Waterkoeling setup presteert niet naar behoren.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:02
Beste Tweakers,

Ik zit al geruime tijd een beetje in mijn maag met de performance van mijn setup. Naar mijn idee lopen de temperaturen veel te hoog op, en ik ben nu ook van plan om hier daadwerkelijk wat aan te gaan doen.

Relevante Hardware:
Intel Core i7 7700k
ASUS Z270E Strix Gaming
ASUS GTX 1070 Strix OC
NZXT H440

Waterkoeling setup:
EKWB EK-XRES 140 D5 met 250mm tube
EKWB D5 pump
EKWB ASUS Z270 Strix monoblock
EKWB ASUS GTX1070/1808 Strix fullcover
360mm slim rad van XSPC
3x Corsair SP120 fans op de radiator + 3x SP120 bovenin + 1x achterin
Barrow G1/4 fittingen icm. flexible tubing

Volgorde loop

Pump/Tube -> Radiator -> CPU Block -> GPU Block

CPU temperaturen kunnen bij normaal gebruik al oplopen tot 80 graden. Ik heb al meerdere malen geprobeerd het monoblock opnieuw te bevestigen met een verse laag koelpasta. Echter blijft het resultaat niet naar wens.

Daarnaast lijkt er ook weinig waterflow in te zitten. Airflow lijkt me daarintegen prima aangezien de binnenkant van de kast koel aanvoelt en de radiator niet extreem warm aanvoelt.

1. Kan het zijn dat de D5 pomp niet toereikend is voor deze setup?

2. Zou een delid van de CPU veel verschil gaan maken voor de temperaturen, en hebben andere hier al ervaring mee icm. een full watercooling loop?

3. Wat zou ik eventueel verder nog aan de loop kunnen verbeteren?

Foto van het geheel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qviEWvJ6KpWp8bTLd1tJgBEE/full.jpg

Alvast bedankt voor de input!

- Reinoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:50
is de koelpasta wel goed verdeelt?

je kan proberen om in de bios instellingen de pomp op een hoger toerengetal te zetten en kijken of je verschil ziet. 80 graden is wel heel erg veel.als het daarna ook nog naar je GPU moet.

is je Cpu overgelocked?

ik heb ook eens gelezen dat de dikkere koelvloeistof minder goed koelt. misschien eens proberen met een normale helderen vloeistof? of gewoon gedemineraliseerd water.

ik zou eerst checken of de stroming voldoende is. en wat is de temperatuur van je GPU als de cpu al 80 graden is ? want wordt de warmte wel goed opgenomen in het water?

edit**

delidden gaat zeker helpen. ik heb mijn 4790K gedelid en met overclock naar 4.8GHZ wordt ie MAX 55-60 graden

[ Voor 9% gewijzigd door jeppekroezen op 27-11-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Zo snel als het water rondloopt in een custom loop kan het water amper warm worden, dit mag sowieso niet resulteren in 80c op de cpu bij idle/normaal gebruik. Lijkt me toch het cpublok wat er niet goed op zit, kan het zijn dat deze een beetje scheef zit? Het gaat om mm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
Denk ook dat je block niet goed and sluit op je CPU.

Wat zijn je CPU waarden ?
Snelheid
Voltage

De air flow ff checken. Al ben je watergekoeld. Er moet nog wel lucht door je kast gaan. Maar dit zal niet resulteren dat je cpu 80 C word.

Try more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:02
Bedankt voor de input!

CPU loopt stock, echter staat deze wel op automatisch voltage wat het ASUS bord eraan geeft. GPU loopt echter maar 55 graden maximaal. Daarnaast loopt de CPU idle rond de 45-50 graden, echter zodra er maar enigszins belasting opkomt (30-50%) loopt deze vrij hard op.

Delidden staat inmiddels al in de planning, meteen ook goed moment om te checken of het blok goed aansluit.