Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een 17 inch laptop (heb nu HP pavilion dv7).
Ik gebruik database software/grafieken software, wil goed kunnen multitasken, foto's bewerken en sporadisch een GoPro filmpje in elkaar kunnen draaien. Gamen is niet belangrijk (leuk als ik weer eens een game kan proberen)
Wat is je budget?
Tot ca. €1400,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik gebruik de laptop bijna alleen thuis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag dat de laptop degelijk aanvoelt/stevig is. Er moet een IPS scherm aanwezig zijn. Liever niet een te lomp/dik apparaat, en niet te veel game uitstraling.
Mijn huidige laptop maakte altijd veel te veel herrie, dat wil ik niet meer.
Er moet een 256GB SSD, en liefts 1000GB HDD in zitten/kunnen.
Ook moet de laptop wat jaren mee kunnen.
Dit heb ik tot nu toe gevonden:
vergelijk: https://tweakers.net/pric...;1040241;1077031;1116341/
Als enige heb ik de vivobook pro 17 gezien in het echt, deze vind ik erg mooi, daarom vind ik het ook meteen jammer dat de andere laptops (beduidend) dikker zijn. Ik kan geen andere vinden die aan m'n wensen voldoen en zo dun zijn. Nadeel vind ik de prijs, alsmede het smallere numpad en het gebrek aan reviews.
Ik denk dat deze laptop op dit moment wat overkill voor mijn gebruik is, maar aangezien ik geen desktop meer heb vind ik het wel fijn een goede futureproof laptop te hebben (daarom ook 17 inch, heb wel getwijfeld voor 15 inch...).
Zie ik nog een model over het hoofd? Zijn er nog veel goedkopere modellen waar ik ook prima mee uit de voeten zou kunnen?
Ik zoek een 17 inch laptop (heb nu HP pavilion dv7).
Ik gebruik database software/grafieken software, wil goed kunnen multitasken, foto's bewerken en sporadisch een GoPro filmpje in elkaar kunnen draaien. Gamen is niet belangrijk (leuk als ik weer eens een game kan proberen)
Wat is je budget?
Tot ca. €1400,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik gebruik de laptop bijna alleen thuis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag dat de laptop degelijk aanvoelt/stevig is. Er moet een IPS scherm aanwezig zijn. Liever niet een te lomp/dik apparaat, en niet te veel game uitstraling.
Mijn huidige laptop maakte altijd veel te veel herrie, dat wil ik niet meer.
Er moet een 256GB SSD, en liefts 1000GB HDD in zitten/kunnen.
Ook moet de laptop wat jaren mee kunnen.
Dit heb ik tot nu toe gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire A717-71G-785Y | € 1.399,- | € 1.399,- |
| 1 | Asus FX753VD-GC171T | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T | € 1.399,- | € 1.399,- |
| 1 | BTO X-Book 17CL71 (128GB ssd + 1TB hdd, GTX 1050) | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | BTO X-Book 17CL71 (256GB ssd + 1TB hdd, GTX 1050 Ti) | € 1.229,- | € 1.229,- |
| 1 | HP Pavilion 17-ab354nd | € 1.340,- | € 1.340,- |
| 1 | HP ProBook 470 G5 2RR73EA | € 1.005,27 | € 1.005,27 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 8.670,27 | |
vergelijk: https://tweakers.net/pric...;1040241;1077031;1116341/
Als enige heb ik de vivobook pro 17 gezien in het echt, deze vind ik erg mooi, daarom vind ik het ook meteen jammer dat de andere laptops (beduidend) dikker zijn. Ik kan geen andere vinden die aan m'n wensen voldoen en zo dun zijn. Nadeel vind ik de prijs, alsmede het smallere numpad en het gebrek aan reviews.
Ik denk dat deze laptop op dit moment wat overkill voor mijn gebruik is, maar aangezien ik geen desktop meer heb vind ik het wel fijn een goede futureproof laptop te hebben (daarom ook 17 inch, heb wel getwijfeld voor 15 inch...).
Zie ik nog een model over het hoofd? Zijn er nog veel goedkopere modellen waar ik ook prima mee uit de voeten zou kunnen?