Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik zou het fijn vinden als een van jullie er met een kettingzaag doorheen wilt gaan. Nu met de aanbiedingen van het weekend is het er ook niet beter op geworden...

Ik zoek een?
Ik zoek een telefoon voor redelijk licht gebruik. Ik doe geen games, maar wil gewoon dat hij soepel zijn gang gaat en dat nog voor een jaar of twee-drie blijft doen. Ik vind uitbreidbaar geheugen en een 3.5mm jack belangrijk. Verder zou het mooi zijn als ik ermee de dag door kan komen terwijl hij gebruikt wordt voor appen en browsen. Ik wil hem graag uit Nederland zelf halen ivm. garantie en gemak.

Wat is je budget?
Mijn absolute limiet is 400 euro. Goedkoper is natuurlijk geen probleem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op het moment heb ik een wileyfox swift. Helaas na een jaar problemen met de audio jack. Ik heb hem eigenlijk alleen maar gekozen omdat ik er niet veel geld aan uit wilde geven en hij er wel oké uit zag. Het wordt redelijk licht gebruik. De looks van de telefoon zal ook dit keer wel weer een factor zijn (looking at you motorola).

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung galaxy S7: lijkt me een oude rakker, maar vraag me af hoe hij zich tegenwoordig houdt tegeonver nieuwere telefoons. Hij is nu met de black friday onzin 400 euro dus zou net kunnen. Wel las ik dat de accu niet zo lang mee gaat.
Nokia 8: ook net 400 euro nu. Ik ben me echter niet zo bewust van of de kwaliteit van deze telefoons en de updates in de toekomst een beetje goed zitten... Het is toch Nokia die er zijn naam aan geleend heeft en die het toch niet echt erg goed gedaan heeft in de smartphonewereld.
LG Q6: deze ziet er gewoon mooi uit, hoewel je er waarschijnlijk niet veel meer vanaf gaat zien met een hoesje erom. Ook zat ik naar de LG G6 te kijken, maar die leek me toch niet echt een verbetering over de oudere galaxy s7.
Huawei P10 Lite, Huawei Mate Lite: deze zag ik vanochtend ook. De P10 lite is een stuk goedkoper, maar qua specs heeft het denk ik wel wat ik wil. De Mate kwam er later bij en tja... Hij is op papier wel beter maar of ik daar iets van terug ga merken in de praktijk...

Dus eigenlijk... Hoe viable is het om nu nog aan de oudere S7 te gaan met het blik op de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 13:18 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Samsung doet het best goed met software updates op de S serie, dus die kun je zeker overwegen. Ook is het een erg populair toestel dus genoeg hoesjes e.d. voor in de verkoop en reparatiemogelijkheden mocht die daadwerkelijk kapot gaan.

Wat de Nokia betreft, ik lees in de reviews dat ze ook vanuit HMD degelijk gebouwd zijn en met stock Android voldoende updates krijgen. Op zich is dat wel een gokje waard.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
Motorola G5S Plus? Zit in tegenstelling tot Samsung vrij weinig rotzooi op en voor 289 heb je veel toestel voor weinig.

Verwijderd

Topicstarter
@swhnld Een van de redenen achter de mogelijk keuze voor de s7 is inderdaad dat je er een quadlock hoesje voor kan krijgen! Wat betreft de Nokia weet ik nog niet of ik inderdaad dat gokje wil wagen :)

@_JGC_ Oe, dankjewel voor de suggestie! Ik zie dat die ook een lekkere accu heeft.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
De G5S+ is ook een goede keuze, maar vind ik zelf wel wat lomp in uitvoering, de prijs is daar dan ook wel weer naar. Die zou ik eerst in de winkel even vasthouden en uitproberen.

[ Voor 20% gewijzigd door swhnld op 26-11-2017 16:24 ]

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
Heb zelf een maandje geleden een 100% nieuwe lg g6 voor €325 gekocht. Fijne en waterdichte telefoon. Vooral de groothoeklens bevalt stukken beter dan vooraf gedacht. Heb je toch een flagship van dit jaar voor een zachte prijs

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

swhnld schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:23:
De G5S+ is ook een goede keuze, maar vind ik zelf wel wat lomp in uitvoering, de prijs is daar dan ook wel weer naar. Die zou ik eerst in de winkel even vasthouden en uitproberen.
De camera is minder, het scherm is aanzienlijk minder, de SoC is aanzienlijk minder, maar goed, de prijs is er inderdaad ook wel naar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
jessevandijk schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:17:
Heb zelf een maandje geleden een 100% nieuwe lg g6 voor €325 gekocht. Fijne en waterdichte telefoon. Vooral de groothoeklens bevalt stukken beter dan vooraf gedacht. Heb je toch een flagship van dit jaar voor een zachte prijs
Hoe kom je daaraan voor 325 euro?

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
@Tomski1986 worden wel vaker goedkoop aangeboden via de v&a, maar dan wel helemaal nieuw. heb ze meermaals rond de 350 gezien. vraag me niet hoe mensen eraan komen, om ze vervolgens zo goedkoop door te verkopen. Heb in ieder geval gewoon garantie via bol.com.
Pagina: 1