Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met de Acer Aspire 5 A515-51G-58NR?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-08 00:19
Beste Tweakers! 8)

Ik overweeg deze laptop aan te schaffen maar ik heb praktisch geen ervaring met Acer laptops..
https://tweakers.net/pric...aspire-a515-51g-58nr.html

Tot nu toe heb ik 2 HP laptops aangeschaft waar ik uitermate tevreden over was/ben. Beide laptops werken nog goed (11 en 8 jaar oud) ondanks intensief (gaming) gebruik terwijl ik ze nooit schoon gemaakt hebt (stof verwijderen) of op cooling pads heb gebruikt.. Ik heb eenmaal een Acer laptop gekocht die ik dezelfde dag kon terugbrengen vanwege artifacts in het scherm (waarschijnlijk door oververhitting) vandaar dat ik wat terughoudend ben tegenover Acer..

Hebben jullie ervaringen met de laptop in de link hierboven of met Acer laptops in het algemeen? Ik was altijd in de veronderstelling dat de meest betrouwbare laptopmerken zijn; Toshiba, HP en Sony maar ik ben geen expert en weet niet of dit wel of niet klopt.

B.v.d. voor jullie feedback en/of tips! _/-\o_

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

Beste antwoord (via Soni op 07-01-2018 00:42)

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 18:18
Er is ondertussen een nieuwere versie uit van de laptop die jij interessant vindt. pricewatch: Acer Aspire A515-51G-55W9
(O.a. nieuwere processor en een stuk betere grafische kaart)

Zat zelf ook naar deze laptop te kijken, maar het lijkt erop dat het scherm de grote verliezer is in deze laptop. Enkele reviews schrijven dat de maximale scherm helderheid rond de 180 cd/m² ligt wat erg laag is. Zou zelf persoonlijk voor 250 als minimum stellen. Verder is er een review van een YouTuber genaamd dave2D die juist wel weer lovend is over de laptop, en het scherm wel oké vindt. YouTube: A GOOD $600 Gaming Laptop! FINALLY!!!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• jessevandijk
Er is ondertussen een nieuwere versie uit van de laptop die jij interessant vindt. pricewatch: Acer Aspire A515-51G-55W9

Zat zelf ook naar deze laptop te kijken, maar het lijkt erop dat het scherm de grote verliezer is in deze laptop. Enkele reviews schrijven dat de maximale scherm helderheid rond de 180 cd/m² ligt wat erg laag is. Zou zelf persoonlijk voor 250 als minimum stellen. Verder is er een review van een YouTuber genaamd dave2D die juist wel weer lovend is over de laptop, en het scherm wel oké vindt. YouTube: A GOOD $600 Gaming Laptop! FINALLY!!!

• Soni
jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:03:

Bedankt voor de tip jessevandijk! Helaas wel kleinere SSD (128 i.p.v. 256) maar voor de rest inderdaad beter.. Is een SSD+HDD combi niet trager / kan het een vertragend effect hebben?
Ik ga het nog even bekijken, ik had bijna al mijn bestelling geplaatst maar nu ga ik nog even in overweging nemen.

• jessevandijk
Ik ben zelf persoonlijk ook meer een fan van 256gb SSD zonder HDD, maar dat is vooral persoonlijke voorkeur. Ik zou op dit moment geen laptop bestellen met een 940mx, omdat er een opvolger is namelijk de mx150. Deze is bijna dubbel zo snel, zonder meer stroom te gebruiken.

https://www.laptopshop.nl...-pavilion-15-ck093nd.html kan ook nog een alternatief zijn. Ik weet niet precies wat je voorkeuren zijn, maar dit is wel een nette laptop in dezelfde categorie. Minpuntje voor mezelf vind ik een glanzend scherm. Pluspunt is het gewicht. Scherm weet ik niet hoe goed dat is, maar ik vermoed dat dit beter is dan de acer

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:03:

Deze heb ik ook besteld, krijg ik morgen.

Nieuwste i5 processor
Nieuwere gpu (mx150) die een basisspel aardig kan spelen.
SSD ėn HDD. Die hdd vervang ik misschien door een SSD
Niet al te groot of te dik, en niet zwaar.

En de prijs, je krijgt aardig veel laptop in een niet extreem dikke grote behuizing. Acer is ook niet mijn favoriete merk, maar ik sleur hem niet mee dus weinig kans op kapotte behuizing oid.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Soni
jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:15:
Ik ben zelf persoonlijk ook meer een fan van 256gb SSD zonder HDD, maar dat is vooral persoonlijke voorkeur. Ik zou op dit moment geen laptop bestellen met een 940mx, omdat er een opvolger is namelijk de mx150. Deze is bijna dubbel zo snel, zonder meer stroom te gebruiken.

https://www.laptopshop.nl...-pavilion-15-ck093nd.html kan ook nog een alternatief zijn. Ik weet niet precies wat je voorkeuren zijn, maar dit is wel een nette laptop in dezelfde categorie. Minpuntje voor mezelf vind ik een glanzend scherm. Pluspunt is het gewicht. Scherm weet ik niet hoe goed dat is, maar ik vermoed dat dit beter is dan de acer
Ik neem aan dat als het OS, software en eventuele games op de SSD staan ik geen snelheidsverlies zal ondervinden toch? Alleen data lezen van de HDD eventueel.. Het alternatief dat je linked is 100€ duurder t.o.v. de Acer Aspire A515-51G-55W9 maar ik zie niet direct de voordelen, behalve het scherm? Of zie ik iets over het hoofd?
Christiano007 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:34:
[...]

Nieuwste i5 processor

En de prijs, je krijgt aardig veel laptop in een niet extreem dikke grote behuizing. Acer is ook niet mijn favoriete merk, maar ik sleur hem niet mee dus weinig kans op kapotte behuizing oid.
Acer is niet je favoriete merk? Mag ik vragen waarom? Denken jullie dat Acer alleen iets laat liggen op het gebied van de kwaliteit van de behuizing of zijn er ook nog andere minpuntjes die bekend zijn?

• jessevandijk
Acer is inderdaad niet mijn favoriete merk. Heb vaker gehoord dat Acer veel bezuinigd op onderdelen die niet op de spec-sheet staan. Bouwkwaliteit, scherm wel 1080p en daar is dan ook wel alles mee gezegd enzovoort. Kan zijn dat dit enigszins verouderd is, en dat Acer ondertussen prima laptops maakt, maar in dit geval een scherm helderheid van 180cd/m² is erg erg slecht. Verder heb ik geen ervaring met HDD SSD combinatie, maar ik denk dat dit prima te doen is, zolang je alle geïnstalleerde software maar kwijt kan op je SSD.

• Soni
jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:50:
Acer is inderdaad niet mijn favoriete merk. Heb vaker gehoord dat Acer veel bezuinigd op onderdelen die niet op de spec-sheet staan. Bouwkwaliteit, scherm wel 1080p en daar is dan ook wel alles mee gezegd enzovoort. Kan zijn dat dit enigszins verouderd is, en dat Acer ondertussen prima laptops maakt, maar in dit geval een scherm helderheid van 180cd/m² is erg erg slecht. Verder heb ik geen ervaring met HDD SSD combinatie, maar ik denk dat dit prima te doen is, zolang je alle geïnstalleerde software maar kwijt kan op je SSD.
Ik heb zojuist de A515-51G-55W9 besteld, morgen wordt hij bezorgd bij famillie in Nederland, ik woon zelf in het buitenland en zal pas over 4 weken de laptop ophalen. Zodra ik hem in gebruik heb genomen zal ik hier nog een kort verslagje achterlaten als dank voor de feedback. Ga je zelf uiteindelijk voor de HP kiezen die je eerder linkte? Nogmaals bedankt voor de tip!

• jessevandijk
Graag gedaan hoor! Hoop dat je er veel plezier van beleeft! Ben nu bezig met een laptop via de v&a. Ben erg benieuwd, laat sowieso een review achter via Tweakers om ook anderen te helpen

• Soni
Christiano007 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:34:

Nieuwste i5 processor

Hallo Christiano007, wat is je mening tot nu toe over je aankoop? Ik heb de mijne binnen en ben er een paar dagen mee bezig, ik had meer levendige kleuren van het IPS scherm verwacht, bij mij oogt het iets "korrelig" maar wellicht is dit normaal sinds het mijn eerste laptop met IPS scherm is. Wat is jouw mening?

jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:50:
Hoi Jessevandijk, het "korrelige" wat ik ervaar met het scherm, zou dat te maken kunnen hebben met hetgene waar je al voor waarschuwde of staat dit los van de scherm helderheid?

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Het scherm is wel een wat minder punt , had ik zelf ook wat beter verwacht. Nu heb ik zelf niet zulke hoge eisen aangezien ik er alleen maar mee internet/youtube.

Het toetsenbord is ook niet fenomenaal,maar goed daar is de prijs ook naar.

Overall ben ik er erg tevreden mee.

• Soni
Christiano007 schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:06:
[...]

Het scherm is wel een wat minder punt , had ik zelf ook wat beter verwacht. Nu heb ik zelf niet zulke hoge eisen aangezien ik er alleen maar mee internet/youtube.

Het toetsenbord is ook niet fenomenaal,maar goed daar is de prijs ook naar.

Overall ben ik er erg tevreden mee.
Oogt jouw scherm ook "korrelig"? Ook de kleuren vind ik wat "mat", bij mijn vorige laptop (TN glans scherm van meer dan 8 jaar oud) ogen de kleuren meer levendig. Of is dit inharent aan een mat scherm?

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Soniqueta schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:10:
[...]

Oogt jouw scherm ook "korrelig"? Ook de kleuren vind ik wat "mat", bij mijn vorige laptop (TN glans scherm van meer dan 8 jaar oud) ogen de kleuren meer levendig. Of is dit inharent aan een mat scherm?
Het is voor mijn gevoel niet "korrelig".

Heb zelf de felheid van het scherm maar op 10% staan oid. Misschien dat het daar door komt.

• Soni
jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:01:
Graag gedaan hoor! Hoop dat je er veel plezier van beleeft! Ben nu bezig met een laptop via de v&a. Ben erg benieuwd, laat sowieso een review achter via Tweakers om ook anderen te helpen
@jessevandijk Hoi Jessevandijk, het "korrelige" wat ik ervaar met het scherm, zou dat te maken kunnen hebben met hetgene waar je al voor waarschuwde of staat dit los van de scherm helderheid?

P.S. Ik zou graag een review maken zoals je voorstelde maar ik weet niet of ik dit dit voor elkaar zou krijgen met mijn onvoldoende skills in het reviewen van IT :S

• Soni
Christiano007 schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:14:
[...]

Het is voor mijn gevoel niet "korrelig".

Heb zelf de felheid van het scherm maar op 10% staan oid. Misschien dat het daar door komt.
@Christiano007 Volgens https://tweakers.net/pric...5-51g-55w9/specificaties/ zou er toetsenbordverlichting aanwezig zijn, ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Jij?

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Soniqueta schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:11:
[...]

@Christiano007 Volgens https://tweakers.net/pric...5-51g-55w9/specificaties/ zou er toetsenbordverlichting aanwezig zijn, ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Jij?
Dat is denk ik een foutje, want ik zou niet weten waar ik dat aan zou moeten zetten :P

Pagina: 1