Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 15:54
Beste Tweakers,

Sins een half jaartje heb ik een Samsung Galaxy s7 die mij heel goed bevalt. Eerst zat ik bij Hollandsnieuwe zonder 4G. Toen kon mijn batterij minstens 2 dagen, maar vaak wel 3 dagen mee.
Echter ben ik sinds een week overgestapt naar Tele2 met 4G en nu houd mijn batterij het amper een dag vol. Als ik de hele dag 4G internet aan heb staan haalt hij het einde van de dag niet eens. Ik gebruik mijn mobiel hetzelfde als voorheen, en er zijn ook geen apps bijgekomen e.d.

Het hele idee om 4G te nemen was dat ik altijd snel internet bij me had zonder dat ik op wifi moet overschakelen. De afgelopen paar dagen heb ik de data verbinding uitstaan om batterij te besparen, maar daar word het helaas niet beter van.
Nu weet ik dat 4G wat meer batterij verbruikt maar niet zoveel dacht ik. Ik heb hierover al contact gehad met Tele2 maar die konden me niet verder helpen.

Mijn vraag is; Hoe kan dit? En kan ik hier wat aan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fhade hoe is je bereik met Tele2? Is dit veel slechter dan met Hollandsenieuwe?

Als je bereik namelijk erg slecht is, wordt je telefoon als een gek leeggetrokken. Dit komt doordat het veel meer stroom kost om met de masten te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
Bereik is volgens mij goed. Ik heb nu thuis 4G+ met 5 streepjes. De snelheid is meer dan 100Mbps. Ik zal er morgen op het werk ook nog even op letten.

Edit: op mijn werk heb ik vaak 3 á 4 streepjes bereik op 4G, dan haal ik een snelheid van ongeveer 36Mbps. Dat lijkt me allemaal niet zo slecht dus.
Niemand die dit probleem herkent?

[ Voor 38% gewijzigd door Fhade op 28-11-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1084105

Ik had hetzelfde probleem, ook een samsung S7 en overgestapt van Vodafone naar Tele2. Na veel onderzoek, kwam ik erachter dat het probleem opgelost was als ik 4G uitzette op mijn telefoon voor data en mobiel verkeer. De telefoon maakt dan geen verbinding meer met de masten van Tele2 (ze hebben hun eigen masten). Daarna ben ik snel terug gegaan naar Vodafone.
Dus het probleem lag in mijn geval echt bij Tele 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Anoniem: 1084105 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:32:
Ik had hetzelfde probleem, ook een samsung S7 en overgestapt van Vodafone naar Tele2. Na veel onderzoek, kwam ik erachter dat het probleem opgelost was als ik 4G uitzette op mijn telefoon voor data en mobiel verkeer. De telefoon maakt dan geen verbinding meer met de masten van Tele2 (ze hebben hun eigen masten). Daarna ben ik snel terug gegaan naar Vodafone.
Dus het probleem lag in mijn geval echt bij Tele 2...
Ik vind dit zeer interessant, ik zelf heb gemerkt toen ik Simyo had (kpn) mijn accu wel degelijk langer meeging t.o.v. Tele2, zelfs met een andere provider in een andere land had ik een betere accuduur dan Tele2.. Ik vraag me eventueel af of dat toch met bepaalde frequenties te maken heeft... @Luinwethion kan jij dat eventueel verklaren? jij weet veel van dat diepe tech ;) 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
dutchnltweaker schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:14:
[...]

Ik vind dit zeer interessant, ik zelf heb gemerkt toen ik Simyo had (kpn) mijn accu wel degelijk langer meeging t.o.v. Tele2, zelfs met een andere provider in een andere land had ik een betere accuduur dan Tele2.. Ik vraag me eventueel af of dat toch met bepaalde frequenties te maken heeft... @Luinwethion kan jij dat eventueel verklaren? jij weet veel van dat diepe tech ;) 8) .
Beetje over het hoofd gezien.

Maar ik zou het niet weten.

Tele2 gebruikt de band 20 (800Mhz) voor beter bereik, want die dekt meer en kan beter gebouwen penetreren.

Maar je mobiel moet ook signaal naar de site sturen, en vraag ik mij dan af als dat impact heeft op de accu want je hebt meer bereik terwijl je verder van de site bent, dus je mobiel zou in mijn theorie harder moeten werken om de up link te vormen.

Dat is natuurlijk een amateuristisch theorie, iemand met meer kennis zou een betere antwoord kunnen geven.

Maar dit topic heb ik ook voorbij zien komen in de Tele2 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
Interessante theorie, klinkt bij mij logisch, maar heb hier geen enkel verstand van verder.
Ik zit nog steeds bij Tele2 en het batterijverbruik is sinds de topicstart wel iets beter geworden. Mijn batterij gaat nu anderhalve dag mee met 4G het grootste deel van de dag aan (thuis zit ik op de wifi).

Misschien na de zomer weer overstappen naar een andere provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
Dit is een bekend probleem en zelfs als ik me telefoon in flightmode zet met 4g aan dan ben ik 20% kwijt terwijl als ik hem eerst in 3G zet met flightmode dan maar 5% per nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ben al jaren klant van tele2, heb al 2 jaar de s7 edge en mijn batterij heeft een soc van 5.5 uur en gaat makkelijk anderhalve dag mee met normaal gebruik en heel de duur 4g aan.

Misschien kijken naar de apps en achtergrondprocessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
banananas schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:37:
Misschien kijken naar de apps en achtergrondprocessen?
Dat was natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb, maar helaas was het niet zo simpel.
Ik denk trouwens dat het batterijverbruik voor 4G wel afhankelijk is van waar je woont en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Fhade schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:42:
[...]

Dat was natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb, maar helaas was het niet zo simpel.
Ik denk trouwens dat het batterijverbruik voor 4G wel afhankelijk is van waar je woont en werkt.
Kan best. Maar ik denk datt dat best meevalt.. Ik woon in een afgelegen dorp, heb altijd 2 a 3 streepjes, soms zelfs 1. Zoals ik al zei, bij normaal gebruik (whatsapp facebook dumpert en snapchat) gewoom 5 uur soc op zijn minst. Ook met 4g van tele2 net als jij.
Pagina: 1