Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

17 inch allround multimedia laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een 17 inch laptop (heb nu HP pavilion dv7).
Ik gebruik database software/grafieken software, wil goed kunnen multitasken, foto's bewerken en sporadisch een GoPro filmpje in elkaar kunnen draaien. Gamen is niet belangrijk (leuk als ik weer eens een game kan proberen)

Wat is je budget?
Tot ca. €1400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik gebruik de laptop bijna alleen thuis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag dat de laptop degelijk aanvoelt/stevig is. Er moet een IPS scherm aanwezig zijn. Liever niet een te lomp/dik apparaat, en niet te veel game uitstraling.
Mijn huidige laptop maakte altijd veel te veel herrie, dat wil ik niet meer.
Er moet een 256GB SSD, en liefts 1000GB HDD in zitten/kunnen.
Ook moet de laptop wat jaren mee kunnen.

Dit heb ik tot nu toe gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire A717-71G-785Y€ 1.399,-€ 1.399,-
1Asus FX753VD-GC171T€ 1.149,-€ 1.149,-
1Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T€ 1.399,-€ 1.399,-
1BTO X-Book 17CL71 (128GB ssd + 1TB hdd, GTX 1050)€ 1.149,-€ 1.149,-
1BTO X-Book 17CL71 (256GB ssd + 1TB hdd, GTX 1050 Ti)€ 1.229,-€ 1.229,-
1HP Pavilion 17-ab354nd€ 1.340,-€ 1.340,-
1HP ProBook 470 G5 2RR73EA€ 1.005,27€ 1.005,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 8.670,27

vergelijk: https://tweakers.net/pric...;1040241;1077031;1116341/

Als enige heb ik de vivobook pro 17 gezien in het echt, deze vind ik erg mooi, daarom vind ik het ook meteen jammer dat de andere laptops (beduidend) dikker zijn. Ik kan geen andere vinden die aan m'n wensen voldoen en zo dun zijn. Nadeel vind ik de prijs, alsmede het smallere numpad en het gebrek aan reviews.

Ik denk dat deze laptop op dit moment wat overkill voor mijn gebruik is, maar aangezien ik geen desktop meer heb vind ik het wel fijn een goede futureproof laptop te hebben (daarom ook 17 inch, heb wel getwijfeld voor 15 inch...).

Zie ik nog een model over het hoofd? Zijn er nog veel goedkopere modellen waar ik ook prima mee uit de voeten zou kunnen?

• norbert80
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-04-2022
Dit weekend heb ik toevallig ook een keuze gemaakt en daarbij bijna dezelfde eisen. Ook budget van 1400, mijn huidige laptop is een dv7 en ik ben developer van een financieel product dus ook veel db systemen, grafieken, excel maar ook af en toe film of fotobewerking. Gamen is niet belangrijk. Dikte, gewicht en draagbaarheid zijn bij mij ook niet belangrijd.
De specs waar ik op zocht: 16gb, 7700hq en nvidia gpu (liefst 1060 of 1050 met 4gb)

laatste selectie was:

€1189 Dell 7577 (http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57703)

€1206, HP 17-ab354nd (http://store.hp.com/Nethe...d=2QG80EA&opt=ABH&sel=NTB)

€1299, Asus n580vd-e4556t (https://www.mediamarkt.nl...580vd-e4556t-1533395.html)

Het is de HP geworden. Met die blackfriday korting, en idd 17 inch vond ik dat de beste keuze.

nog 2 opties maar dan met kaby-refresh, meer draagbaar, toch 17" en bijna gelijkwaardig:
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T
pricewatch: HP Envy 17-ae120nd

[ Voor 24% gewijzigd door norbert80 op 26-11-2017 22:11 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik zit redelijk met hetzelfde probleem.
Ik zoek zelf naar een 17" laptop met full hd IPS scherm en wil eigenlijk een processor uit de nieuwe kaby lake refresh generatie hebben, omdat die erg goed in benchmarks scoort en een lage TDP heeft.
Grafische kaart maakt me niet zoveel uit omdat ik geen gamer ben.
Het zijn meer office applicaties/internet en zo nu en dan een filmpje editten.
En wel idd het liefst een 256gb SSD. Ik weet eigenlijk geeneens of die in laptops makkelijk te upgraden zijn of dat ze een lastige formfactor gebruiken. Een extra harde schijf voor bulkopslag zet ik er zelf wel in.
Core i5 of i7 maakt me ook niet zoveel uit; uit de diverse testen begreep ik dat het verschil tussen de 7e generatie en 8e generatie veel groter is dan tussen een i5 en i7 (een i5 kaby lake refresh was bijna altijd sneller dan een i7 kaby lake)

Maar eigenlijk vind ik een budget van 1400 euro wat teveel.
Zeker aangezien ik ook een budget HP vond die aan mijn eisen leek te voldoen voor 800 euro:
pricewatch: HP 17-bs191nd

Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat deze geen usb c heeft. Zou dat in de toekomst een gemis worden?
En wellicht is de uitstraling van zo'n goedkope laptop ook minder.
Heeft iemand hands on ervarign met de HP 17 laptop serie? Is het allemaal plastic fantastic en kraakt het ding al als je ernaar kijkt? Het zou mooi zijn als het geluid uit de speakertjes nog ergens naar klinkt.

Er staat ook nog een interessante Asus Vivobook voor weinig (€850):
pricewatch: Asus VivoBook 17 X705UA-GC184T

Het is echter niet duidelijk of deze een IPS scherm heeft of niet, en ook niet of deze bluetooth heeft :?
Navraag bij de technische helpdesk van asus resulteerde in dat zij qua specificaties ook niet meer kunnen zien dan dat asus op hun website zet....
Let wel dat deze laptop uit een andere serie (serienummering) is dan laptops die als vivobook 'pro' worden aangeduid ook al zijn de specs van het scherm (resolutie, helderheid/kleurechtheid specs) hetzelfde.
Ik heb zoiets: als er niet expliciet bijstaat dat het IPS is, dan zal het ook wel niet zo zijn (omdat het vaak toch als verkoopargument wordt gebracht). Weet iemand hier meer duidelijkheid over te verschaffen (het scherm of de aanwezigheid van bluetooth?)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch voor deze gegaan;
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC115T

Andere laptops zijn goedkoper te krijgen met maar iets mindere specs, maar zijn vaak zwaarder en dikker, daarom ook voor deze gekozen. Maar het kan zeker goedkoper.

Gister binnen gekregen, mooi apparaat.

Mr. Petit, ik kan het ook niet vinden en als de helpdesk het ook al niet weet.... 8)7