Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Zit erover te denken om een Tele2 unlimited abo te nemen voor 4G thuis in NL en Spanje.
Ik heb een Huawei router type B310.
Twee vragen:
-Iemand ervaring of dit gaat werken?
-Tele2 zegt "Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones"

Lijkt me gelul of klopt dit en gaat het niet werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Dit is theorie. In de praktijk kán het meevallen, maar kan ook tegenvallen.

van de andere kant, als het echt niet gaat (en ze sluiten je af), dan kan je alsnog een goedkoop telefoon nemen (Gigaset bij de Lidl voor 89 euro, inclusief 4G en tweede SIM slot). Zet je die als hotspot op, en kan je gewoon mee internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
sparerib schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:56:
-Iemand ervaring of dit gaat werken?
Geen ervaring mee. Maar ik zie niet in waarom het niet zou werken; mits je rekening houdt dat je een SMS'je moet versturen om meer data te krijgen als je binnnen één dag een bepaalde grens overschrijdt.
-Tele2 zegt "Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving.
Dat klopt. De 06-nummers raken op, dus heeft de ACM bepaald dat apparaten die niet hoeven te bellen, of dat volautmatisch doen ook prima een alternatief nummer kunnen gebruiken: de 097-reeks.

Tele2 is uiteraard verplicht om zich aan de regels van de ACM te houden, dus als je het ze vraagt krijg je inderdaad zo'n antwoord.

Maar verder hebben ze geen enkele reden om op zoek te gaan naar 'misbruik', tenzij het ze geld kost.
Absoluut geen gelul dus, maar werken zal 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06
Het werkt als een trein, en tot voor kort was het een loos dreigement.
Onlangs kreeg een kennis van mij een mail van Tele2 dat hij binnen 14 dagen zijn simkaart in een telefoon moet stoppen ipv een Huawei router omdat anders de dienstverlening wordt stopgezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het is geen gelul en het gaat wel werken. Totdat ze je afsluiten: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

Overigens betreft dit een mobiele provider, dus schopje van NT naar TPL.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 08-12-2017 12:09 ]