Toon posts:

MBA 13" Accu slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MBA 13", mid 2011.
Deze heb ik in juni 2012 nieuw gekocht bij BCC, en sinds ongeveer een half jaar is de accu zeer snel leeg.

Nu stond ik voor de keuze: sla ik 1100 stuk op een nieuwe MBA, of geef ik geld uit voor een nieuwe accu.
Ik heb besloten te gaan voor een nieuwe accu, aangezien de macbook zelf nog prima functioneert.

Nu zie ik het hele internet volstaan met imitatie accu's die claimen dezelfde kwaliteit te bieden dan een originele accu.
Deze zijn tussen de 40-70 euro te vinden, en op de site van apple wordt een prijs van 139euro genoemd (https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service).

Ik wil de accu zeker zelf vervangen, echter ben ik huiverig voor het uitgeven van 60euro en dan nog geen verbetering te merken.

Heeft iemand ervaring met zowel een imitatie als een originele via apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Economisch gezien is die 139 het nog wel waard, mijns inziens. Plus dan heb je garantie als de accu niet goed is. Zelf een accu in een Air sleutelen met alle risico's van dien zou ik niet doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Ben stiekem wel even benieuwd naar de laadcycli van de huidige accu.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201585

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Unidentified schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:43:
@Verwijderd Ben stiekem wel even benieuwd naar de laadcycli van de huidige accu.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201585
Statusinformatie:
Aantal cycli: 1057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apple zegt geen nieuwe accu te kunnen plaatsen omdat de MBA ouder dan 5 jaar is :S (ook niet als ik gewoon betaal dus).

Weet iemand een andere goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Zelf doen is te doen. Maar is het niet gewoon tijd voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:34
Zijn ook vaak problemen met herkenning van imitatie accu's met apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou bij een bekende partij kopen zoals ifixit.com. https://www.ifixit.com/St...ement-Battery/IF188-113-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:48
Is inderdaad een goede tip! Ik heb zelf goede ervaringen met een accu van fixit. :)

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rvanpruissen schreef op maandag 4 december 2017 @ 04:15:
Zelf doen is te doen. Maar is het niet gewoon tijd voor een andere?
Ik heb hierover getwijfeld, echter internet/word ik alleen met mijn macbook, dan vind ik een nieuwe van €1100 + te duur helaas.

ik wil de accu gerust zelf vervangen, echter ben ik huiverig voor imitatie accu's, die na 4 maanden nog slechter zijn dan mijn huidige (zoals met veel initiatie producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:24:
[...]

Ik heb hierover getwijfeld, echter internet/word ik alleen met mijn macbook, dan vind ik een nieuwe van €1100 + te duur helaas.

ik wil de accu gerust zelf vervangen, echter ben ik huiverig voor imitatie accu's, die na 4 maanden nog slechter zijn dan mijn huidige (zoals met veel initiatie producten)
Bekijk de link die hierboven staat en bestel die. Mocht je problemen hebben lossen ze het gewoon op, zie hieronder.
This is an aftermarket replacement battery, NOT an Apple OEM part.

Note: A small percentage of users have experienced issues with aftermarket (non-Apple) batteries failing to be recognized properly in devices running Mac OS X El Capitan (10.11.x) or Sierra (10.12.x). If your system does not operate properly with our replacement battery, it can be returned for a full refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top! dat wordt m! :D
hartelijk bedankt voor het meedenken allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de accu zojuist geplaatst, en dit ging goed.
Echter heeft de trackpad aan de onderkant speling. Als ik hier met mijn vinger op tik, gaat deze een beetje op en neer, en als ik harder doordruk reageert deze pas. Dit lijkt uiteraard verband hebben met het vervangen van de accu, maar weet iemand hoe dit kan/ik dit kan oplossen?

*edit: zonder de onderplaat van de Air is dit probleem er niet. Ik zie dat de accu de touchpad een beetje naar boven drukt, waardoor deze "los komt te liggen" en ratelt/tikt.
Dit was met de originele accu absoluut niet het geval. Heeft iemand wel eens last gehad van dit euvel? de nieuwe accu lijkt simpelweg een stukje dikker dan de originele.

Alvast bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 18:48 ]

Pagina: 1