Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thinkpad of Vivobook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Via mijn werkgever kan ik een laptop kopen die ik via mijn brutoloon mag betalen, leuke actie zegmaar. Ik mag maximaal 750 besteden en ben dan netto zo'n 450 euro kwijt.

De laptop wordt vooral thuis gebruikt
- beetje office werk, presentaties maken, verslagen ed.
- veel muziek op afspelen, meeste iTunes en YouTube.
- wordt eigenlijk nooit meegenomen buitenshuis.
- wordt (nog) niet gegamed
- foto's worden op dit moment op externe schijf opgeslagen.
- vaak online foto albums gemaakt en lig te bewerkingen.
- voor de rest wat surfen op het www
- oude laptop is een Thinkpad T61 6464 CTO

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 laptops waar ik uit kan kiezen.

Lenovo thinkpad e570 20h500b2mh
15,6 inch Full-HD, Intel Core i5-7200U, 8 GB, 256 GB SSD, Intel HD Graphics 620

asus vivobook a542uq-dm352t
15,6 inch Full-HD, Intel Core i5-8250U, 8 GB, 128 GB SSD + 1 TB HDD, NVIDIA GeForce 940MX - 2 GB

Zit er veel verschil in de 8ste generatie i5 en 7de?
Is het verschil tussen HD graphics en GeForce groot?

Fijn dat Asus zowel 128 SSD als 1tb HDD heeft.

Zit er veel verschil qua betrouwbaarheid tussen de Thinkpad en vivobook?

Ik hoor graag jullie advies dan wel mening 😁

Alle reacties

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Het grootste verschil is dat de Thinkpad voornamelijk op de markt gebracht is voor de zakelijke markt en de Vivobook voor de consument. De thinkpad zal dan ook een stevigere behuizing hebben maar er ook iets oud-bolliger uit zien en zwaarder zijn. Daarentegen krijg je bij een consumentenlaptop wat meer waar voor je geld kwa hardware. Als jij zegt dat je het ding vrijwel nooit meeneemt dan heb je niet per se de meest degelijke laptop nodig. Lenovo heeft ook een consumenten lijn genaamd Ideapad. Dan krijg je zoiets: pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL00N7MH)

Huawei P30

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:13:
Zit er veel verschil in de 8ste generatie i5 en 7de?
Ja :) voor het eerst in jaren krijg je daadwerkelijk meer performance. Je gaat van 2 cores naar 4 cores, dus dat is zeker een noemenswaardig verschil.
Is het verschil tussen HD graphics en GeForce groot?
Ja, al moet je niet verwachten dat je met een 940M opeens wél GTA V kan spelen. Dat is ook niet het geval.
Zit er veel verschil qua betrouwbaarheid tussen de Thinkpad en vivobook?
Ik zou zeggen van niet. Of je nou Lenovo of Asus koopt, rond de 400 euro koop je troep en rond de 800 euro krijg je prima hardware voor je centen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb laatst zo'n Vivobook geleverd, dan wel met 256GB SSD en zonder Geforce videochip, maar die behuizing... het is echt Plastic Fantastic, die dingen lever ik niet weer uit. Het voelt nog goedkoper aan dan de goedkope Lenovo Essentials B series.

Collega van me heeft 2 weken terug een Lenovo Ideapad 520S-14IKB gekocht, ding zag er een stuk steviger uit en voelde ook gewoon een stuk degelijker.

• CPUBasS
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 09:15
De i5-8250U is wel redelijk wat sneller als de i5-7200U.
543 Punten v.s. 327 in Cinebench 15 multi.
Wel brengt lenovo binnenkort opvolgers van de thinkpads uit, met ook de i5-8250U. Misschien eventjes wachten? Vers nieuws: https://www.notebookcheck.net/Lenovo-First-pictures-of-the-new-affordable-ThinkPads-E480-and-E580.266954.0.html

https://www.notebookcheck...k-Processor.172250.0.html
https://www.notebookcheck...s-and-Specs.242172.0.html

En de e570 is een meer budget gerichte ThinkPad, dus de bouwkwaliteit zal hiervan minder zijn als de T, X of P serie. Ondanks dat is het een best solide plastic constructie.

Ook belangrijk is de schermresolutie. De e570 kan best uitgerust zijn met een heel lelijk 1366 x 768 paneel.

[ Voor 15% gewijzigd door CPUBasS op 27-11-2017 21:48 . Reden: e580 info ]