Recente low budget GPU

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Probleem; de GPU (Radeon 4200) op mijn moederbord draait niet goed meer met de nieuwste Windows 10 basic GPU driver. De kaart deed prima wat hij moest doen (office pc'tje) maar als de resolutie ineens niet meer naar 1920p kan wordt het lastig natuurlijk. Wie heeft een idee wat een goede vervanger is?

Ik zoek een?
Low budget GPU voor desktopgebruik (youtube, office, internet, foto's kijken enz. H.265 en H.264 ondersteuning is dus wel nodig

Wat is je budget?
€50 max?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet een recente chipset zijn zodat dit windows 10 gezeur niet nogmaals ontstaat

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD X4 860K, 8GB RAM

Ik kom wel iets betaalbaars tegen, maar... De Radeon 5450 wordt door h.info gezien als superieur boven een toch vrij nieuwe GT 710, aangezien daar 264 ondersteuning ontbreekt. En dat is natuurlijk wel handig voor het kijken van filmpjes etc.

Toch heb ik bij beide kaarten het gevoel dat het veel te oud is. De Radeon R5 230 is ook alweer 3 jaar oud... De Radeon RX series 400 en 500 is lekker nieuw maar weer een klasse te duur, idem voor de 1030GT. Paar tientjes, meer hoeft het volgens mij niet te kosten met deze eisen. Of zit ik er naast en moet je voor H.265 support gewoon minimaal €75 neertellen?

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-11-2017 21:14 ]

youtube.com/@hisrep

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:07
50 euro voor een nieuwe GPU is wel aan de lagere kant.

Don't let perfect be the enemy of good.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
De gt710 is je beste optie denk ik, er staat bij de hardware.info review dat er wel h.264 maar geen h.265 hardwarematig ondersteunt.

Als je echt h.265 ondersteuning nodig hebt kun je het beste een gt1030 nemen denk ik.

Maar de gt710 is 32euro en dat is ook wel lekker.

[ Voor 93% gewijzigd door ETHART op 26-11-2017 21:24 ]

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Heb je al eens op de AMD website gekeken naar nieuwe(re) drivers?
Verder kan je op vraag & aanbod eens kijken naar een midrange kaart van een paar jaar oud

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10
DeNachtwacht schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:59:
als de resolutie ineens niet meer naar 1920p kan wordt het lastig natuurlijk
Dit heb ik toevallig deze week nog gehad met de PC van m'n ouders. Een Radeon HD 4670 op Windows 10 was dat, en inderdaad die kaart krijgt geen support meer van AMD en draait op Windows native drivers.

Ik heb dat uiteindelijk gewoon op kunnen lossen door in Apparaatbeheer de videokaart op te zoeken, kies driver update, 'zoek in een lijst van lokale drivers' of iets dergelijks en kies voor de driver van 2015 (dus niet die van 2017 die hij nu pakt).

Sindsdien geen problemen. Wellicht de moeite waard voordat je er 50 euro aan uitgeeft :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dank voor het meedenken. Uiteindelijk gegaan voor de GT1030, voor €72 nog net betaalbaar en het is een lekker moderne kaart dus daar heb je de komende jaren geen drivergezeur mee.

Oude driver is proberen waard, maar ik had hem nu al besteld en de extra hardware support voor 265 en 264 is toch ook wel lekker. Is het toch nog een kleine snelheidsboost bij YouTube kijken 😂

youtube.com/@hisrep

• AlonMalyn
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02-2025

AlonMalyn

Knettergek

DeNachtwacht schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:04:
Dank voor het meedenken. Uiteindelijk gegaan voor de GT1030, voor €72 nog net betaalbaar en het is een lekker moderne kaart dus daar heb je de komende jaren geen drivergezeur mee.

Oude driver is proberen waard, maar ik had hem nu al besteld en de extra hardware support voor 265 en 264 is toch ook wel lekker. Is het toch nog een kleine snelheidsboost bij YouTube kijken 😂
Goede keuze voor dit doeleind. Zul je geen spijt van krijgen. Ik vind het (Vooral die van EVGA) gewoon hardstikke mooie en schattige kaartjes. Veel plezier met je vloeiende YouTube :)

[ Voor 4% gewijzigd door AlonMalyn op 27-11-2017 14:12 ]

Pagina: 1