Toon posts:

Compaq VRM algemeen toepasbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude VRM van Compaq weten te bemachtigen (geen idee uit voor een systeem hij komt) voor een Compaq dual PIII moederbord. Hij past op zich, maar nu is het nog de vraag of het ook gaat werken. Helaas heb ik geen twee CPU's om dat uit te testen.
Werkt een VRM op een standaard voltage (dus alleen geschikt voor een bepaalde CPU) of wordt gewoon het benodigde voltage geleverd?

Verwijderd

Moet je doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 13:09 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Moet je doen!
Aha. Moet ik doen. I see. En heb je ook nog iets nuttigs te melden? Nee? Hou dan voortaan je "informatieve" reacties voor je. Dank u wel.

Geen Compaq-experts aanwezig, die me wel kunnen vertellen hoe het zit?

Verwijderd

WTF is een VRM?
Geef anders het sparepartnumber dan weet ik nog geen bal maar het zoekt wel makkelijker :P

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 15:41 schreef Latie het volgende:
WTF is een VRM?
Geef anders het sparepartnumber dan weet ik nog geen bal maar het zoekt wel makkelijker :P
Voltage Regulation Module

Dat ding regelt de spanningen voor de CPU.
(Al die 'rare' voltages, 1,7 en 3,3 volt enzo)

Bij een single cpu mobo zit die gewoon geintegreerd. (Die elco's en spanningsregulators rondom de socket)
Maar bij SMP borden moet je die extra bij plaatsen bij meerdere cpu's

Verwijderd

Acha! zo heten dus die insteek modules op mijn mobo. Nah, volgens mij is zo'n VRM maar voor 1 type proc. anders zou ik mijn workstation ook upgraden (heeft iemand nog twee identieke PII 450's?)......

< addon - Yo Operations: "I bet you say that to ALL the boys" :) >
Pagina: 1