Ultra Wide "34 Monitor zakt door zijn eigen gewicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
Hey,

Sinds gisteren heb ik de LG 34UM69G op de kop weten te tikken. Alles is leuk en geweldig maar er is echter 1 probleem. De monitor is in hoogte verstelbaar, echter door zijn eigen gewicht zakt hij naar beneden. De kleinste beweging op mijn hoekbureau zorgt er al voor dat hij van de hoogste positie langzaam zakt naar de laagste positie.
Het lijkt erop alsof er een soort veertje in zit wat te slap is. Ik las ergens dat de stugheid te verstellen zou zijn, maar voordat ik de boel open trek wil ik het graag van jullie weten.

Weet iemand hoe ik er tegen kan gaan dat mijn monitor uit zichzelf naar beneden zakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 17:54
Ik zou hem gewoon opsturen ter reparatie naar LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:55
Ik heb hier zelf geen last van het was even wat verder naar boven richten en dan komt ie precies goed te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:36
Buiten dat het gewoon moet werken natuurlijk (garantiekwestie wat mij betreft)...

Voor een paar tientjes heb je een VESA-mount die je op je bureau vast kan schroeven. Dit geeft nog meer flexibiliteit, een opgeruimd bureau en je kan je toetsenbord onder je monitor leggen. Let op: als je dit eenmaal doet wil je echt niet meer terug.
Ik kan het je van harte aanbevelen, mijn 34UC88-B hangt op een dergelijke mount. Laat je niet gek maken door 'maximale beelddiagonaal'.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
zit er onder de voet geen schroef waarmee je de veerspanning kan veranderen ? dit heeft dell namelijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
Ik heb gisteren de voet uit elkaar getrokken en ik kon helemaal niets verstellen. Heb maar al dat vet in de rails weggehaald. Heeft minimaal effect. Tevens viel het me op dat mijn stroomadapter in de lucht hing wat mijn monitor naar beneden trok. Ook dit zorgde ervoor dat hij sneller ging zakken. Ik heb maar even met een plakbandje de monitor op de hoogste stand vastgemaakt. Zit prima zo :)

Ik ben ook niet van plan om hem naar LG te versturen om deze reden. Dan ben ik hem weken kwijt en dan is het nog te hopen of ze dit probleem gaan verhelpen.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1