Ik had nog een goedkope china tablet over die ik wil gebruiken om internetradio te luisteren. Omdat mijn versterker geen Bluetooth heeft heb ik een HDMI kabeltje gehaald om hem op de versterker aan te sluiten.
Tot zover geen probleem, alleen als de tablet het beeldscherm uitzet valt ook het geluid weg. Als workaround heb ik de tablet nu zo ingesteld dat het scherm niet meer uitgaat en op laagste helderheid gezet. Maar dat is uiteraard niet gunstig voor de batterijduur.
Ik ben al aan het zoeken geweest in de energieinstellingen, de instellingen van de videokaart maar kan nergens iets vinden om apart het geluidsgedeelte van HDMI aan te laten staan.
Windows al opnieuw geinstalleerd, nieuwste drivers etc. Dat helpt niet.
Het is een Windows 10 32bit(GEEN mobile) met een intel atom processor en dus ook ook een Intel HD als grafische kaart.
(Kleine disclaimer, geen idee of ik hier in het goede topic zit.)
Tot zover geen probleem, alleen als de tablet het beeldscherm uitzet valt ook het geluid weg. Als workaround heb ik de tablet nu zo ingesteld dat het scherm niet meer uitgaat en op laagste helderheid gezet. Maar dat is uiteraard niet gunstig voor de batterijduur.
Ik ben al aan het zoeken geweest in de energieinstellingen, de instellingen van de videokaart maar kan nergens iets vinden om apart het geluidsgedeelte van HDMI aan te laten staan.
Windows al opnieuw geinstalleerd, nieuwste drivers etc. Dat helpt niet.
Het is een Windows 10 32bit(GEEN mobile) met een intel atom processor en dus ook ook een Intel HD als grafische kaart.
(Kleine disclaimer, geen idee of ik hier in het goede topic zit.)
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity