Luchtbevochtiger in kleine kamer aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hi guys!

Ik heb best wel een kleine slaap/studiekamer waarin spullen best dicht bij elkaar staan (dat wellicht de reden is van extreem veel stof in mijn kamer.)Ik wil van deze extreme stof afkomen. Elke dag schoonmaken gaat soms bij mij niet in. En ja, de raam staat soms op het kiertje open, maar meer dan dat gaat niet.

Nu bedacht ik me om een luchtbevochtiger aan te schaffen en vroeg me af wat de aandachtspunten zijn bij het aanschaffen? Het is een slaap/studiekamertje van ruim 350+ cm lengte x 305 cm breedte (of andersom, idk). Ik hoor verhalen dat sommige luchtbevochtigers elektronische schokken geven, lekken en pas kan aanzetten wanneer ik de kamer moet verlaten of anders geeft het schokken? Ik ben halve dag in deze kamer ivm studie en er bevindt alleen een laptop zich. (Binnenkort wellicht een PC, maar nog lang niet.)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is de luchtvochtigheid nu?
Als je niet oppast krijg je overal schimmel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer een onderwerp voor Themaforum Witgoed is, geef ik het topic een schop die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
Yorinn schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:26:
[mbr]Gezien dit meer een onderwerp voor Themaforum Witgoed is, geef ik het topic een schop die kant op.[/]
Thanks! Ik wist even niet waar ik het moest plaatsen.
Juup schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:15:
Wat is de luchtvochtigheid nu?
Als je niet oppast krijg je overal schimmel.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik de luchtvochtigheid moet berekenen. Ik heb zo'n hygrometer niet :(. Enig idee hoe ik het kan meten? Maar naar mijn gevoel en de aantal stoffen binnen deze kamer is het wellicht niet gezond nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Asakir
Ik verplaats deze nog een keer richting Consumentenelektronica Aankoopadvies, aangezien we een appart forum voor aankoopadvies hebben binnen Consumentenelektronica.

Belangrijk is idd ook dat je eerst weet wat de huidige luchtvochtigheid is zoals Jaaap ook aangeeft. Een luchtvochtigheid boven de 60% is als ik mij niet vergis niet goed bijv.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 15:18
Asakir schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:58:
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik de luchtvochtigheid moet berekenen. Ik heb zo'n hygrometer niet :(. Enig idee hoe ik het kan meten?
Je kunt zo'n metertje (vaak i.c.m. een thermometer) voor een paar euro aanschaffen bij bol.com of conrad.nl ofzo. Waarschijnlijk niet tot op de procent nauwkeurig, maar daar gaat het ook niet om.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
Hi guys! Het is een lange tijd geleden dat ik het over mijn hoofd zag, maar heb sindsdien een hygrometer in mijn kamer... Echter, in het begin was het echt wel onder de 40 procent, wel tot en met 32 procent, maar vreemd genoeg is het opeens laatste 2 weken omhoog geschoten naar 50 - 60 procent. Ik heb er niks veranderd, er is nog steeds extreme stof in mijn kamer en zodoende.

Mij is uiteindelijk aangeraden om een luchtWASSER te gaan halen, alleen ik ben er echt niet zo bekend mee. Heb uiteindelijk de VENTA LW 15 gevonden en de CLEAN AIR CA 803.

Nou rest mij de vraag, wie is er bekend mee en heeft het stof in jullie kamer doen verwijderen? Of moet ik toch voor een luchtBEVOCHTIGER?

PS: Zoals vermeld, gebruik dagelijks een laptop in mijn kamer EN mijn kat slaapt bij mij, wil niet dat het voor de kat te gevoelig wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Asakir op 21-04-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik snap even niet waar jij vandaan haalt dat je minder, of geen stof krijgt met een luchbevochtiger ?
want dan kom je bedrogen uit, met regelmaat schoonmaken is gaat beter werken, en als je het met enige regelmaat doet, dan is er ook minder stof om op te ruimen :)

En als je denkt dat een luchtWASSER ook een oplossing is, de hoeveelheid lucht wat er door heen moet zou voor voor een behoorlijke lucht beweging moeten zorgen en dan gaat je haar wapperen van de extra ventilatoren die je nodig hebt om de lucht permanent in beweging te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
absrnd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:39:
Ik snap even niet waar jij vandaan haalt dat je minder, of geen stof krijgt met een luchbevochtiger ?
want dan kom je bedrogen uit, met regelmaat schoonmaken is gaat beter werken, en als je het met enige regelmaat doet, dan is er ook minder stof om op te ruimen :)

En als je denkt dat een luchtWASSER ook een oplossing is, de hoeveelheid lucht wat er door heen moet zou voor voor een behoorlijke lucht beweging moeten zorgen en dan gaat je haar wapperen van de extra ventilatoren die je nodig hebt om de lucht permanent in beweging te houden :)
Ik heb begrepen van wel.... En daarnaast, er is sprake van extreme stof... Als ik mijn mobiel op mijn bureau neerleg, dan is er binnen half uur een laagje stof op mijn mobielscherm. Dan weet je hoe irritant het is en daarnaast ook ongezond. Ik heb best wel wat lichamelijke klachten en zou van pas komen met zo'n lucht-apparaat wat stof kan verminderen of effectief kan verwijderen. Oh en zelfs mijn hygrometer zit onder stof. Hoe vaak ik de objecten in mijn kamer schoonmaak

[ Voor 4% gewijzigd door Asakir op 22-04-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:11
absrnd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:39:
Ik snap even niet waar jij vandaan haalt dat je minder, of geen stof krijgt met een luchtbevochtiger ? En als je denkt dat een luchtWASSER ook een oplossing is, de hoeveelheid lucht wat er door heen moet zou voor voor een behoorlijke lucht beweging moeten zorgen en dan gaat je haar wapperen van de extra ventilatoren die je nodig hebt om de lucht permanent in beweging te houden :)
De manier waarop er door deze apparaten stof uit de lucht wordt gehaald is mede door middel van verspreiding van ionen. Let bij aankoop erop of deze functie aanwezig is. Deze ionen hechten zich aan de stofdeeltjes waardoor deze zwaarder worden en sneller naar beneden vallen in plaats van in de lucht blijven zweven. Een deel van de stof zal door een luchtwasser wel opgevangen worden, dit is duidelijk te zien in het water/filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22
buis71 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:26:
[...]

De manier waarop er door deze apparaten stof uit de lucht wordt gehaald is mede door middel van verspreiding van ionen. Let bij aankoop erop of deze functie aanwezig is. Deze ionen hechten zich aan de stofdeeltjes waardoor deze zwaarder worden en sneller naar beneden vallen in plaats van in de lucht blijven zweven. Een deel van de stof zal door een luchtwasser wel opgevangen worden, dit is duidelijk te zien in het water/filter.
Ik begreep dat hij juist niet wil dat het stof neervalt, daar ligt al genoeg :)
en dan gaat het niet door de luchtwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:11
absrnd schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:28:
[...]

Ik begreep dat hij juist niet wil dat het stof neervalt, daar ligt al genoeg :)
en dan gaat het niet door de luchtwasser.
Ik snap je punt. Het zal aan het begin stoffiger worden op de grond, maar de stof zit dan niet meer in de lucht. De stof op de grond kan makkelijker weggezogen worden dan stof in de lucht. Dus zo blijft er onder de streep minder stof over in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 22:45

Qon

Wat trouwens bij mij goed heeft geholpen tegen stof:

- Zorgen dat je papier niet open en bloot laat liggen (veroorzaakt zeer veel stof)
- Geen stoffen gordijnen / vloerbedekking, neem liever iets van kunststof.
- Robot stofzuigertje 2 keer per week laten zuigen (ik heb er eentje gekocht voor 80 euro, was de moeite waard!)

Met een lucht reiniger of lucht bevochtiger (nooit geweten dat dit stof tegen gaat) ga je enkel de symptomen aanpakken, terwijl je beter bij de bron kunt beginnen.
Pagina: 1