2G OC | € 118,48 | € 118,48 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 42,12 | € 42,12 |
| 1 | Sharkoon VS4-W Window | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 275GB | € 88,50 | € 88,50 |