Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC €700, i5-8400+GTX 1050?

Pagina: 1
Acties:

• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 11:38
Beste Tweakers,

Ik ben bezig een systeem samen te stellen voor een vriend. Hij wil graag wat lichtere games kunnen spelen, en de mogelijkheid te hebben om later te upgraden naar een betere GPU. Ik hoop dat jullie het systeem kunnen doorlopen en checken of alles klopt, en daarnaast hoor ik het ook graag als er nog suggesties zijn voor verbeteringen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is bedoeld om mee te gamen, in eerste instantie niet te zware games zoals League en Overwatch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, monitor, toetsenbord e.d. worden los hiervan aangeschaft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar intel, toch de hogere ipc wat iets beter uit de bus komt voor gaming dan AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gaat gebruikt worden in combinatie met RGB accessoires, dus een window en eventuele RGB op componenten zijn mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Nee.

Het samengestelde systeem tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte Z370P D3€ 89,-€ 89,-
1MSI GeForce GTX 1050 2G OC€ 118,48€ 118,48
1Seagate Barracuda, 1TB€ 42,12€ 42,12
1Sharkoon VS4-W Window€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 83,50€ 83,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 688,56

Alvast bedankt voor de feedback!

Verwijderd

Op welke resolutie gaat er gegamed worden in de toekomst?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:46
Heb je al eens overwogen om er een Ryzen 5 1600 in te hangen? Zeker met de Black Friday kortingen en de hele zwik aan gratis games (COD WWII, Far Cry 5, Quake) die je met een Asus-moederbord combi bij Alternate en Azerty krijgt is dat imho echt een no-brainer in deze prijsklasse. Misschien kan je er zelf een game aan overhouden :P

En bovenal is Ryzen wel leverbaar :)

Tenzij je op 144hz gaat spelen misschien. Dán is IPC nuttig. Anders eigenlijk niet. Maar op 60hz zal zowel Ryzen als Intel geen problemen hebben, terwijl Ryzen duidelijk meer multicore performance heeft (en dus raw meer performance voor de toekomst heeft), goedkoper is en je een stuk meer features op je moederbord krijgt voor minder euro's, waaronder overklok-fun en (meestal) de door jou genoemde RGB-wens. Afhankelijk van welke accessoire natuurlijk, kan je daar iets specifieker in zijn?

Misschien hou je dan ook nog genoeg over om voor een iets dikkere videokaart te gaan. Zo langzamerhand beginnen de RX570's ook weer op voorraad te raken. Die dingen presteren vaak erg dicht bij RX580 niveau en voor minder dan 250 euro heb je er al eentje.
Een GTX1050 (en RX560) zou ik het liefste niet kiezen, een iets vettere GPU levert op gaming gebied wel echt wat op.

Gezien er ook nog een monitor moet worden aangeschaft (lees ik), kan je dan voor Freesync gaan, wat tegenwoordig bijna overal standaard bij in zit als je een nieuwe monitor koopt.
Een betere ervaring voor dit geld ga je dan echt niet krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• NLGhost
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:18:
Op welke resolutie gaat er gegamed worden in de toekomst?
Ik verwacht dat dat voor lange tijd nog fhd blijft

• NLGhost
Richh schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:30:
Heb je al eens overwogen om er een Ryzen 5 1600 in te hangen? Zeker met de Black Friday kortingen en de hele zwik aan gratis games (COD WWII, Far Cry 5, Quake) die je met een Asus-moederbord combi bij Alternate en Azerty krijgt is dat imho echt een no-brainer in deze prijsklasse. Misschien kan je er zelf een game aan overhouden :P

En bovenal is Ryzen wel leverbaar :)

Tenzij je op 144hz gaat spelen misschien. Dán is IPC nuttig. Anders eigenlijk niet. Maar op 60hz zal zowel Ryzen als Intel geen problemen hebben, terwijl Ryzen duidelijk meer multicore performance heeft (en dus raw meer performance voor de toekomst heeft), goedkoper is en je een stuk meer features op je moederbord krijgt voor minder euro's, waaronder overklok-fun en (meestal) de door jou genoemde RGB-wens. Afhankelijk van welke accessoire natuurlijk, kan je daar iets specifieker in zijn?

Misschien hou je dan ook nog genoeg over om voor een iets dikkere videokaart te gaan. Zo langzamerhand beginnen de RX570's ook weer op voorraad te raken. Die dingen presteren vaak erg dicht bij RX580 niveau en voor minder dan 250 euro heb je er al eentje.
Een GTX1050 (en RX560) zou ik het liefste niet kiezen, een iets vettere GPU levert op gaming gebied wel echt wat op.

Gezien er ook nog een monitor moet worden aangeschaft (lees ik), kan je dan voor Freesync gaan, wat tegenwoordig bijna overal standaard bij in zit als je een nieuwe monitor koopt.
Een betere ervaring voor dit geld ga je dan echt niet krijgen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Ik ga morgen even kijken naar Ryzen, het plan is ook om morgen te bestellen met de Cyber Monday kortingen.

Hij heeft een Razer RGB toetsenbord (weet niet welk model), en qua muis weet ik niet, maar hij ging wel voor de game-uitstraling, als ik het zo mag noemen ;p

Keuze voor i5 met mindere videokaart was gemaakt omdat zo later een upgrade gedaan kan worden, maar het zou mooi zijn als nu al een beter kaart gekocht kan worden. Zal de combinatie van RX570 en freesync monitor ook uit gaan zoeken!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:46
Als het om externe hardware gaat maakt het natuurlijk verder niet uit. Ik was even in de veronderstelling dat het om led-strips in de behuizing zou gaan :)

Ter info, het ging dus om deze actie: https://azerty.nl/asus_rog_en_ryzen_reloaded en deze: https://azerty.nl/amd_ryz...ampion_pack_augustus_2017

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 26-11-2017 23:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• NLGhost
Richh schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:54:
Als het om externe hardware gaat maakt het natuurlijk verder niet uit. Ik was even in de veronderstelling dat het om led-strips in de behuizing zou gaan :)

Ter info, het ging dus om deze actie: https://azerty.nl/asus_rog_en_ryzen_reloaded en deze: https://azerty.nl/amd_ryz...ampion_pack_augustus_2017
Ik was al op zoek naar deze actie, thanks!

• NLGhost
Nog een vraagje, als ik het goed begrijp is bij Ryzen de snelheid van het geheugen erg belangrijk. Is het gekozen geheugen dan snel genoeg? (En aangezien de prijzen snel oplopen, wat is dan een goede optie?)

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 07:13
(jarig!)
Zou je niet €25 meer uitgeven voor een 1050 Ti? Ondanks dat je niet de zwaarste games speelt, is een Ti wel een meer future proof. Of bij spellen als overwatch kan 144hz van pas komen en is de extra kracht wel fijn. https://tweakers.net/pricewatch/compare/637339;670735
Pagina: 1